اسلایدر 14 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیمارستان ورزقان به شدت بیمار است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری آوای ورزقان، امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه پزشکی، جمهوری اسلامی ایران اکنون در دنیا یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه علوم پزشکی است که این پیشتازی به برکت جانفشانی‌های شهدا و تلاش‌های دانشمندان کشور است.

بر همین اساس اکنون در تمامی شهرها و شهرستان‌های کشور برخورداری از امکانات پزشکی مناسب، خواسته‌ی عادلانه و به جا از سوی مردم آن شهرستان تلقی می‌شود. ولی شهرستان ۴۶ هزار نفری ورزقان با ۱۶۲ روستا در برخورداری از امکانات بهداشت و درمان با کمبودهای زیادی مواجه است و شاید بتوان کم برخورداری مردم ورزقان و خاروانا از خدمات درمانی را در این جمله خلاصه کرد که؛ تنها بیمارستان شهرستان ورزقان به شدت بیمار است.

بیمارستان علامه جعفری شهرستان ورزقان که تنها اسم بیمارستان را با خود یدک می‌کشد؛ در واقع تنها در حد و اندازه‌های یک مرکز درمانی به مراجعین خدمات ارائه می‌کند و تا کنون هیچ بیماری در این بیمارستان بستری نشده است.

این بیمارستان علاوه بر کمبود تجهیرات پزشکی که حتی در انجام ساده‌ترین آزمایشات پزشکی، کادر درمان را با مشکل مواجه می‌کند، از کادر پزشکی خوبی نیز برخوردار نیست و اکثر مراجعین از ویزیت‌های پزشک اورژانس این بیمارستان اظهار نارضایتی می‌کنند.

در طول سال‌های متمادی یکی از عمده مشکلاتی که اهالی شهرستان ورزقان در بخش بهداشت و درمان؛ به دلیل صعب العبور بودن منطقه و دور افتاده بودن برخی از روستاهای این شهرستان با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند، نبود امکانات مناسب در بخش زنان و زایمان در این شهرستان بوده است؛ تا جایی که کمبود کادر پزشکی، درمان و تجهیزات پزشکی در شهرستان ورزقان بارها اورژانس هوایی را برای انتقال مادران بادردار به بیمارستان‌های مرکز استان به شهرستان کشانده است.

راه دسترسی نامناسب بیمارستان علامه جعفری ورزقان یکی دیگر از مشکلات مردم ورزقان در برخورداری از خدمات بهداشت و درمان است و این موضوع به دلیل حجم زیاد مراجعات نارضایتی شدید مردم و بیماران را موجب شده است.

امید است مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان و استان، نماینده شهرستان و همچنین فرمانداری و شورای و شهر و شهرداری ورزقان که اخیراً تغییراتی را در بالاترین سطح مدیریتی خود تجربه کرده‌اند با پیگیری‌ها و تلاش‌های خود، محرومیت در بخش بهداشت و درمان را از شهرستان ورزقان دور نمایند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *