استانی 15 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انجام ۳ هزار و ۷۴۰ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط اورژانس ۱۱۵ آذربایجان‌شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، دکتر روزبه رجائی غفوری از انجام ۳ هزار و ۷۴۰ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۵ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۷۳۵ مورد نیز ماموریت تصادفی بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ماموریت ۲ هزار و ۹۶۱ ماموریت توسط پایگاه های شهری و ۷۷۹ مورد نیز توسط پایگاه های جاده ای انجام شده، اعلام کرد: در این مدت ۲۱۸ مورد ماموریت قلبی، ۴۴ مورد سکته مغزی، ۱۳۲ مورد مشکل تنفسی، ۳۶ مورد سقوط از بلندی، ۱۴ مورد سوختگی، ۴۹ مورد مسمومیت دارویی و ۲۶ مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن انجام شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در تشریح انجام ماموریتهای غیر تصادفی توسط پایگاههای شهری و جاده ای گفت: از مجموع ۳ هزار و ۵ مورد ماموریت غیرتصادفی، ۲ هزار و ۴۸۱ مورد توسط تکنسینهای پایگاههای شهری و ۵۲۴ مورد توسط پایگاههای جاده ای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع پایگاههای شهری در قالب ماموریتهای غیر تصادفی یک هزار و ۱۱۵ نفر را به مراکز درمانی منتقل و ۸۴۵ نفر را نیز در محل درمان کرده اند، گفت: از این تعداد ماموریت ۵۴۰ تماس منجر به لغو ماموریت شده است و ۹۷ نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس به محل حادثه جان باخته اند.
رجائی غفوری در تشریح ماموریتهای غیر تصادفی پایگاههای جاده ای نیز گفت: ۳۷۵ نفر به بیمارستان اعزام و ۱۰۶ نفر در محل درمان شده اند و ۳۹ مورد ماموریت نیز لغو شده است.
وی یادآور شد: در قالب ماموریتهای غیر تصادفی پایگاههای جاده ای ۲۳ نفر قبل از رسیدن عوامل اورژانس جان باخته اند، یک نفر حین انجام ماموریت و یک نفر نیز حین انتقال به بیمارستان جان باخته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۹٫۶۵ درصد ماموریتهای اورژانس در این مدت به ماموریتهای غیر تصادفی اختصاص داشت گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۴۸۰ ماموریت تصادفی توسط پایگاههای شهری و ۲۵۵ ماموریت تصادفی نیز توسط پایگاههای جاده ای انجام شده است.
وی با بیان اینکه تکنسینهای پایگاههای شهری در قالب ۴۸۰ ماموریت تصادفی، ۳۱۹ نفر را به بیمارستان منتقل و ۳۲ نفر را نیز در محل درمان کرده اند گفت: در این مدت ۱۱۲ مورد لغو ماموریت شده و ۶ نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس به محل جان باخته بودند.
رجائی غفوری در خصوص ماموریتهای تصادفی پایگاههای جاده ای نیز گفت: این تکنسین ها در این مدت در قالب ۲۵۵ ماموریت ۲۸۱ نفر را به بیمارستان اعزام و ۳۵ نفر را در محل درمان کرده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در ماموریتهای تصادفی، تکنسین های جاده ای ۱۶ نفر قبل از رسیدن تکنسین ها به محل و ۳ نفر نیز حین انجام اقدامات پیش بیمارستانی جان باخته بودند.

رجائی غفوری در خصوص عملکرد ۱۱ ایستگاه سلامت اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در این مدت یک هزار و ۲۶۵ مراجعه به این ایستگاهها صورت گرفته است که یک هزار و ۲۴۳ نفر سرپایی درمان و ۲۲ نفر به تشخیص تکنسین های مستقر در این ایستگاهها به بیمارستان اعزام شده اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *