استانی 17 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

تروریسم در عرض یک ساعت می‌آید!/ دست‌های مخملی و نوازش‌های چُدنی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، در راستای تبیین اصل امنیت ملی، نشست تحلیلی – رسانه ای امنیت، توسعه پایدار با حضور علی حسین هاشم پور معاون سیاسی سپاه عاشورا، صمد عزیزی کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی و اصحاب رسانه در پایگاه خبری آناج برگزار شد که بخش دوم این نشست به شرح زیر است:

آناج: یکی از معضلات نظام اسلامی عدم سیستم سازی در حوزه های مختلف به ویژه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. اساتید حوزه های مختلف چگونه باید وارد میدان شوند تا بر اساس نظام های ایرانی سیستم سازی کنند؟

صمد عزیزی: نظام ما پس از گذشت ۳۷ سال مرحله تثبیت را پشت سر گذاشته و هم اکنون در مرحله دولتی سازی (تشکیل دولت اسلامی) قرار دارد. اگر از این مرحله نیز عبور کنیم به سمت تشکیل تمدن اسلامی می رویم. در واقع لازمه های دولت سازی، نظام سازی در حوزه های مختلف است و لازمه آن این است که بر اساس اصول اسلامی  و ایرانی عمل کنیم. در هر زمینه که ما از غربی ها تعاریف، ساختار، اصطلاحات، تشکیلات و سازمان به عاریت گرفته ایم نتیجه ای نداشته است.

ضرورت نظام سازی بر اساس تفکرات اسلامی

مسئله مطرح شده یکی از مهمترین مسئله ها می باشد، در بحث حقوق اساسی و حقوق عمومی بحث نظام سازی بر اساس اصول تفکر اسلامی می باشد، چنانچه قانون اساسی ما نیز بر اساس اصول و تفکر اسلامی پایه ریزی شده است. به نظر می رسد به این موضوع توجه شده اما چقدر در این مورد توانسته ایم موفق باشیم نیازمند تامل می باشد و در کل اگر ما بتوانیم در حوزه ی نظام سازی بر اساس تفکر ناب اسلامی عمل کنیم می توانیم موفق شویم.

ریشه های این گفته در فرمایشات  و سیره ی عملی حضرت امام خمینی(ره) بنا گذاری شده است. ایشان به ویژه پس از سال ۶۷ روی مسائل کلیدی و حساس بیشتر تاکید می کردند. این نشان می دهد که امام در آینده نظام اسلامی به نظام سازی بر مبنای تفکر اسلامی توجه کرده بودند. تغییراتی که در قانون اساسی انجام می گیرد با دستور و فرمایشات امام (ره) بود برای اینکه ساختار و تشکیلاتی که در آینده خواهد بود دچار ضعف، خلل و خدشه نباشد.

مقام معظم رهبری هم به این نکته توجه دارند، اما در قالب حقوقی باید بر اساس قوانین عمل کنیم. چنانچه یکی از شاخصه های ثابت انقلابی گری رعایت و التزام به قوانین می باشد. اگر ساختاری که برای نظام دینی کارایی ندارد باید از طریق قانون حل و فصل نماییم مثلا: آیا نظام انتخابی حاکم بر کشور قابل قبول است؟ می توان گفت که نتایج انتخابات کاملا بر اساس اهداف نظام جمهوری اسلامی است؟ این مسئله کاملا قابل بحث است و حتی نیز آسیب شناسی هم شده است؛ مثلا نماینده ای که نیاز به رای مردم دارد برای کسب رای دست به کارهایی می زند که خود نیز می داند به نفع مردم و کشور در درازمدت نیست اما چون در کوتاه مدت به رای مردم نیاز دارد مجبور است این کار را انجام دهند. یا دربحث احراز صلاحیت نماینده ها که در ۲۰ روز به بررسی ۱۲ هزار نماینده پرداخته اند که این نشان دهنده ضعف و نقص قانون است و برای اصلاح این مسائل باید بنابرقانون باشد. هر عاملی که بتواند مشروعیت، مقبولیت، کارایی و کارآمدی را به چالش بکشاند عامل امنیتی محسوب می شود.

علی حسین هاشمی : تحقق اهداف استراتژیکی در بلند مدت، یکی از مولفه های تاثیر گذاری است که سپاه در تامین امنیت ملی و منافع بر عهده دارد. سپاه که حافظ انقلاب و دستاورد های آن  می باشد، موظف است برای اسقرار نظام اقداماتی را انجام دهد و از دستاورد های انقلاب محافظت کند. هدف اصلی حفظ امنیت داخلی کشور است از جمله اهداف اولیه ی دیگر سپاه می توان به حفظ تمامیت عرضی کشور، حفط حاکمیت و حفظ استقلال کشوری اشاره کرد.

 اهداف متوسط نظام کمک به تامین نیاز های مردم است. یکی از مظلومیت های سپاه این است که هرگاه خواسته است طبق قانون اساسی به وظایف خود عمل کند اما رقیب بخش خصوصی نیز معرفی شده است، هرکس به وظایف خود عمل نکند باید محاکمه شود در حالیکه سپاه به وظایف خود عمل کرده اما در اذهان مردم رقیب بخش خصوصی معرفی شده است.

سپاه که در زمان سازندگی موظف است تمام نیرو، علم، تکنولوژی، تجهیزات خود را در اختیار سازنندگی قرار دهد چرا باید برای این کار محاکمه شود؟! چرا شرکت هایی همچون توتال، شل و غیره با اشاره آمریکا پیشرفت کرده اند اما شرکت پارس جنوبی در ایران  عقب مانده و هیچ کسی حق ندارد در ایران اقدام به این کار کند!

در زمانی که ایران توان داخلی نداشت و از طرف کشورهای خارجی هم در تحریم بود، سپاه بر اساس وظایف خود اقدام راه اندازی تعطیلی پارس جنوبی  کرد. مسئولین کشوری نیز برای اینکه بتواند پارس جنوبی را دوباره برپا دارند متوجه شدند که فقط سپاه است که امکاناتش بیشتر از سایر شرکت های داخلی است و می تواند از عهده تسلیحات آن برآید. همه ادعا می کردند که  تسلیح پارس جنوبی  در کمتر از ۷ سال امکان ندارد اما سپاه آن را در ۷ماه به پایان رساند.

سپاه تمامی کارهای آنجا را به تنهایی انجام داد از جمله چاه های گازی ، تولید بنزین و همچنین ساخت اسکله ها! درآن زمان یکی از اسکله ها فرو ریخت و رسانه های خارجی و داخلی این مسئله را برزگ کرده و اعلام کردند که اسکله هایی را که سپاه ساخته بود فرو ریخته اما بعد ساخت دوباره این اسکله یکی از رسانه های داخلی یا خارجی این مسئله را بیان نکردند. بعد آن ۱۰۵ کیلومتر اسکله را به ساحل انتقال دادند؛ در این بخش ۲ درصد کار برای سپاه و ۹۸ درصد برای بخش خصوصی داده بود و سپاه همه را برای انجام این کار بسیج کرده بود  و میدان های گازی را به گاز شهری تبدیل کرده و برای اولین بار از گاز، بنزین تولید کردند برای اینکه تحریم بنزین را دور بزنند؛ آن هم درست وقتی که در زمان  دولت قبل گفته بودند تنها راهی که می شود ایران را فلج کرد تحریم بنزین است و دولت ادعا کرده بود که ما از راه های دیگری بنزین تولید می کنیم و این از افتخارات سپاه است.

مهندسان پارس جنوبی اذعان کرده اند که اگر (در زمان دولت یازدهم) یک سال به طور کامل از  پارس جنوبی حمایت شود و تمامی فازها بکار بیفتند ما می توانیم حدود ۲٫۵ برابر درآمد های نفتی و غیر نفتی کشور از پارس جنوبی درآمد داشته باشیم و خود آقای رئیس جمهور بعد بازدید از آن منطقه اعلام کرد که فقط عسلویه برای ما کافی است.

 پس در این موارد سپاه بر اساس قانون خود را موظف دانسته بود که علاوه بر تامین امنیت و راهبرد های کلان باید در هدف های متوسط نظام بر اساس  قانون وارد عمل شود. علاوه بر وظایف  گفته شده سپاه در تقویت دفاع وتامین امنیت هوایی، زمینی و دریای  در کنار سایر نیرو ها که مولفه های قدرت کشور می باشد تامین کرده اند. در همین بحث اخیری که از ملوانان انگلیسی یا نیروی دریایی ارتش امریکایی را دستگیر کردند، از دیدگاه ما کسی که محافظ امنیت است باید وظیفه خود را فارغ  از جریانات سیاسی انجام دهد و نیاز به دستور از مقامات بالایی را ندارد  واین مسئله باید تقدیر شود نه محکوم! حتی مقام معظم رهبری از این عمل تقدیر کردند و گفتند: ای کاش سیاسی ها هم مانند شما بودند.

 خوشبختانه ۶ نفر پاسدار به همراه ۱ نفر بسیجی در مقابل سربازان آمریکایی که ناوهایشان با ما ۴ دقیقه فاصله داشتند و وارد سرزمین ما شده بودند، اینها اخطار دادند که شما وارد آب های  کشور ما شده اید! و اینگونه نبود که  مستقیما آنها را دستگیر کنند.

نیروهای سپاه گفتند ما با مسائل سیاسی کاری نداریم و در اینجا هدف ما فقط دفاع در مقابل متجاوزان می باشد و برای همین نیز آنها را دستگیر کردند و بعد از اینکه مشخص شد اشتباهی آمده بودند، آزاد شدند و این حرکت سپاه باید تشویق شود. اما دربرخی رسانه ها از جمله روزنامه قانون که از بودجه جمهوری اسلامی تامین مالی می شود این حرکت به اقدامات داعشی ها شباهت داده شد؛ آنان گفته بودند: شما هم مانند داعشیان هستید همان طور که آن ها موقع اسارت سربازان آمریکایی، سربازان به گریه افتادند هنگامی که شما هم آنها را به اسارت می گرفتید به گریه افتادند و این جور و جفای شما را نشان می دهد!

از طرف دیگر از زمانی که برخی کارها به عهده سپاه گذاشته شده به خوبی انجام شده اند از جمله: مشکل امنیت پرواز، حفاظت اشخاص، مبارزه با ضد انقلاب و تسلیحات نظامی و توانسته ایم به اوج قدرت برسیم. توان اشراف اطلاعاتی و توان نظامی مان با سایر مولفه امنیتی هم افزا هستند. ما می توانیم با وجود اینکه سایر کشورها نیز همراه ما نمی باشند اما تروریسم علیه امنیت ملی را در آسمان های ایران شناسی دستگیر و اعدام کنیم همه اینها اوج اشراف اطلاعاتی ما را نشان می دهد.

فناوری های پیشرفته در صنعت دفاعی و نوسازی صنعت مان شاهد هستیم. نیروی قدس توانسته است امنیت ما را در خارج از کشورمان تامین کند و بعضی ها این مسئله را به راحتی زیر سوال می برند.

آناج: پس چرا در مقابل اینها تشیع لندنی تقویت می شود؟

برای تقویت تشیع لندنی شبکه های مختلفی در ماهواره راه اندازی شده است. شبکه امام حسین، شبکه الزهرا ،شبکه الانوار، شبکه کربلا و مردم با این عنوان که کانال شیعه است به آنها نگاه می کنند. در واقع با بهره بردن از مقدسات شعیه مردم را به خود جذب کرده و تصمیمات شوم خود مبنی بر هم زدن وحدت اسلامی بهره می برند.

ملت ما به خصوص واعظان ما باید به هوش باشند که مبادا در جریانات تشیع لندنی قرار گیرند.

سپاه توانسته است بحث وحدت اسلامی را در کشورمان هم در غرب و هم شرق ایجاد کند. که اوج اینها در طرح شهید شوشتری بود که به اجرا درآمده بود.

مردم ایران بهتر است بدانند این کارها به این راحتی و سادگی نیستند. من  همیشه این را مثال می زنم که خود مرکز ارومیه نیم ساعت با مرز فاصله داشت ولی هیچ کس نمیدانست که در فاصله نیم ساعتی بحث های ضد امنیتی وجود دارد در حالیکه نیروها در مرزها درگیر بودند اما خود مردم در شهر در آسودگی و امنیت به سر می بردند.

 حتی برخی از اعضای پژاک و پ ک ک قبل از انقلاب در غارها به صورت گروهی زندگی می کردند به امید اینکه روز پایشان به غرب برسد و تا بدین لحظه هیچ کدامشان موفق نشده اند و مثلا از جهالت افراد استفاده کرده و گفته بودند که خدمتتان را اینجا انجام بدهید و بعد به انگلستان یا هر کشوری که دلتان می خواد، بروید، که تا بحال موفق نشده اند و حتی برخی هایشان در زمستان از شدت سرما مرده اند. اما هم اکنون به برکت وجود سپاه هیچ کدام از اینها در مرزهای ما وجود ندارند. سپاه و سایر نیروهای نظامی به آن مرحله رسیده اند که آماده اند هر گونه شرارت های بیگانه را دقیقه ای پاسخ گویند. سردار حاجی زاده اعلام کرده بود که وظایف همه ما مشخص است و اگر تعرضی در کشور روی دهد دیگر هیچ فرماندهی برای مقابله با دشمن از بالا دست خود اجازه نمی گیرد بلکه همه برای پاسخگویی دقیقه ای آماده اند.

از سردار جعفری پرسیدند که اگر هم اکنون اعلام کنند که هواپیماهای اسرائیلی نیروی اتمی بوشهر را بمباران کردند عکس العمل شما چیست؟ جعفری پاسخ داده بود: اگر این حماقت را اسرائیل انجام دهد در آن موقع تا زمانی که این هواپیماها بازگردند دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت؛ و این مطلب کاملا درست است و ما این توان را داریم و مردم باید نگران نباشند اما برخی سیاستمداران مردم را گاها نگران می کنند که توان مقابله با آمریکا یا اسرائیل را نداریم اما آنها حتی اگر غول هم باشند خود این غول ها در مقابل موشک های که زیر راه پله های حماس ساخته شده اند آسیب پذیرند. و مبادا در کشور ما سیاه نمایی شود و انگیزه دفاعی مردم را پایین آورند. جای گلایه اینجاست که چرا باید اینها را به سربازان اسرائیلی و داعشی شبیه بدانند در اینجا باید تامین کنندگان امنیت ملی ناراحت نباشند زیرا من معتقدم تامین کنندگان امنیت کافی است ۲ ساعت اراده اینها را سست کنند مانند مور و ملخ به کشور ما می ریزند.

به این فضا سازی باید پاسخ داده شود و تامین کنندگان امنیت ما به این حرفا ارزشی قابل نیستند و وظایف خود را انجام می دهند و بهتر است بدانیم که ما در امنیت به سر می بریم اما این امنیت خود به خود نمی باشد. اگر به فرانسه که پنجمین قدرت دنیا است ولی۷ نفر تروریسم توانسته است ۳ ماه حالت فوق العاده اعلام کنند و ادامه هم دارد.  همان مردم فرانسه ای که مهد آزادی لقب گرفته اند در نظر سنجی گفته بودند: امنیت مان را تامین کنید آزادی مان را محدود کنید! در حالیکه در کشور ما خشن ترین افراد از شمال و جنوب و غرب رو شرق متوسل ۲ ساعت خواب نیروهای امنیتی می باشند! ما مجاهدانمان اگر ۲ ساعت بخوابند متجاوزان مانند مور و ملخ به کشور می ریزند و اگر ما با موارد ضد امنیتی رو رو نیستیم علت بر این است که نیروهای امنیتی مان وظایفشان را انجام می دهند که البته کار این ها فارغ از مسائل سیاسی می باشد.

چرا ما توانسته ایم این گونه موفق مسائل امنیتی را انجام دهیم اما در مسائل اقتصادی به مشکل برخورده ایم مگر مسائل اقتصادی بزرگتر از امنیتی می باشد؟ حاجی زاده در این مورد گفته: خجالت می کشیم که بگوییم ساده ترین قطعات خودرو را از خارج وارد می کنیم یا با وجود انجام فناوری های پیشرفته در مسئله مسکن  به مشکل برمی خورد و این قابل قبول کشورما نیست. و برای این موضوع تامین کنندگان امنیت ملی ما نباید ناراحت باشند. با اینکه عموم مردم قدر شناس اند اما گاهی نا مهربانی هایی هم دیده می شود. وقتی به دفاع و جهادمان رنگ دین بدهیم خدا نیز همراه مان خواهد بود.

در مسائل امنیتی سپاه در کنار ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات توانسته اند کشور ما را به امن ترین کشور دنیا تبدیل کنند.

آناج: طبق گفته هایتان در جنگ سخت به مراحل خوبی رسیده ایم اما در جنگ های نرم آن گونه که باید قوی نیستیم و در این مورد  بخصوص در قشر جوان بیشتر نمایان است که دشمن به نوعی خاص نفوذ کرده است. چرا بین جنگ نرم و سخت نتوانسته ایم تعادل ایجاد کنیم ؟

هاشمی:  جنگ سخت ملموس و محسوس است خود حضرت ابراهیم موقع ساخت کعبه دعا کرد که خدایا این مکان را امن قرار بده چون ضرورت امنیت کاملا ملموس است  و اگر مورد هجوم قرار گیرد باید دفاع شود. ولی در جنگ نرم در ابتدا باید همه این جنگ را احساس کنند.

مقام معظم رهبری فرموده اند که توطئه و جنگ و تهاجم دشمن برقرار است. جریان استکبار بخصوص آمریکا جهت مقابله با کشورهای رقیب خود دو راهکار به کار می برد: اولین راهکار این است که هر کشوری که درمقابل آمریکا ضعیف باشد باید از بین برود ونابود شود و راهکار دوم این است که اگر هر کشوری قوی باشد نباید با آن وارد جنگ سخت شد بلکه باید به تعامل پرداخت و از درون متلاشی کرد.

در کشور ما بعضی ها به این تعامل توهم دارند و می گویند که آمریکا گفته ما به دنبال تغییر ساختار ایران نیستیم بلکه ما می خواهیم روش هایمان را تغییر دهیم و با ایران به تعامل کشیده شویم؛ دین ما دین صلح و تعامل و مذاکره هست و تعامل  کردن نیز ایرادی ندارد اما باید موقع دست دادن به دست های مخملی به این نکته توجه کنیم که در زیر این دست های مخملی، دستهای چدنی نیز هست، و اینها سیاست های غرب هست که هر موقع نتوانستند دشمن را به سمت جنگ سخت بکشانند، دشمن را به آغوش می کشند و نوازش می دهند و در این میان فشارش داده و نابودش می کنند. ما باید متوجه این گونه نوازش ها باشیم.

بعضی ها به این مسئله واقف شده اند اما بعضی هنوز هم در حال نوازش اند. باید بدانیم آمریکا به صراحت گفته است که تمام سیاست ها در مقابل ایران پاسخگو نبوده و با همه تجهیزات و امکانات به ایران گفته شده سیاست آبپز برای اینکه ایران را کم کم به استحاله فرهنگی بکشاند، که این همان تهاجم فرهنگی است و کم کم سبک را عوض می کنند و اعتقاد بر این می شود که آن ها دشمن نیستند.  اینکه سپاه نمی تواند به تنهایی تمامی کارهایی انجام دهد بلکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند در این عرصه همه و بخصوص فرماندهان رهبری باید وارد عمل شوند و این را تشخیص دهد و ضرورتش را نیز بدانند چون اگر ضرورتش را بدانند می توانند فرماندهی کنند و اگر ندانند پیاده نظام دشمن می شوند. این هم یک کار جمعی است که باید دانشگاه ها مراکز علمی،حوزه های علمیه و… باید در این  مورد قیام کنند.

آناج:خطر تروریسم که دامن منطقه را گرفته تا چه حد می توانند برای کشور ما آسیب پذیر باشد؟ در بحث سوریه با عقب نشینی روسیه اتفاق افتاده بحث کشورهای اسلامی که در حال تجزیه است و از سوریه شروع شده چه نظری دارید؟ خط نفوذ و جهاد جمهوری اسلامی در منطقه برای تامین امنیت هم برای خودش و هم برای کشورهای منطقه تا کجا است؟

هاشمی: الان تروریسم توانسته است به بیش از۸۰  کشور نفوذ کند که این  کشور ها خود در مقابل تروریسم آسیب پذیرند. تروریسم میکروبی است که هر جا موقعیت مناسبی یابد می تواند رشد کند و ما نباید بیش از حد مدعی این باشیم که کشور ما امن است و تروریست هیچ گاه آزادی عمل ندارد بلکه باید محیط را بر علیه این میکروب واکسینه کنیم.

گاها سوالاتی می شود  که مثلا چرا شما در کشورهای منطقه و خارجی حضور دارید؟ بهتر است بگوییم این حضور، حضور مستشاری است برای اینکه از خود دفاع کنیم. ولی حضور مستشاران نظامی ما با سایر حضورهای مستشاری متفاوت است. شاید بقیه با سنگرهای بتنی در فاصله چدین کیلومتری  بنشینند تا حضور مستشاری انجام دهند. اما حضور مستشاری ما اینگونه است که باید در میدان باشیم و در صحنه عملیات ببینیم و مشاوره دهیم و این همان تفاوت ماست که حتی ممکن است در این حضور شهید هم بدهیم. اما حضور ما در این صحنه به دو دلیل است؛ اول این که برای دفاع از مردم و کشورمان می باشد و دوم اینکه از مظلوم نیز باید دفاع شود و مشاوره داده شود.

الان تفکر بسیجی توانسته است در آنجا حضور یابد و شیعه در کنار مسیحی، و مسیحی در کنار سنی عملیات انجام دهند، این همان تفکرات انقلاب اسلامی است که به آنجا نفوذ کرده و نیازی نیست که ما در آنجا حضور فیزیکی یابیم و لشگرکشی کنیم. در آنجا مردم سوریه، یمن وعراق خود نیز دفاع  می کنند اما این فکر فکر بسیجی است و باید از لحاظ فکری کمک کنیم.

خطر تروریست فقط برای کشور ما نیست بلکه برای تمامی کشورها وجود دارد

بحث تجزیه طرح کشور امریکا است که گفته شده تمامی کشورهایی مخالف، نه تنها کشورهای مسلمان، باید تجزیه شود. سوال من نیز همین است چرا برای خودشان بحث، اتحادیه را مطرح می کنند ما برای کشورهای مخالف و مسلمان بحث تجزیه را؟ چرا خودشان به دنبال اتحاد ایالت متحده امریکا هستند یا به سمت اتحادیه اروپا رفته اند و به ما می گویند باید تجزیه شوید, این مسئله را باید ملت های مسلمان متوجه شوند که همه اینها طرح های آمریکا است، که کشورهای مسلمان باید به کشورهای ذره تبدیل شوند چون آنها بعد ذره شدن حتی پول و قدرت داشته باشند مانند قطر، نمی توانند در مقابل آمریکا مقاومت کنند.

اتفاقا اسرائیل بزرگ نه تنها برای ایران بلکه تا هند نیز نقشه هایی دارند همه اینها در قالب طرح های تجزیه است. اما  تفکر ایران باعث شده که نه تنها به دنبال اسرائیل بزرگ نروند بلکه به دنبال حفظ وضع موجود هستند تا از خود مراقبت کنند.

آیا این مسئله محکوم است که گفته شود چرا شما فراتر از مرزها از خود دفاع می کنید؟ ما باید اسرائیل را در جای خود بنشانیم. بهتر است بدانیم که واقعیت و اصل تروریسم بیشتر برای ایران می باشد و اگر به افغانستان، عراق یا سوریه حمله کرده است به خاطر ایران است راهبردشان این است که اگر هر یک از پایتخت این کشورها بگیرند به ایران حمله کنند. آیا این اشتباه است که ما نباید به آنها اجازه دهیم در پایتخت این کشور ها مستقر شوند؟! بعضی ها می گویند هر موقع که تروریسم بیاید از خود دفاع می کنیم! اما تروریست ظرف ۲ساعت می تواند بیاید و باید از قبل آماده باشیم چنانچه وقتی که تروریسم ها از سوریه وارد عراق شدند یک سوم  خاک عراق را در یک روز اشغال کرده و تا ۲۵کیلومتری مرز ایران نزدیک شدند. در حالیکه که قبل از آن سردار سلیمانی به آنها اخطار داده بود: که شما حق ندارید تا ۴۰ کیلومتری مرز ایران بیایید اما تا ۲۵ کیلومتری آن آمدند. پس آنهایی که ادعا می کنند هر زمانی که تروریست بیاید مقاومت می کنیم،  باید بدانند که تروریسم ۱ساعته یا ۱روزه می آید.

رهبر فرمودند: اگر این مدافعان امنیت نبودند داعشیان در همدان و کرمانشاه بودند چون تا ۲۵کیلومتری کرمانشاه آمده بودند. با تدبیر و عملیات مستشاری سردار سلیمانی تروریست ها۱۲۰کیلومتر عقب نشینی کردند.

الان در موقعیتی هستیم.که کافی است۲ساعت فکر تامین کنندگان امنیت را مشغول کنند که در این صورت نفوذ می کنند. بدین خاطر باید همه دست در دست هم دهیم زیرا بحث امنیت شوخی بردار نیست.

باید تمامی جناح های سیاسی متحد القول باشد چون خطر تحزیه کشورهای اسلامی در کمین است.

به گفته سردار سلیمانی: داعش طاعون و بلای بزرگی است. اگر در کشور همسایه بلای بزرگی است باید در بعد ملی به فکر سلامت کشور بود. یعنی اگر این بلا را در همسایه سم پاشی نکنیم به کشورهای اطراف نفوذ می کنند. پس باید هم از کشور خود دفاع کرده و هم برای اینکه به کشور ما نیز سرایت نکند تلاش کنیم تا در آن کشور نیز از بین ببریم.

سردار سلیمانی تشبیه کرده اند که این طاعون مسری است و باید جلوی آ ن را بگیریم تا به کشور ما نرسد. آیا این کار محکوم است یا معقول؟

راهکار و نتیحه آخر: باید به رهبری قدرت دهیم. تمامی مشکلات قابل حل می باشد. اگر به رهبر قدرت دهیم انقلابمان اوج می گیرد و ادامه می دهیم اما اگر قدرت ندهیم مانند حضرت علی(ع) محکوم به شهادت و صلح و خانه نشینی است. ملت ایران نیز در طی ۳۷ سال گذشته حمایت خود را نشان داده اند. در مقابل جنگ فرهنگی استکبار باید جهاد فرنگی نیز انجام دهیم و همه باید متحد و هم دل و هم زبان باشند و این فکری که متاثر از باورهای دینی مان هست را هم به دنیا صادر می کنیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *