بازنشری 20 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گسترش فولاد با اف ۱۴ از ایستگاه راه آهن گذشت/ ظهور رونالدو در روز اکران سریال اخراجی‌ها در تبریز

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه با برگزاری ۳ دیدار همزمان از ساعت ۱۷ در شهرهای اهواز، تبریز و مشهد آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم گسترش فولاد تبریز در خانه و در روز درخشش دوباره محمد ابراهیمی، با نتیجه ۳ بر ۲ مهمانش راه آهن را با شکست بدرقه کرد.

گسترش فولاد در حالی به مصاف راه آهن آمده بود که با برتری رویایی در هفته گذشته مقابل ذوب آهن، در این بازی خانگی که حمایت هوادارانش را نیز به همراه داشت، امیدوار به کسب دومین برد پیاپی بود و در سوی مقابل نیز راه آهن پس از سه شکست متوالی به دنبال کسب امتیاز و افزایش دادن شانس بقا در لیگ برتر بود.

بازی با برتری شاگردان کمالوند آغاز شد و این تیم در همان دقیقه ۹ بازی به گل رسید تا خیلی زود از مهمان خود پیش بیافتد. ارسال داریوش شجاعیان بازیکن ملی پوش این تیم در شلوغی محوطه جریمه تیم حریف به سید صالحی رسید و این بازیکن نیز از اشتباه مدافعان حریف نهایت استفاده را برده و با یک ضربه بغل پای آرام دروازه تیم مهمان را فرو ریخت.

پس از این گل دو تیم بازی متعادلی را در نیمه نخست به نمایش گذاشتند و موقعیت هایی نیز روی دروازه یکدیگر داشتند اما هیچ کدام از آنها ثمری نداشت و این نیمه با برتری یک بر صفر گسترش فولاد به پایان رسید.

برخلاف نیمه اول، با شروع نیمه دوم این تیم راه آهن بود که به گل رسید. درست دو دقیقه از آغاز این نیمه نگذشته بود که پاس پشت پای میلاد ابطحی با ضربه تمام کننده مجید حسینی به تور دروازه گسترش فولاد چسبید تا راه آهن بازی را به تساوی کشانده و پس از ۵ هفته به گل برسد.

در دقیقه ۶۰ یک اتفاق دیگر نیز علیه تیم تبریزی رخ داد و مگنو باتیستا پشت محوطه جریمه خودی با خطایی خطرناک بازیکن راه آهن را متوقف کرد که این صحنه در مقابل دیدگان داوری بازی حادث شد و او ضمن اعلام خطا، بازیکن گسترش فولاد را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرد تا کار برای گسترش فولاد دشوارتر شود.

گسترش فولاد که با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می‌داد، در دقیقه ۶۷ توانست به گل برسد و بار دیگر ورق را به سود خود برگرداند. خطای بازیکنان راه آهن روی سید محسن حسینی موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد؛ محمد ابراهیمی پشت این توپ ایستاد و با فریب فروزان توانست دروازه تیم مهمان را برای دومین بار فرو بریزد.

این گل داوم چندانی نداشت چراکه شاگردان توپالیدیس به فاصله ۹ دقیقه دوباره کار را به تساوی کشاندند. مهران موسوی زننده این گل بود؛ وی با فراری زیبا و ضربه ای دیدنی دروازه گئورگیف را باز کرد.

در ادامه راه آهن که با یک بازیکن بیشتر بازی را ادامه می‌داد و نیاز مبرمی نیز به کسب ۳ امتیاز بازی داشت، رو به بازی انتحاری و هجومی آورد و این امر باعث شد تا گسترش فولاد در ضد حملات به هدف خود رسیده و گل سوم و تیر خلاص را به پیکره این تیم وارد کند.

در دقیقه ۹۰ روی یکی از ضدحملات گسترش فولاد، محمد ابراهیمی با فرار دیدنی و در یک صحنه تقریبا مشابه به بازی با ذوب آهن، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند تا یک بار دیگر ناجی تیمش شده و گسترش فولاد را در این بازی پیش بیاندازد.

البته پس از این گل شاگردان کمالوند در یک ضد حمله دیگر نیز می‌توانستند اختلاف را به دو گل افزایش دهند اما پاس نریمان جهان را امیرحسین کریمی در یک موقعیت تک به تک از دست داد تا بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود گسترش فولاد به پایان برسد.

بدین ترتیب گسترش فولاد با کسب ۳ امتیاز این بازی ۳۷ امتیازی شده و با یک پله صعود در رده هفتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفت. این پیروزی همچنین شانس این تیم را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش داد.

در سمت مقابل راه آهن چهارمین باخت متوالی خود را تجربه کرده و با ۱۸ امتیاز بدون تغییر در جایگاه پانزدهم باقی ماند تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر شود.

از حواشی این دیدار می‌توان به اخراج یکی از مربیان تیم گسترش فولاد و خوشحالی‌های رونالدو مانند ابراهیمی اشاره کرد که مورد توجه هواداران و عکاسان حاضر در ورزشگاه نیز قرار گرفت.

گسترش فولاد تبریز: گئورگی گئورگیف، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، امید نظامی پور، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا (سامان نریمان جهان)، محمد امین درویشی (امیرحسین کریمی)، داریوش شجاعیان، سید مهدی سیدصالحی (شهرام گودرزی) و محمد ابراهیمی

سرمربی: فراز کمالوند

راه آهن یزدان:  محسن فروزان، میلاد  ابطحی (سپاستین)، مهران موسوی، ابراهیم کریمی، بهادر عبدی (میلاد تاجی)، علی فاطمی، فرشاد فرجی، مهرداد محمدی، حامد زمانی، محمدرضا سلیمانی (مجید حسینی) و مهدی حنفی

سرمربی: توپالیدیس

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *