بازنشری 21 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نبرد سوپر آسیایی ذوب آهن و تراکتور در اصفهان/ کدام تیم گوی سبقت را برای قهرمانی می‌رباید؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال فردا – یکشنبه – با برگزاری ۲ دیدار حساس در شهرهای اصفهان و تهران به پایان می‌رسد که طی آن ابتدا ذوب آهن در خانه پذیرای تراکتورسازی است و در آخرین بازی هفته نیز استقلال در آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت.

دیدار ذوب آهن و تراکتورسازی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و با قضاوت گروه داوری موعود بنیادی فر، سجاد طوری، فرهاد مروجی و مهدی مرجانزاده برگزار می‌شود؛ ناظر این بازی نیز حیدر شکور انتخاب شده است.

نبرد سوپر آسیاییِ در اصفهان

تیم‌های ذوب آهن و تراکتورسازی روزهای پرفروغی را در لیگ قهرمانان آسیا سپری می‌کنند. آنها در هفته گذشته رقیبان ازبک خود را با بردهای مقتدارنه بدرقه کرده و خود را در یک قدمی صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها قرار دادند.

از طرفی هم امتیاز بودن دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر موجب شده است تا این بازی حساسیت فوق العاده بالایی برای هر دو تیم داشته باشد چراکه تیم پیروز همچنان می‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بماند.

هم اکنون در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال، ذوب آهن و تراکتورسازی با ۳۸ امتیاز به ترتیب در مکان‌های چهارم و پنجم جدول هستند که تنها تفاضل گل جایگاه آنها را تمییز کرده است.

همانطور که در فوق بدان اشاره شد، ذوب آهن و تراکتورسازی شرایط کاملا برابری جز گلزنی در جدول رده بندی لیگ برتر دارند. هر کدام از آنها عملکرد مساوی ۹ برد، ۱۱ تساوی و ۴ شکست را به ثبت رسانده‌اند و ۱۹ بار نیز دروازه دو تیم باز شده است و تنها عملکرد دو تیم در خط حمله متفاوت است؛ ذوب آهن ۳۱ بار موفق به گلزنی شده و ۴ بار بیش از تراکتورسازی دروازه حریفان را باز کرده است و این عامل موجب گردیده است تا آنها بالاتر از رقیب خود قرار گیرند.

 

 

ذوب آهن و تراکتور، پس از باخت و برد

در هفته گذشته لیگ برتر که در چارپوب هفته بیست و چهارم برگزار شد، ذوب آهن در تبریز مقابل گسترش فولاد یک شکست ناباورانه را تجربه کرد. آنها در حالی که در نیمه نخست با حساب ۳ بر یک پیروز راهی رختکن شده بودند، در نیمه دوم ۳ گل از میزبان خود دریافت کردند تا یک شکست عجیب را تجربه کرده باشند.

در آن سو، سرخ پوشان فوتبال تبریز در همین هفته یک بازی کاملا برتر را مقابل میزبانش سایپا به نمایش گذاشتند و موفق شدند با تک گل شاهین ثاقبی این تیم را شکست داده و خود را به جمع مدعیان اضافه کنند.

بدین ترتیب این دو تیم با وضعیت متفاوتی در لیگ به هم رسیده‌اند و بدون شک ذوب آهن در اندیشه تلافی از تبریزی‌هاست و تراکتورسازی نیز برای ادامه روند صعودی خود و از دست ندادن شانس قهرمانی امیدوار است در دومین هفته متوالی خارج از خانه تمامی امتیازات را به خانه ببرد.

مصاف نائب قهرمانان لیگ برتر در دوئل دروازه‌بانان ملی پوش

با نگاهی به کارنامه دو تیم در لیگ برتر می‌توان به یک وجه مشترک بارز در آنها رسید. هر دو تیم تا به حال ۳ بار تا آستانه فتح لیگ پیش رفته‌اند اما در گام پایانی، رقابت را به حریفان واگذار کرده و به نائب قهرمانی بسنده کرده‌اند. ذوب آهن در فصل های ۸۴–۱۳۸۳، ۸۸–۱۳۸۷، ۸۹–۱۳۸۸ و تراکتورسازی نیز در فصول ۹۱–۱۳۹۰، ۹۲–۱۳۹۱، ۹۴–۱۳۹۳ در این امر ناکام مانده‌اند.

حال بایستی منتظر ماند و دید که در لیگ پانزدهم چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود و آیا تاریخ یک بار دیگر برای آنها تکرار خواهد شد یا خیر؟

از دیگر وجوه مشترک ذوب آهن و تراکتور می‌توان به بهره گیری از دروازه‌بانان ملی پوش در ترکیب دو تیم اشاره کرد. مظاهری و اخباری سنگربانان دو تیم با ۱۱ کلین شیت پس از فرناندو خسوس برزیلی بهترین عملکرد را در بین دروازه‌بانان لیگ برتر بر جای گذاشته‌اند و گذشته از تمامی رقابت‌ها در این بازی، دوئل این دو گلر ملی پوش نیز قطعا جذاب و دیدنی خواهد بود.

 

 

آمار تقابل دو تیم در لیگ برتر / یورش ارتش سرخ آذربایجان به تساوی با ذوب آهن!

تراکتورسازی از ۱۵ بازی قبلی خود در لیگ برتر مقابل ذوب آهن به ۴ پیروزی دست یافته، در ۶ بازی به تساوی رضایت داده و در ۵ دیدار نیز نتیجه را به حریف واگذار کرده است.

آمار بازی‌های قبلی تراکتورسازی و ذوب آهن در لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ نخست: ترکتورسازی ۰ – ۲ ذوب آهن/ ذوب آهن ۱ – ۰ تراکتورسازی
لیگ نهم: تراکتورسازی ۰ – ۰ ذوب آهن / ذوب آهن ۱ – ۰ تراکتورسازی
لیگ دهم: تراکتورسازی ۱ – ۲ ذوب آهن/ ذوب آهن ۰ – ۰ تراکتورسازی
لیگ یازدهم: ذوب آهن ۰ – ۱ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۲ – ۱ ذوب آهن
لیگ دوازدهم: ذوب آهن ۳ – ۱ تراکتورسازی / تراکتورسازی ۱ – ۱ ذوب آهن
لیگ سیزدهم: ذوب آهن ۲ – ۴ تراکتورسازی / تراکتورسازی ۱ – ۱ ذوب آهن
لیگ چهاردهم: ذوب آهن ۰ – ۰ تراکتورسازی / تراکتورسازی ۲ – ۱ ذوب آهن
لیگ پانزدهم: تراکتورسازی ۴ – ۴ ذوب آهن/ ذوب آهن ؟ – ? تراکتورسازی

در این ۱۵ بازی، تراکتورسازی ۱۷ بار دروازه حریف خود را باز کرده و در مقابل ۱۹ بار هم شاهد فروپاشی دروازه خودی بوده است. البته همانطور که آمار نیز نشان می‌دهد سرخ پوشان سیر صعودی در تقابل‌های رو در رو داشته‌اند و در ۶ بازی آخر نیز مقابل حریف خود شکست ناپذیر ظاهر شده‌اند.

طبق آمار فوق، بهترین پیروزی تراکتورسازی با نتیجه ۴ بر ۲ و بهترین پیروزی ذوب آهن نیز با نتیجه ۳ بر یک به دست آمده که هر دو در اصفهان برگزار شده است. پرگل‌ترین بازی دو تیم نیز در دیدار رفت فصل جاری در تبریز رقم خورد که در آن بازی تراکتورسازی در یک روز کاملا عجیب و غریب و درحالی که تا ۱۵ دقیقه پایانی با نتیجه ۴ بر یک از مهمانش پیش بود، در دقایق باقی مانده غافلگیر شده و با پذیرش ۳ گل، برد پرگل را با تساوی ۴ بر ۴ عوض کرد.

رفیعی غائب بزرگ بازی سرنوشت ساز

این جدال مهم در غیاب یک بازیکن بزرگ برگزار خواهد شد و آن هم کسی نیست جز سروش رفیعی از تراکتورسازی. این بازیکن به علت سه اخطاره بودن بازی سرنوشت ساز تیمش را از دست داده است و طبق آخرین اخبار همراه تیمش به اصفهان سفر نمی‌کند.

رفیعی در بازی تراکتورسازی با پاختاکور در نیمه دوم برای سرخ پوشان به میدان رفت و توانست گره بازی را برای تیمش باز کند. او علاوه بر پاس گل دیدنی که به سزار داد، بازی موثری را به نمایش گذاشت که بدون شک غیبت او در این بازی می‌تواند به ضرر تراکتورسازان تمام شود.

این بازیکن در بازی رفت نیز یکی از بهترین‌های تراکتورسازی بود و گل نخست بازی را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد.

ترکیب احتمالی:

ذوب آهن اصفهان: محمدرشید مظاهری، هادی محمدی، ولید اسماعیل، وحید محمدزاده، علی همام، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، قاسم حدادی‌فر، مهدی رجب‌زاده (C)، کاوه رضایی.

سرمربی: بحیی گل محمدی

 

 

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، کارلوس کاردوسو، شجاع خلیل زاده، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، سینا عشوری، مهدی کیانی (C)، آگوستو سزار، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی و فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *