اسلایدر 23 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رسالت هنر و هنرمند انقلابی گسترش فرهنگ الهی و عاشورایی است

هنر انقلاب اسلامی هنری متفكرانه و با محتوا است

هنر انقلاب اسلامی هنری متفکرانه و با محتوا است

سرهنگ پاسدار موسی صفی عصر امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری آوای ورزقان، به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» و شهادت سید شهیدان اهل قلم، اظهار داشت: پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان مقام معظم رهبری این روز را به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی هنر دوران گذشته را که در مقابل دین و دینداری قرار داشت به دامن دین برگردانده، صدها هنرمند فرزانه را در اختیار خدمت به معارف والای آسمانی قرار داد به نحوی که جامعه هنرمندان برای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی علاوه بر کوشش های مقدسی که در خلق و تولید آثار ارزشمند در برهه‌های مختلف داشته‌اند در روزگار دفاع مقدس و سال های بعد از آن بیش از ۹۰۰ شهید هنرمند به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان با تاکید بر اینکه رسالت هنر و هنرمند انقلابی گسترش فرهنگ الهی و معارف قرآنی در میان جوانان است، خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی وظیفه دارد قرآن و اندیشه‌های الهی را به میان جوانان آورده و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ سازد.

وی افزود: هنرمندان افسران جنگ نرم‌اند که باید با استفاده از هنر اسلامی به دنبال هدایت نسل بشر از غفلت به سوی خدا بوده و جوانان را از طریق هنر اسلامی به سوی فرهنگ عاشورایی سوق دهند؛ چرا که وجه تمایز اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی در عاشورایی بودن است.

سرهنگ پاسدار صفی خاطر نشان کرد: از آنجا که وجه غالب بر انقلاب اسلامی ایران، وجه تفکر الهی و دینی است؛ هنر بعد از انقلاب اسلامی هنری متفکرانه و با محتوا است.

 

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *