اخبار جهان 25 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

“مدال ملی ترکیه” بر گردن شاه عربستان آویخته شد!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، بعد از این که حکومت اردوغان با حمله به جنگنده روسیه روابط خود با این کشور را به تنگنا کشید، تنها آمریکا را به عنوان پشتیبان و متفق کنار خود داشت که بعد از حمایت های علنی آمریکا از حزب پ ی د، روابط آمریکا و ترکیه نیز وارد تنش شد. در این رابطه، اردوغان به دنبال حامی واقعی برای خود بود تا برای پیشبرد سیاست های خود وی را همراهی کند.

باید خاطر نشان کرد؛ ترکیه حزب پ ی د را مرتبط با پ ک ک و در نتیجه حزبی تروریستی می داند که در این خصوص بخشی از کشورهای غربی مانند انگلستان به ترکیه چراغ سبز نشان داده اند لکن آمریکا به عنوان متفق اصلی ترکیه هرچند ظاهرا کنار ترکیه می باشد اما در واقعیت حامی علنی پ ی د است، این مورد نیز دولتمردان ترکیه را به شدت عصبانی می کند و خشم دولتمردان ترکیه تا جایی جدی است که؛ احتمال بستن پایگاه اینجرلیک به روی جنگنده های آمریکایی را مطرح می کنند.

بر این اساس؛ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امروز در کاخ ریاست‌جمهوری با مهمان ویژه خود (ملک سلمان پادشاه عربستان) که عصر روز گذشته وارد ترکیه شده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان در این دیدار به پادشاه عربستان، مدال افتخار جمهوری ترکیه اعطا کرد و گفت: “ما از تلاش‌های ملک سلمان درباره مسائل منطقه و قضایای موجود تقدیر می‌کنیم و وی به منزله سوپاپ امنیت در منطقه است. دوستی و برادری عمیق و قدیمی ما در این مدالی که با محبت تمام به ملک سلمان اعطاء کردیم، نشان داده می‌شود.”

ملک سلمان نیز پس از دریافت این مدال ابراز کرد: “این مدال به معنای تکریم شخص من نیست بلکه تکریم کشور عربستان سعودی است. من از رجب طیب اردوغان برای اعطای این مدال تقدیر می‌کنم و آنچه که ما و ترکیه را به هم وصل کرده، اصل دین حنیف اسلام است.”

ملک سلمان قرار است دو روز در آنکارا بماند و سپس برای شرکت در نشست سران عضو سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار خواهد شد، راهی این شهر شود.

به گفته برخی منابع؛ مقامات سعودی برای جابجایی ملک سلیمان و همراهانش درخواست تعداد زیادی مرسدس بنز لوکس کرده و یکی از بزرگترین هتل های آنکارا را به طور کامل اجاره کرده اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *