تولیدی 26 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام شهرود مهدی‌زاده

آوای ورزقان: آشنایی با سیره شهيد والامقام شهرود مهدی‌زاده

بسم رب اشهداء و الصدیقین

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، شهید والامقام شهرود مهدی‌زاده فرزند خلف الهوردی در سال ۱۳۴۱ در روستای آلچه قشلاق از توابع ورزقان دیده به جهان گشود.

شهید از همان دوران کودکی از  هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود و در جمع دوستان و خانواده و فامیل بسیار پر جنب و جوش و پرهیجان ظاهر می شد.

با سپری نمودن دوران کودکی به علت نبود امکانات جهت درس خواندن نتوانست به مدرسه برود و به فراگیری علم بپردازد. او با سعی و پشتکاری که داشت توانست خواندن و نوشتن را یاد بگیرد. علی الخصوص در مورد خواندن و نوشتن قرآن و آیات قرآنی با سعی و تلاش بسیار یاد گرفت.

در سالهای اوج گیری فعالیت های سیاسی مردم علیه رژیم ملعون پهلوی شهید والامقام دوشادوش سایر مردم ایران به همراه خانواده در تظاهرات ها و راهپیمایی‌ها شرکت می کرد و بدون هیچ هراسی از رژیم ملعون پهلوی در پخش و تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) از جان و دل کوشا بود.

بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شهرود به فعالیت های اجتماعی خود ادامه داده و در تشکیل هیئت ها و دسته جات عزاداری و برپایی نماز جماعت در روستا با تمام توانش سعی و کوشش می نمود.

تااینکه جنگ تحمیلی عراق علیه یاران شروع شد. شهید بی قراری و جنب و جوش زیادی از خود نشان می داد و آرام و قرار نداشت می گفت الان وقت استراحت نیست باید برای تماشای شکوه بدان سوی شط محبت رفت. آنجا که هویت خیمه زده و لاله های رنگین جام های شراب عشق را در ساغر جان خود ریخته و سور در میان چمن صدافت به سماع قامت افراخته است.

سرانجام شهید والامقام برای دفاع از خاک پاک ایران عازم خدمت مقدس سربازی گشته و بعد از دیدن دوره آموزش نظامی به منطقه جنوب عازم گردید. شهید والامقام بعد از ماه‌ها حضور پررنگ و خالصانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل بر اثر اصابت ترکش کاتیوشا در تاریخ ۳/۱۱/۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *