اسلایدر 26 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیکاری ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است/ راه اندازی مرکز درمان معتادین در ورزقان ضروری است

آوای ورزقان: بیکاری ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است/ راه اندازی مرکز درمان معتادین در ورزقان ضروری است

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، صابر تقویمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان اظهار داشت: هر شهرستان و منطقه‌ای باید مشکلات موجود خود را حل نماید تا با مهار آسیب‌‌های اجتماعی در شهرهای کوچک اجازه داده نشود این آسیب‌های جزئی به معظلاتی بزرگ در کلان شهرها تبدیل شوند.

وی اعتیاد را مادر بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: باید در خصوص اشتغال و اقتصاد شهرستان گام‌های اساسی برداشته شوند؛ چرا که نبود شغل و بکیاری ریشه در بسیاری از معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد دارد.

سرپرست فرمانداری ورزقان تصریح کرد: اندک موارد توزیع مواد مخدر در شهرستان ورزقان توسط معتادین و افراد غیربومی صورت می‌گیرد که با اتخاذ تدابیر مناسب و کنترل‌های محسوس و نا محسوس می‌توان این موارد را به حداقل کاهش داد.

وی با تأکید بر غنای فرهنگی مردمان شهرستان ورزقان و پیشینه تاریخی این شهرستان، خاطر نشان کرد: باید به امر آموزش خانواده‌ها در جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر توجه ویژه داشت.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتیاد در شهرستان ورزقان نمود خاصی ندارد، تصریح کرد: در جهت رفت و آمد افراد غیربومی که عمدتاً به معادن این شهرستان تردد می‌کند باید تدابیری اتخاذ نمود؛ چون برخی از این افراد اقدام به توزیع مواد مخدر درشهرستان می‌نمایند.

وی علل روی آوردن نسل جوان به مواد مخدر را ضعف ایمان و باورهای دانست و خاطر نشان کرد: برای تقویت ایمان و فرهنگ سازی هرچه بیشتر بین خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های مواد مخدر کلاس‌های توجیهی با حضور کارشناسان و مشاوران در روستاهای شهرستان توسط پایگاه‌های مقاومت تشکیل یافته است.

سرهنگ پاسدار موسی صفی تصریح کرد: یکی از اقدامات سپاه ناحیه ورزقان در خصوص آگاهی دهی به مردم با توجیهات اقناعی در خصوص مضررات استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای است که عمدتاً به طور غیرمستقیم به تبلیغ مواد مخدر می‌پردازند.

وی راه اندازی مرکز درمان معتادین در شهرستان ورزقان را ضروری دانست و افزود: نبود مرکز درمان در شهرستان و نگهداری معتادین در شهرستان‌های همجوار هزینه‌های سنگینی را به خانواده فرد بیمار تحمیل می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۸ مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان ورزقان اجرا شده است، افزود: افراد معتاد در شهرستان ورزقان بالای ۲۰ سال و مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۴ نسبت کشفیات مواد مخدر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت، افزود: شهرستان ورزقان نسبت به سایر شهرستان های استان به لحاظ مصرف مواد مخدر از مشکلات کمتری برخوردار است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *