استانی 29 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تصویب افزایش کرایه ۱۵ درصدی اتوبوس و تاکسی/ آهور: ریشه فساد و بازداشت‌های اخیر در پنهان کاری‌هاست

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، در صحن علنی شورای شهر تبریز، نسخت اصغر عابدزاده با قرائت احادیثی از ائمه اطهار (ع) و با اشاره به ناپسند بودن دروغ از نظر اسلام اظهار کرد: افراد دروغگو حیثیت یک شخص را با دروغ بر باد می دهند، قطعا کسی دروغ نمی گوید مگر اینکه خودش احساس حقارت کند.

در ادامه ایران اهور، دیگر عضو شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: ریشه فساد و بازداشت‌های اخیر در پنهان کاری‌هاست و برای ریشه کنی فساد باید امور به صورت شفاف در شورا مطرح شود و غیر خودی و خودی در شورا مطرح نباشد؛ تصمیمات پشت پرده صورت نگیرد، شرایط  به گونه ای است که هویت شهرداری و شورای شهر زیر سوال رفته است و عده ای از آب گل آلود ماهی می گیرند، ای کاش قبل از صدور حکم قضایی مسئله بازداشت رسانه‌ای نمی‌شد.

وی با بیان اینکه باید شهرداری به تذکرات شورا به موقع پاسخ دهد، ادامه داد: خبری از نهضت آسفالت شهرداری نیست و تمام خیابان‌ها چاله است؛ آیا مسئولین با هواپیما عبور و مرور می‌کنند؟!

این عضو شورای شهر تبریز گفت: وقتی به شهردار تبریز گفتیم که ما خبری از نهضت آسفالت در تبریز مشاهده نمی کنیم، وی پاسخ داد که ما مسئول ندیدن شما نیستیم، باید این نارسایی های محله ای جمع آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری جدیدا به جای افزایش فضای سبز در خیابان ها و پارک ها سنگ ریزه می ریزد، آیا می خواهید باغ شهر را به سنگ شهر تبدیل کنید؟

محمد حسین استوتچی نیزدر نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در شورای سوم که آقای دبیری در تلاش بودند ریاست شورا را برعهده بگیرند، حاج آقا علاءالدین هم دنبال ریاست بود، با این حال بنده مخالف بودم و اکنون می گویم آقای دبیری اگر قرار باشد شورا را متمرکز به امور عمرانی کنیم، آقای علاء الدین بیشتر از شما در این حوزه مجرب بودند.

وی خطاب به دبیری، ابراز کرد: آقای دبیری می گوییم روی سنگ قبر شما بنویسند که شما از اول رئیس بودید و رئیس از دنیا رفتید، اگر زمانی که بنده به مباحثی رای نمی دهم به این معنی است که نسبت به آن اشرافیت ندارم مثل وقتی که به شما رای ندادم؛ اگر رای ندادن بنده را تخلف می دانید باید بدانید که بدون اجازه اعضای شورا، دایر کردن دفتر مشاورین شورای شهر تبریز تخلف است.

وی افزود: زمانی که به آقای دبیری می گویم که باید پول ۵ هزار کارگر خدمات شهری و فضای سبز پرداخت شود، آن را به وقت دیگر موکول می کنند در حالی که در اسرع وقت لایحه کمک به یک ورزشکار را تصویب می کنند.

این عضو شورا یادآور شد: زمانی که برای کارگران یا افراد دیگر وام میخواهیم، آقای شهردار موافقت نمی کنند و می گویند که بانک شهر شهرداری خصوصی نیست، باید بگویم که این موارد زمینه ساز تخلفات است.

وی عنوان کرد: اکنون سه نفری که بازداشت شده اند، زمانی از شهردار و رئیس شورا دفاع کرده بودند؛ آیا زمانی که به شما رای دادند افراد خوبی بودند؟، وقتی این افراد دستگیر شد، شهردار گفت که از حراست برای پیگیری این قضیه تشکر می کنم، بنده به آقای شهردار می گویم که اگر حراست پیگیر شده، وای بر این مدیریت.

اسوتچی توضیح داد: زمانی که جوهر حکم شهردار تبریز در عید سال گذشته خشک نشده بود به اعضای شورای شهر عیدی ۵ میلیون تومانی دادند که برخی از اعضا آن را قبول کردند برخی نپذیرفتند، اگر آن زمان به این مسائل رسیدگی می شد، شهردار می فهمید که به این سادگی نمی شود به اعضای شورا پول داد، همه این ها زمینه ساز تخلفات است.

در ادامه رسول درسخوان، عضو شورای شهر تبریز نامه های رسیده از فرمانداری تبریز را قرائت کرد، در نامه فرمانداری، طبق دستور وزارت خانه اعلام شده بود که اعضای شورای شهر تبریز در لایحه افزایش نرخ ۱۷ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس ها در سال جدید تجدید نظر کرده و آن را به شش درصد کاهش دهد.

امیرحقیان، عضو شورای شهر تبریز در واکنش به نامه فرمانداری گفت: بنده مخالف کاهش این نرخ به شش درصد هستم چرا که اگر وضعیت تاکسی ها را بررسی کنیم و از میزان درآمد آنها باخبر شویم خواهیم فهمید که نرخ ۱۷ درصد بیشتر به واقعیت نزدیک است تا شش درصد.

احتشام حاجی پور گفت: بنده نیز با تغییر مصوبه اعضای شورا مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی نرخ کرایه ها مخالف هستم.

جعفری نیز دیگر عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: به نظر بنده افزایش ۱۷ درصدی نرخ کرایه اتوبوس ها، هر دو طرف یعنی مردم و رانندگان را قانع می کند.

علی شیاری عضو شورای شهر تبریز متذکر شد: افزایش نرخ ۱۷ درصدی کرایه ها کاری غیر کارشناسی بود.

جعفر مدبر نیز اعلام کرد:شورا برای نشان دادن تعامل خود با فرمانداری در این لایحه تجدید نظر کند و ۱۷ درصد را به ۱۵درصد کاهش دهد.

گفتنی است طبق رای اکثریت اعضای شورای شهر تبریز، لایحه افزایش ۱۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس ها به ۱۵ درصد تغییر یافت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *