استانی 29 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری سومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان در اوایل خردادماه

به گزارش آوای ورزقان، محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با آناج اظهار کرد: مراسم هماهنگی سومین دوره المپیاد ورزشی بهبود یافتگان اعتیاد به مواد مخدر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تربیت بدنی استان با حضور ارگان‌های مربوطه شامل اداره کل بهزیستی استان، استانداری، شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هلال احمر، اداره کل تربیت بدنی، فرمانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

وی سه گام مهم بهزیستی را آگاه‌سازی، پیشگیری اولیه از اعتیاد، درمان معتادین و توانمندسازی بهبود یافتگان برشمرد و افزود: این المیپاد می‌تواند یک نوع توانمندسازی در زمینه‌های مختلف باشد که ورزش و مسابقات ورزشی یکی از این بخش‌ها می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی به عنوان اولین استان در کشور توانسته است برای سومین سال متوالی این المپیاد را برگزار کند، ابراز کرد: پیش بینی شده بود که این المپیاد امسال منطقه‌ای باشد ولی به دلیل وقوع مشکلاتی این امر امکان پذیر نشد.

وی توضیح داد: این مسابقات در  هشت تیم به صورت فردی و گروهی برگزار خواهد شد و هماهنگی این المپیاد طی جلسات متعدد انجام می‌گیرد؛ در سال جاری نیز هماهنگ کننده‌ی این برنامه اداره کل بهزیستی استان می‌باشد و با محوریت تشکل‌های مردمی فعال در بحث درمان اعتیاد و پشتیبانی دستگاه‌های حاضر، این المپیاد در اوایل خردادماه برگزار می‌شود.

ارشدزاده عنوان کرد: این المپیاد با پیاده روی صبحگاهی دور استخر ائل گلی افتتاح خواهد شد و در کنار آن نمایشگاه، توانمندی‌های بهبود یافتگان نیز به مدت سه روز برپا می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان با اعلام اینکه اصلاح نگرش جامعه و خانواده نسبت به بهبود یافتگان و پذیرش آنان در جامعه از اهداف این المپیاد می‌باشد، ابراز داشت: امیدواریم فعالیت‌های خود بهبود یافتگان و برنامه‌های مشابه این المپیاد باعث شود این پذیرش در جامعه اتفاق بیفتد و بهبود یافتگان بتوانند به عنوان یک فرد عادی در تمام فعالیت‌ها و کارهای اجتماعی از جمله ورزش که در تغییر نگرش این افراد موثر است، حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است شهرستان مراغه همانند سال‌های قبل میزبان بانوان بهبود یافته خواهد بود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *