استانی 30 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۲۴ ساعت زحمت می‌کشند تا در سخنرانی‌ها علیه آمریکا حرفی نزنند!/ چرا وقتی حرف از نفوذ می‌زنیم عده‌ای این اظهارات را به خود می‌گیرند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، عصر امروز در مسجد سالار شهیدان تبریز با بیان اینکه انسان در طول زندگی با امتحان‌های زیادی روبرو است، اظهار داشت: آزمون دانشگاهی و رانندگی خیلی استرس‌زا است لکن آزمون الهی نشاط آور می‌باشد و علی‌رغم سختی، شیرینی دارد.

وی ادامه داد: برخی‌ها در طول انقلاب بارها در امتحان‌ها مردود شده‌اند، چنانچه امتحان الهی سخت‌تر شود این به معنای رشد و تعالی ماست، با دشواری آزمون الهی روز به روز عرصه‌های گناه نیز زیادتر خواهد شد. برای مثال ما هر بار می‌گوییم این دوره از انتخابات حساس است یا جوانی که ازدواج می‌کند باید خود را برای مقابله با مشکلاتی مثل دعوای همسر و زخم زبان مادر شوهر آماده کند.

مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اصرار ۵۰ هزار شاگرد امام صادق(ع) برای قیام، ابراز کرد: امام در آن برهه همه را به صبر دعوت می‌کرد؛ در زمان امام رضا(ع) هم برخی شروع به ترغیب مردم برای قبول داشتن هفت امام کردند؛ عده‌ای هم نیز از عدم فرزنددار شدن امام رضا(ع) سخن می‌گفتند اما ضامن آهو گفتند من هنوز زنده‌ام و زمانی که امام جواد به دنیا آمد بعضی‌ها گفتند او فرزند تو نیست.

 

 

وی افزود: از چهارسو چهره‌شناس آوردند تا تشخیص دهد و همه آنها تائید کردند؛ اینبار هم گفتند مگر می‌شود کسی ۹ ساله امام شود؟ عده‌ای در پاسخ گفتند چطور حضرت عیسی از گهواره امامت کرد؟ امام بعدی ۸ ساله به امامت رسید و تمام این امتحانات و تردیدها ضربه بزرگی به جامعه زد.

این استاد اخلاق با اعلام اینکه امام هادی با رمز و رموز با مردم دیدار می‌کرد، تشریح کرد: کمتر کسی امام هادی(ع) را دید و در نهایت فرزند ایشان نیز غایب شد، لذا امتحانات با گذشت زمان سخت‌‌تر می‌شوند و انبیاء و امامان نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند ؛ امام علی(ع) نوه‌ای داشت که می‌گفت من نمی‌دانم حق با علی است یا معاویه! وقتی نام امام جواد(ع)می‌آید به فکر امتحان‌های سخت می‌افتم.

وی بیان داشت: سخت‌ترین امتحان‌ها در زمان آخرالزمان است، مردم مقطع امامان به سختی‌های آخرالزمان عادت کرده‌ بودند، امام صادق(ع) در این باره می‌فرماید نگران امتحان‌های آخرالزمان نباشید چراکه چهره منافقین فوری معلوم می‌شود.

پژوهشگر حوزه علوم انسانی اولین عنصر دشمنی با اسلام را آمریکا و دومین عنصر را احمق بودن استکبار دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از حمله به افغانستان اگر آنجا را رها می‌کرد، افغانستان آباد می‌شد و مردم کشور ما می‌گفتند آمریکا به هرکجا می‌رود، آباد می‌شود؛ یا اگر در عراق کشتار به راه نمی‌انداختند می‌توانستند از منابع نفتی و آبی آنجا استفاده کنند.

وی یادآور شد: آمریکا از آنجایی که شعور ندارد با ایجاد داعش و تقویت تکفیری‌ها موجب به وجود آمدن لشکرهای مخلص و بصیر مقاومت شد؛ اکنون نیز زمزه‌هایی مبنی بر سازش با داعش و عدم حمایت از بشار اسد شنیده می‌شود!

حجت االاسلام پناهیان با بیان اینکه عدم محکوم کردن استکبار در سخنرانی‌ها زحمت می‌خواهد، توضیح داد: برخی‌ها ۲۴ ساعت زحمت می‌کشند تا علیه طرفداران و بنیانگذاران داعش و استکبار حرفی نزنند، بعضی از ضد انقلاب‌های خارج نشین هم بوی اعتماد آمریکا را استشمام می‌کنند و می‌گویند چه خبرتان است و دیگر موشک لازم نیست.

 

 

وی ادامه داد: آمریکا به هر طرفی میل کرد مردم باید از آنجا دور شوند، خیلی ساده است، هرکاری که باعث کفر آمریکا شود باید آن را انجام دهیم. اگر منِ آخوند به سمت آمریکا رفتم طردم کنید.

مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آمریکا را عهدشکن خواند و گفت: امام به ابوموسی اشعری گفت، تجربه را زیر پا نگذار وگرنه بدبخت خواهی شد، اکنون هم باید تجربه‌های صدر اسلام را زیرپا نگذاریم.

وی اضافه کرد: آمریکا به هر گروهی برود در آنجا نفوذی خواهد داشت؛ برخی‌ها این حرف را به خود می‌گیرند، پس بهتر است کاری نکنند که مورد اتهام قرار بگیرند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *