استانی 31 فروردین 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در مناقشه قره باغ پاسداران انقلاب اسلامی کنار رود ارس مستقر شده بودند/ دشمنان داخلی و خارجی بدانند که دور از تیررس سپاه نیستند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سردار غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمان و باورهای دینی ویژگی اصلی سپاه و سایر نیروهای مسلح می‌باشد، اظهار داشت: به تعبیر رهبری داشتن سلاح و قدرت نظامی کافی نیست؛ حضرت آقا فرمودند هر کسی در اقصی نقاط دنیا از انقلاب اسلامی دفاع و برای اقتدار آن تلاش کند او هم پاسدار است.

وی ادامه داد: برخی جریانات در اوایل انقلاب اقدام به تحریک گروهگ‌ها کردند تا نظام را از بین ببرند لکن مهم‌ترین نهادی که استقامت کرد سپاه پاسداران بود؛ این نهاد تا به امروز در عرصه‌های جنگ نرم و سخت فعالیت داشته و هرکجا که لازم باشد سپاه در راستای حراست از آرمان‌ها به قضیه ورود خواهد کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی ایستادگی سپاه موجب عقب نشینی و انجام مذاکرات شد؛ پاسداران از مهم‌ترین سرمایه خود، یعنی جان هم گذشته‌اند.

وی افزود: سپاه از اینکه اکثریت نیروهایش را بسیجیان تشکیل می‌دهد خشنود است و به این دستاورد افتخار می‌کند، ما یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بسیجی در سطح استان آذربایجان‌شرقی داریم، سپاه با استراتژی طرح حلقه‌های صالحین را اجرا می‌کند و در همین راستا ۲۶ هزار حلقه در سطح استان تشکیل شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تشکیل برنامه‌های فرهنگی را برای مبارزه با جنگ نرم ضروری دانست و اذعان داشت: برای مقابله با تحرکات فرهنگی دشمن نشست‌ها و برنامه‌های سیاسی متعددی برگزار شده و مرکز حفظ آثار سپاه نیز با جمع آوری اسناد شهدا، جانبازان، اعزام کاروان‌های راهیان نور و غیره در بحث نشر آرمان‌ها پیشگام است.

وی تصریح کرد: سپاه مخالف فضای مجازی بسته نیست، نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه با مدیریت و دقت، باید به تربیت عبد صالح پرداخت؛ گاها برخی سایت‌ها را متصل به بسیج و سپاه می‌کنند اما هیچ سایتی متعلق به سپاه نیست و این نهاد از هر کسی که در راستای اهداف انقلاب حرکت کند حمایت می‌کند.

سردار کریمیان با اشاره به اعزام ۴۷ هزار زائر به مناطق عملیاتی، توضیح داد: ۵ هزار نفر از این تعداد دانشجو بودند و این اقدام بسیار عظیمی بود؛ سپاه در مناطق محروم فعالیت‌های جهادی انجام داده و برای نیازمندان خانه ساخت و بیمارستان صحرایی به راه انداخت.

وی اضافه کرد: سپاه در حوزه علمی طرح‌های زیادی را به کشاورزان ارائه کرده و در بخش اقتصاد مقاومتی سپاه به مسائلی همون زنبورداری و پرورش قارچ ورود پیدا کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اعلام اینکه در مناقشه قره باغ، سپاه لحظه به لحظه درگیری‌ها و آخرین وضعیت مرزها رصد می‌کرد، بیان داشت: برای اینکه یک وجب از خاک کشور مورد تعدی قرار نگیرد و جنگ به حریم ایران کشیده نشود سپاه کاملا مسائل را رصد می‌کرد، ساعت ۱٫۵ بامداد به مسئول عملیاتی زنگ زدم و او گفت کنار رود ارس نشسته‌ام.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه‌ها در اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید هر فردی به راحتی نظراتش را مطرح کند و نخبگان او را قضاوت کنند، متاسفانه برخ می‌گویند دانشگاه پادگان شده و این درحالیست که ما با هماهنگی روسای دانشگاه در آنجا حضور داشتیم.

سردار کریمیان حمایت از حوزه ورزش را لازم دانست و گفت: سپاه از رشته‌های مختلف ورزشی در حد توان حمایت کرده و بیکار نبوده است؛ ما با هدف ترویج ورزش در بدنه بسیج فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم و در دفاع شخصی سپاه فعالیت بسیار جدی دارد.

وی اضافه کرد: سپاه به دنبال بازسازی صنایع راکد است، در بحث قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل اقدامات قابل توجهی انجام داده و تروریسم بیولوژی را تحت بررسی قرار داده است.

این پاسدار انقلاب اسلامی با اشاره به تامین امنیت پرواز، توضیح داد: در این حوزه مسئولین حلقه اول و دوم به عهده حفاظت سپاه و حلقه سوم تحت حفاظت نیروی انتظامی است؛ در حفاظت از شخصیت‌ها شهدای زیادی دادیم و مانع آدم ربایی‌ها شدیم؛ از سد سپاه با همکاری وزارت اطلاعات و سربازان گمنام هیچ کسی نمی‌تواند عبور کند و ما برای اینکه اذهان عمومی خدشه دار نشود خیلی از مسائل را مطرح نمی‌کنیم.

وی هشدار داد: سپاه اشرافیت اطلاعاتی داخلی و خارجی کاملی دارد، ما هیچ مرزی نمی‌شناسیم و دشمنان داخلی و خارجی بدانند که دور از تیررس نیستند، ما منتظر فرمان رهبری هستیم و این بلوف نیست بلکه یک حقیقت غیرقابل انکار است.

فرمانده سپاه عاشورا افتخار سپاه را خدمت‌گذاری به خلق عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مردم و بسیج را از سپاه جدا کنیم دیگر این نهاد نخواهد بود؛ ما هرگز به ارتشی کلاسیک تبدیل نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد ماهیت انقلاب تغییر یابد.

وی عنوان کرد: سپاه با دستگاه اجرایی در مسائل سازندگی، فرهنگی و اقتصادی مشکلی ندارد؛ هر چند برخی‌ها در این میان شیطنت می‌کنند ولی مشکل خاصی وجود ندارد؛ ما صرف نقد و حرف داریم.

این فرمانده سپاه در واکنش به بازداشت‌های اخیر شورا نیز گفت: افسوس می‌خوریم که در شهری فرهنگی، ولایی، شهر اولین ها، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ چنین اتفاق هایی می افتند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *