اخبار جهان 01 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حجم واردات از آمریکا چهار برابر شد+نمودار

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، در سال ۹۳ بالغ بر ۳۶ هزار تن کالا از آمریکا به ایران وارد شد که این رقم در سال ۹۴ به ۱۴۹ هزار تن افزایش یافته است.

بر اساس آمار گمرک، در سال ۹۴ حجم واردات کالا از آمریکا به کشورمان نسبت به سال ۹۳ بیش از ۴ برابر شده است.

مطابق آمارهای گمرک، در سال ۹۴ مجموعا ۲۴۲ قلم کالا از آمریکا به کشورمان وارد شد که وزن آن به ۱۴۹ هزار تن و ارزش آن به ۱۴۹ میلیون دلار رسید.

در حالی که در سال ۹۳، حجم واردات کالا از آمریکا ۳۶ هزار تن شامل ۲۱۶ قلم کالا بود، در سال گذشته با رشد چشمگیر حجم کالاهای وارداتی از آمریکا مواجه بودیم.

از لحاظ ارزش، کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تغییر محسوسی نداشته، اما از لحاظ وزن با رشد ۴ برابری مواجه شده است.

حجم واردات از آمریکا 4 برابر شد +نمودار

واردات کالاهای آمریکایی در سال ۹۴ در حالی رخ داده که  اواخر آذر سال گذشته سازمان توسعه تجارت طی بخشنامه‌ای واردات ۲۲۷ قلم کالای مصرفی از آمریکا را ممنوع اعلام کرد که بر این اساس محصولات خوراکی مانند چای، برنج، سس، سرکه، نمک، انواع آدامس، آب معدنی، آب گازدار و … نیز در میان این محصولات ممنوع‌الورود وجود داشت.

حجم واردات از آمریکا 4 برابر شد +نمودار

بخشنامه سازمان توسعه تجارت، به دنبال تصریح رهبر معظم انقلاب در نامه تایید اجرای برجام مبنی بر ممنوع شدن واردات کالاهای مصرفی از آمریکا صورت گرفت.

در میان کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال گذشته، اقلام مصرفی که طبق بخشنامه سازمان توسعه تجارت، ممنوع‌الورود بودند، به چشم می‌خورد اما در آمار گمرک مشخص نشده که این کالاهای مصرفی قبل از بخشنامه‌ مذکور به ایران وارد شده‌اند یا پس از آن.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *