بازنشری 03 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجلس در موضوع برجام خوب عمل نکرد/ هر جایی تابع امام و رهبری بودیم به نتیجه رسیدیم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا؛ به نقل از فارس؛ سیدمحمد حسینی شامگاه پنج‌شنبه در همایش معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح در مسجد رحیمی شهرستان کردکوی اظهار کرد: سرنوشت مجلس آینده را مرحله دوم انتخابات تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مجلسی با افراد کارآمد، مومن و متعهد و دلسوز تشکیل شود همه باید وارد صحنه شویم و همه را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مجلسی تشکیل دهیم به جای آنکه پیش‌برنده باشد و باعث عزت و سربلندی کشور باشد، نظام را گرفتار خودش کند همانند مجلس ششم می‌شود که به جای آنکه باری را از نظام بر دارد باری بر دوش نظام بود.

حسینی با انتقاد از فعالیت دولتمردان در سال‌های گذشته در کشور، گفت: قرار بود وضعیت کشور بهتر شود نه اینکه بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شود، بنا بود فرصت‌های جدید شغلی تولید شود نه اینکه همان‌هایی که بود هم از بین برود.

وی اضافه کرد: در این بین این نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که باید از اهرم نظارتی خودشان استفاده کنند و با طراحی برنامه پنج‌ساله درست و بودجه سالانه، دولت را به فعالیت وا دارد.

نباید همه بار مسائل نظام بر دوش رهبری باشد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برجام و نتایج پس از آن تصریح کرد: ما با یک دشمن بدخواه و کینه‌توزی سر و کار داریم که از اول انقلاب بر علیه نظام و کشور ما فعالیت کرد و همیشه سعی کرده به ما آسیب برساند و ما نمی‌توانیم تعهداتی را بپذیریم و حال که نوبت آنها شده التماس کنیم که آنها کارشان را انجام دهند.

حسینی تاکید کرد: ما معتقدیم که مجلس شورای اسلامی در این بین به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد و اگر مجلس و شورای عالی امنیت ملی به درستی شروط را قید می‌کردند دیگر نیازی نبود که مقام معظم رهبری ۹ بند را اضافه کنند و نباید که همه بار مسائل نظام بر دوش رهبری باشد و ارکان نظام و دستگاه‌های مسئول باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: هم دولتمردان باید از منافع مردم دفاع کنند و هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این وظیفه را به خوبی انجام دهند و آن شوکت و عظمت ایران اسلامی را حفظ کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعضی از کوتاه آمدن‌ها و امتیاز دادن‌ها باعث می‌شود که امروز کشوری مثل عربستان ما را تروریسم می‌خواند و برای ما عرض اندام می‌کند و در کنفرانس اسلامی موضوعاتی را مطرح می‌کنند و ما را محکوم می‌کنند.

حسینی بیان کرد: در آن سال‌ها که موضوع گفتگوی تمدن‌ها مطرح شد در نهایت گفتند که ایران محور شرارت است و این نشان می‌دهد که دشمنان ما به هیچ حدی قانع نیستند و از کمترین فرصت برای ضربه زد به ایران استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما باید از عظمت و عزت خودمان در منطقه و جهان دفاع کنیم و مجلس می‌تواند این کار را انجام دهد و باید نمایندگانی در مجلس باشند که منافع فردی را کنار بگذارد و به فکر خدمت به مردم باشد.

حسینی تاکید کرد: اگر نماینده‌ای به دنبال مصلحت شخصی خودش باشد به طور قطع مصلحت کشور را نادیده خواهد گرفت و لازم شد فریاد بزند.

وی گفت: متاسفانه برخی در کشور به دنبال ایجاد شرایطی هستند که افراد با چشم بسته به افرادی خاص رای دهند و دائم می‌گویند فلان شخص در فلان لیست است و همه باید به او رای دهند و اصلا مهم نیست که آیا آن فرد توانایی حضور در مجلس را دارد یا خیر.

وی افزود: نمونه آن را در لیست ۳۰ نفره تهران دیدیم که حتی وزیر کشور گفت من ۱۸ نفر از اینها را نمی‌شناسم و آنوقت اینها می‌خواهند در مجلس قرار گیرند که از حساس‌ترین ارکان نظام است.

نماینده‌ای باید انتخاب شود که دندان منافع شخصی را بکند و کنار بگذارند / هر جایی ما تابع امام و رهبری بودیم به نتیجه رسیده‌ایم

حسینی گفت: ما می‌خواهیم کسانی باشند که حجت شرعی داشته باشند و خودشان تشخیص دهند چکار کنند؛ مشورت گرفتن از کارشناس با این امر متفاوت است که یک حزب سیاسی هر چه گفت، نماینده بگوید چشم.

وی اضافه کرد: کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید دندان منافع شخصی را بکند و کنار بگذارند و در دولت گذشته افرادی را داریم که امروز که بحث دفاع از حرم حضرت زینب(س) مطرح است به سوریه رفت و مجروح شده و بازگشته و این افراد هر جایگاه را سنگر خدمت می‌داند و دل از دنیا کنده‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حرکات ما نشان داده هر جایی ما تابع امام و رهبری بودیم به نتیجه رسیده‌ایم چون دلسوزتر از آنها نداریم و هر که ادعا کند ادعای گزافه و بیجایی است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *