اخبار جهان 04 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحصیلات سرکردگان تروریست‌ها چیست؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ؛بررسی‌های جدید نشان داد که سرکردگان گروه‌های تروریستی با وجود ادعای داشتن اطلاعات درخصوص مسائل دینی، هیچگونه تحصیلاتی در این زمینه نداشته‌اند.

روزنامه “دیلی تلگراف” چاپ انگلیس روز شنبه با اعلام این موضوع تأکید کرد، بر اساس تحقیقات اخیر مرکز مطالعات دینی و جغرافیای سیاسی، شمار سرکردگان گروه‌های افراطی که در زمینه علوم مختلف تحصیل کرده اند، بیش از ۲ برابر آنهایی است که در دانشگاه درسهای شریعت و مسائل دینی خوانده‌اند.
به نوشته این روزنامه، تروریست‌های انگلیسی عضو گروه‌های افراطی، درمقایسه با بقیه همقطاران خود کمترین اطلاعات را در زمینه امور دینی دارند.
این تحقیقات درباره حدود ۱۰۰ نفر از سرکردگان ارشد گروه‌های افراطی طی ۳ دهه گذشته انجام شده است.
بر اساس این تحقیقات، برخلاف ادعای این سرکردگان تروریست درخصوص اطلاع داشتن از مسائل پنهانی دین و شریعت، آنها تحصیلات بسیار اندکی را در این زمینه داشته‌اند.
به عنوان مثال، “اسامه بن لادن،” سعودی سرکرده سابق تشکیلات تروریستی القاعده، در یک مدرسه غیردینی درس خواند و پس از آن در دانشگاه وارد رشته اقتصاد و مدیریت شد، و هیچ مدرکی در زمینه علوم دینی و شریعت نداشت.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، تحقیقات نشان داد که بهترین راه برای جذب افراطی ها روابط شخصی است، و اکثر اعضای این گروه های افراطی قبلا عضو گروه هایی مانند اخوان المسلمین بودند.
دیلی تلگراف تأکید کرد عقاید و تفکرات گروه‌های افراطی قابل انعطاف است و خشک نیست، در نتیجه شمار بسیاری از افراطی ها به آسانی در حال جابجایی میان این گروه ها هستند.
انتهای پیام/
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *