استانی 07 اردیبهشت 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دست بزنِ اصلاح طلبان رو شد/ مرگ شعار «زنده باد مخالف من» در حضور لیست امید

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ظهر امروز برنامه‌ای تحت عنوان گفتمان آزاد انتخاباتی با حضور ۴ کاندیدای لیست امید در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

اصلاح‌طلبان از همان اوایل انتخابات دنبال بهانه‌ای بودند تا با متشنج کردن فضا، نهایت بهره‌برداری انتخاباتی را داشته باشند و یکی دیگر از ترفندهای تبلیغاتی خود را رو کنند لکن در این روش خود زیاد موفق نبودند و در اقدامی ناشیانه ماهیت اصلی خود را آشکار کردند.

سکانس اول با توهین مجری برنامه به بسیجیان شروع شد؛ او در الفاضی توهین آمیز گفت: “بسیجی‌های این دانشگاه ساندیس خور هستند!”

این اهانت صریح متولیان برگزاری برنامه با سکوت حضار همراه شد و از آنجایی که اصلاح‌طلبان به دنبال ملتهب کردن فضا بودند به توهین‌های خود ادامه دادند؛ برای مثال زمانی که یکی از دانشجویان از کاندیدای اصلاح طلب لیست امید درخواست کرد به زبان ترکی حرف بزند او امتناع کرد و گفت: “شما بروید فارسی یاد بگیرید!” و در ادامه اصلاح طلبان حاضر در سالن دانشجوی ترک زبان را مسخره کردند.

نوبت به آیتم پرسش و پاسخ رسید تا دانشجویان انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند اما زمانی که یکی از حضار با طرح سوالی از کاندیداهای لیست امید پرسید: “چرا این لیست پشتوانه‌ی فکری خود را از تهران دریافت می‌کند؟” مسئولین انجمن سکانس دوم را آغاز کردند و یکی از آنان با حمله به سوال کننده در اقدامی زشت به وی سیلی زد.

به دنبال این سیلی فضا متشنج شد و اعضاء ستاد لیست امید که اصلا دانشجو هم نبودند به طیف مقابل هجمه بردند؛ جالب است بدانید این اشخاص همچون یکی از کاندیداهای لیست امید فارسی حرف می‌زدند و اصلا به زبان ترکی مسلط نبودند.

بعد از این اتفاق و بروز درگیری، اصلاح‌طلبان برای پاک کردن صورت مسئله و استفاده انتخاباتی از موضوع مدعی شدند بسیجی‌ها به آنان حمله کرده و برنامه را به هم ریخته‌اند اما غافل از اینکه دوربین‌هایی نیز بودند که لحظه حمله اصلاح طلبان به منتقدین را به تصویر کشیدند و ادعای آنان را خنثی کردند.

این اتفاقات درحالی رخ داد که در چنین نشست‌هایی منتقدان و موافقان طبق روال سوالات خود را مطرح می‌کنند اما اینکه چرا مسئولین انجمن به دانشجویان حمله کردند زوایای دیگری از برنامه مهندسی شده طیف اصلاح‌طلبان را به تصویر می‌کشد.

در این میان نباید از نقش مسئولین دانشگاه آزاد تبریز در تکمیل پازل اصلاحات چشم پوشی کرد چراکه دیروز قرار بود مناظره‌ای در این دانشگاه با حضور کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب برگزار شود لکن مسئولین دانشگاه آزاد با این امر مخالفت کردند؛ حال این سوال پیش می‌آید که چرا رئیس دانشگاه آزاد با جانب‌داری از انجمن اسلامی اصل بی‌طرفی را زیر پا می‌گذارد و در یک روز برای اصلاح‌طلبان مجوز اجرای دو برنامه را می‌گیرد اما مراسم بسیج دانشجویی را لغو می‌کند؟

آیا انگجی برای جلوگیری از ایجاد فضای دو قطبی به دانشگاه قدم نهاده است یا می‌خواهد با چنین اقداماتی ماموریت‌های آقای هاشمی را در دانشگاه اجرا کند؟

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *