سراسری 15 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال پرشور از “حاج قاسم” در مراسم یادبود “همرزم شهیدش”

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت سردار شهید حمید تقوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در دفاع از عتبات عالیات در شهر سامرا به شهادت رسید، عصر امروز با حضور جمعی از فرماندهان، دوستان و همرزمان این شهید بزرگوار در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، محمدباقر ذوالقدر معاون رئیس قوه قضائیه، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، هادی عامری فرمانده سپاه بدر عراق، کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق، فرمانده سرایا الخراسانی عراق و حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، عمار حکیم رئیس مجلس شیعیان عراق،‌ امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و رامین مشاور رسانه ای احمدی نژاد از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

نحوه شهادت سردار تقوی/برای دفاع از حرم اهل بیت با تمام وجود وارد می‌شویم

حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سردار شهید حمید تقوی با اشاره به خصوصیات شهید تقوی گفت: سردار تقوی در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس به درون عراق می‌رود. جایی که نیروهای بعثی و صدامیان قرار دارند. او تا کربلا هم پیش می‌رود و کسی که همراه شهید تقوی و از نیروهای عراقی بود می‌گوید ذره‌ای ترس در وجود او ندیده‌ام که علت آن تقوی  شهید تقوی بود.

وی افزود: این روحیه شجاعت و شهادت‌طلبی تا آخر در وجود سردار تقوی وجود داشت. امروز همه شهدای حرم و یارا‌نشان در مقابل استکبار، داعش، اسرائیل و دشمنان برای رضای خدا شمشیر به دست می‌گیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، تأکید کرد: یک عده می‌گویند اگر در کنار آمریکا نایستیم انقلاب شکست می‌خورد آنها هر چقدر هم بخواهند دل انسان‌های مومن را خالی کنند و بگویند آمریکا و اسرائیل و داعش کجا و ما کجا اما ذره‌ای تردید در دل رزمندگان ایجاد نمی‌شود. ما تابع ولایت و رهبری هستیم و تا پای جان برای دفاع از دین و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دفاع از خط ولایت فقیه محکم ایستاده‌ایم.

شیرازی با تأکید بر اینکه برای دفاع از حرم اهل بیت با تمام وجود وارد می‌شویم به نحوه شهادت شهید تقوی اشاره کرد و گفت: تیر به پهلوی او اصابت کرد و چند ساعتی هم با درد همراه شد و بعد پرواز کرد که این اشاره به این نکته دارد که یا زهرا من هم آماده‌ام پهلویم شکسته شده و فرزندان تو هنوز برای پهلوی شکسته تو می‌سوزند.

 

بدون قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران دولت حیدر العبادی هم در کار نبود
 هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق نیز در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید حمید تقوی که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه آزاد سازی عراق بدون مشارکت نیروهای مردمی امکان پذیر نیست، گفت: برنامه ریزی و تامین امکانات لازم برای نیروهای مردمی وجود دارد تا این نیروها برای آزادسازی تمام خاک عراق از تروریست‌ها وارد عمل شوند.

العامری با بیان اینکه نیروهای مردمی در هماهنگی با نیروهای ارتش و پلیس عراق در حال نبرد با داعش هستند، تاکید کرد که عراقی‌ها خودشان می‌توانند بدون کمک ائتلاف بر تروریست‌ها پیروز شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت شهید تقوی نیز اظهار داشت: شهید تقوی مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» بود.

همرزم عراقی شهید تقوی، وی را مردی زاهد و اطاعت و عبادت نامید و گفت: او علاوه بر اینها فردی شجاع بود که خودش یک مکتب به حساب می‌آمد.

وی افزود: من و حمید سال‌ها با هم دوست و همرزم بودیم. او در عراق در کنار ما بود و سپس به سوریه رفت و باز به عراق بازگشت.

العامری با اشاره به حضور تقوی در اکثر نبردهای مهم با داعش اظهار داشت: این شهید بزرگوار در عملیات جرف الصخر نقش مهمی ایفا کرد. و در بهشت به روی چنین کسانی بسته نخواهد بود.

وی در خصوص نقش سردار قاسم سلیمانی در نبرد با داعش در عراق نیز گفت: اگر حضور قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران در عراق نبود اکنون دولت حیدر العبادی در خارج از عراق قرار داشت و در کار نبود.

 

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید سردار تقوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت امنیت عراق چیست، گفت: امنیت عراق انشاءالله خوب است. تا زمانی که ما امثال شهید تقوی و رزمندگان ولایی را داریم که با جان و سرشان فرمان مرجعیت را لبیک می‌گویند، وضعیت امنیت این کشور بهتر نیز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نتایج رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) که در هفته گذشته در مرزهای جنوبی کشور برگزار شد، چیست؟ اظهار داشت: براساس رصد و مطالعاتی که ما پیرامون این رزمایش انجام داده‌ایم، فکر می‌کنم که بازتابی که در رسانه‌های بین‌المللی داشته ورای تصوری بود که ما از آن داشتیم و بازتاب بسیار خوبی داشته است. خودمان نیز اهدافی داشتیم که یکی از اهداف‌مان این بود که نه صدای حنجره ما، بلکه صدای رعشه موشک‌ها و مسیر موشک‌ها و گلوله‌هایمان به گوش دشمنان برسد که به لطف خدا رسید.

سرتیپ حیدری همچنین در تشریح ۲۷ رسته تخصصی که در این رزمایش مشترک مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: ما در این رزمایش هر ۲۷ رسته را در یک صحرای بزرگ، خوب و منطبق با واقعیت‌های جنگی مورد آزمایش قرار دادیم و الحمدلله نتایج خوبی گرفتیم؛ البته بعضی جاها هم باید اصلاحاتی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما وضعیت استقرار ارتش در مرزهای غربی را چطور ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: ما نه تنها امروز بلکه همواره آمایش یگان‌های‌مان طوری است که در تمام عرصه‌های کشور دسترسی نزدیک داریم. گرچه ما ماموریت‌های خاصی در مرز خاصی نداریم اما به همه مرزها مشرف هستیم و آمایش سرزمینی در روی زمین به طوری است که به همه مرزها دسترسی بسیار نزدیک داریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره نوع پهپادهای انتحاری تست شده در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)، گفت: برخی از این پهپادها از نوع پیشرفته یسیر بوده و بعضی نیز رعد ۸۵ بوده و ۲-۳ مدل دیگر هم می‌توان گفت که به عنوان انتحاری می‌توان از آنها استفاده کرد که نتیجه خوبی هم گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: پهپادهای انتحاری ما به نوعی کروز هستند که به لطف خدا ساخته و پرداخته خودمان هستند.

سردار شهید حمید تقوی از فرماندهان دفاع مقدس بود که در روزهای اخیر در دفاع از عتبات عالیات در سامرا به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

 

**حاشیه های مراسم
– این مراسم ساعت ۱۵ و با قرائت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس آغاز شد.
– سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد و از آنان عذرخواهی کرد؛ هنگام ورود حاج قاسم به مسجد حاضران که از حضور حاج قاسم به وجد آمده بودند استقبال پرشوری از وی داشتند.
– حاج حسین هوشیار نیز در این مراسم به مداحی پرداخت.
– نمایندگان اقلیم کردستان عراق نیز با ارسال تاج گل به این مراسم، شهادت «سردار سامرا» را تسلیت گفتند.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *