اسلایدر 16 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک چهارم مردم ورزقان بی سواد هستند/کمبود مجتمع های آموزشی عامل اصلی بی سوادی

به گزارش آوای ورزقان ظهر امروز جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی ورزقان برگزار شد در این جلسه داریوش فتحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ورزقان ضمن عرض خیر مقدم ، گزارش مختصری از عملکرد این اداره در سواد آموزی ارائه نمود.

در ادامه علی وفادار فرماندار ورزقان حضور معلمان در مناطق کوهستانی و صعب العبور منطقه را به فال نیک گرفت و گفت:یعقیناًمعلمان بر خود می بالند که بتوانند در گوشه ای از این کشور هم وطنی را از نعمت سواد بهره مند نمایند.

فرماندار ورزقان تصریح کرد:علم باید در جهت حل مشکلات مردم،تأمین آمال مردم و حرکت جامعه انسانی به سوی کمال انسانی به کار گرفته شود.

علی وفادار ادامه داد: ریشه کن کردن بی سوادی تنها به وسیله آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی امکان پذیر نیست  بلکه این مهم با مشارکت مردم و خود افراد بی سواد امکان پذیر می باشد و شایسته نیست که در کشور ما شخصی از تحصیل باز بماند.

وفادار کمبود مجتمع های آموزشی شبانه روزی در شهرستان و مشکل رفت و آمد دانش آموزان به مرکز شهرستان را از عوامل اصلی بی سوادی و کم سوادی در شهرستان عنوان کرد.

در ادامه جمال پیری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گروه هدف طرح های سواد آموزی را گروه سنی ۱۰الی ۴۹ سال عنوان کرد وگفت:میانگین با سوادی در گروه سنی ۱۰الی ۴۹ سال درشهرستان ورزقان ۸۲ درصد می باشد و ۱۸درصدباقی مانده که حدود ۵۱۳۵ نفرمی باشد بی سواد هستند.

جمال پیری میانگین باسوادی گروه سنی ۱۰الی۲۹ سال را در شهرستان ورزقان ۹۲ درصدخواند و ۸ درصد باقی مانده را که حدود ۱۳۷۵ نفر می باشد بی سواد عنوان کرد

وی ادامه داد: میانگین با سوادی کل گرو های سنی در شهرستان ورزقان ۶۹/۴ درصد می باشد و۳۰/۶ درصد باقی مانده که حدود ۱۲۳۵۵ نفر می باشد و یک چهارم جمعیت شهرستان را در بر می گیرد بی سواد می باشند.

DSCF2605[1]

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *