اسلایدر 05 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردم باید در متن اقتصاد و تولید کشور باشند

آوای ورزقان: باید مردم در متن اقتصاد و تولید قرار داشته باشند

DSCF4899به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی صبح امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان با تاکید بر مقام سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها، اظهار داشت: کاهش وابستگی‌های اقتصادی به خارج از کشور و حفظ ارتباط با دیگر کشورها به معنای برداشتن قدم‌هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاری بسیار شایسته و قابل تقدیر است.

امام جمعه ورزقان با تاکید بر وارد کردن مردم به متن اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بسیج به ویژه بسیج سازندگی به عنوان یک نهاد مردمی توانمندی‌های بسیاری در فعالیت‌های اقتصادی دارد و می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و توجه ویژه به شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در شهرستان ورزقان را برای توسعه اقتصادی این شهرستان بسیار مهم ارزیابی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان و دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با تاکید بر استعدادهای بالقوه شهرستان ورزقان در زمینه اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: زنبورداری، دامداری، کشاورزی، گردشگری و ایجاد صنایع پایین دستی معادنی چون مس و طلا از جمله عرصه‌هایی است که در صورت حمایت؛ می‌تواند شهرستان ورزقان را جزو شهرستان‌های پیشرو در زمینه اقتصاد مقاومتی معرفی کند.

وی ۷۲۰ نفر ساعت کار با همکاری جهاد کشاورزی، ۸۵ مورد برگزاری اردوی جهادی در روستاهای شهرستان، بازسازی مدارس، اعطای پنج میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی، بازسازی خانه محرومان و کمک به بازسازی مساجد شهرستان را از جمله اقدامات بسیج سازندگی شهرستان ورزقان در سال ۹۴ برشمرد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند وحدت دانست و گفت: ما ثابت کرده‌ایم که هرکجا با اتحاد و همدلی کاری را انجام داده‌ایم موفق بوده‌ایم.

معاون فرماندار ورزقان نیز در این جلسه اقتصاد مقاومتی را یک نوع سبک زندگی اسلامی برشمرد و افزود: مسئولان باید پای بند به تعهدات خود نسبت به خون شهدا بوده، خود را خادم مردم دانسته و تمام توان خود را برای برای رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

وی تصریح کرد: به لحاظ منابع مشکلی در کشور وجود ندارد و مشکلات موجود ما مدیریتی است که با ساماندهی‌های بهتر می‌توان با همین منابع بر مشکلات غلبه کرد.

رحیم بلال‌زاده زمینه‌سازی برای حضور پر رنگ‌تر بخش خصوصی در اداره کشور را ضروری دانسته و ساماندهی دهیاری‌های شهرستان را خواستار شد و گفت: با استفاده از توان دهیاری‌ها به سادگی می‌توان بر بسیاری از مشکلات موجود شهرستان فائق آمد.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *