اسلایدر 11 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

محرومیتی دیگر برای مردمان ورزقان و این‌بار «اوقات فراغت»

به گزارش آوای ورزقان، غنی‌ کردن اوقات‌ فراغت کودکان، نوجوانان و حتی جوانان این روزها به یکی از دغدغه ‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل شده است که با شروع فصل تابستان پررنگ‌تر نیز می ‌شود؛ هر چند مساله پر کردن اوقات‌ فراغت باید برای تمامی گروه‌‌های سنی جامعه به درستی مدیریت شود اما در این میان دو گروه نوجوان و جوان از مدیریت نشدن این حوزه بیشترین آسیب را می‌ بینند.

 

برای نمونه با نزدیک شدن به ایام پایان امتحانات نیمسال دوم مدارس و دانشگاه‌ها به تعداد نوجوانان یا جوانانی که بی هدف در معابر پرسه می زنند، افزوده شده و این مشکل همراه با استفاده نادرست از فضای مجازی به معضلی بزرگ برای خانواده‌ها مبدل می‌شود.

 

اوقات فراغت به منظور آماده ‌سازی جسم و تمدد اعصاب برای کارایی مفیدتر در زمان انجام کار، امری لازم است لذا از جنبه های دیگر اوقات فراغت ورزش است که سهم زیادی در پر کردن آن دارد ولی متاسفانه کمبود امکانات همراه با عدم حمایت از مشکلات اصلی در زمینه ورزش شهرستان ورزقان است.

 

اگر اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه به ویژه قشرهای حساس نظیر نوجوانان و جوانان به درستی مدیریت نشود، علاوه بر اینکه بسیاری از استعدادها شناسایی و مدیریت نمی‌شوند؛ مدیریت نادرست اوقات فراغت پیامدهای بسیار ناگواری را برای نسل‌های آینده در پی خواهد داشت.

 

شهرستان ورزقان نیز از جمله‌ شهرستان‌هایی است که امکانات خاصی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان به ویژه در زمینه‌های آموزشی، تفریحی و ورزشی ندارد که این مسئله خانواده‌های ساکن شهرستان ورزقان را چه روستایی و چه شهری با مشکلی بسیار بزرگ مواجه می‌کند.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شاید بهتر باشد مسئولین شهرستان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مزین گشته است، روال گذشته خود مبنی بر ارائه گزارش‌های غیر واقع در خصوص پر کردن اوقات فراغت را کنار گذاشته و علاوه بر فراهم نمودن امکانات ورزشی، تفریحی و آموزشی در حد شهرستان با مد نظر قرار دادن توانمندی‌های موجود، آموزش حرفه‌هایی نظیر صنایع دستی را در دستور کار خود قرار دهند که آینده سازان کشور و دغدغه امروز خانواده‌ها همزمان با سرگرم شدن در زمان فراغت درآمدی را از این راه کسب کنند تا ضمن کمک به اقتصاد خانواده زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی گردند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *