اسلایدر 19 خرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تب برفکی کاملا تحت کنترل است/ مصرف گوشت قرمز خطری را متوجه انسان نمی‌کند

آوای ورزقان: تب برفکی کاملا تحت کنترل است/ مصرف گوشت قرمز خطری را متوجه انسان نمی‌کند

حسن زاده صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای ورزقان، در این خصوص اظهار داشت: بلافاصله بعد از شیوع بیماری تب برفکی در بعضی نقاط شهرستان اداره کل دامپزشکی استان نسبت به تأمین واکسن مورد نیاز اقدام و با تلاش همکاران این اداره در بیش از ۲۶۰ نوبت مراجعه به روستاهای شهرستان بیش از ۱۸ هزار راس گاو و گوساله و ۱۸۰ هزار  راس گوسفند و بز برعلیه بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: گزارشات بیماری بسیار کاهش یافته که این نشانگر تحت کنترل بودن بیماری است ولی با این وجود واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و هیچ گونه مشکلی در تامین واکسن مورد نیاز وجود ندارد.

مسئول اداره دامپزشکی ورزقان، ضمن تشکر از همکاری اهالی فهیم شهرستان، خواستار همکاری بیش از پیش اهالی با اکیپ‌های دامپزشکی و توجه بیشتر به شعار پیشگیری همیشه بهتر از درمان است شد و افزود: از تمامی اداراتی که در کنترل بیماری با دامپزشکی شهرستان همکاری داشته‌اند به ویژه فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاران کمال تشکر را دارم.
حسن‌زاده با رد هرگونه شایع مبنی بر آلوده بودن گوشت‌های قرمز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی جزء امراض مشترک بین انسان و دام نمی باشد این شایعات صرفا از طرف عده‌ای سودجو و برای اغراض شخصی مطرح شده و کاملا بی پایه و اساس است.

وی تاکید کرد: گوشت دام‌هایی که در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند به صورت موردی توسط دامپزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرند و کاملا سالم هستند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *