استانی 18 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش‌های سخت دولت به خوبی انعکاس نمی‌یابد/ نباید مشکلات دولت را بیشتر کنیم/ برخورد جدی با سودجویان مسکن مهر

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازتبریزبیدار اسماعیل جبارزاده ظهر روز چهارشنبه در همایش فرمانداران استان، افزود: نباید اجازه دهیم کارهای مثبت دولت در مقابل برخی مشکلات نادیده گرفته شود و لازم است اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما از عملکرد دولت منصفانه باشد.

وی با تاکید بر این که فرمانداران باید در انعکاس عملکرد دولت فعال‌تر باشند، گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای این کار است و فرمانداران باید با تعامل بیشتر با رسانه‌ها و حضور در بین مردم عملکرد دولت را اطلاع‌رسانی کنند و قطعا مردم از شنیدن کارها و موفقیت‌های دولت خوشحال می‌‌شوند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که حل مساله هسته‌ای اولویت دولت یازدهم است، گفت: با توجه به این که این موضوع در همه بخش‌های کشور تاثیرگذار است، لذا دولت عمده تمرکز و انرژی خود را برای مدیریت این موضوع قرار داده و قطعا با حل این مساله بخش عمده‌ای از مشکلات کشور نیز قابل حل خواهد بود.
وی با بیان این که وقتی تمرکز دولت بر روی مسایل خارجی است نباید دولت را درگیر مسایل داخلی کنیم، افزود: عملکرد تک‌تک مسوولان باید در جهت کمک به دولت باشد و مسایل داخلی به نحوی مدیریت شود که مشکلی بر مشکلات دولت اضافه نشود.
جبارزاده، لازمه این امر را تدبیر در تمام امور و وحدت و همدلی بین مسوولان دانست و افزود: امروز دولت در شرایط خاصی قرار دارد و باید این اطمینان را به دولت بدهیم که در مسایل داخلی مشکلی نخواهیم داشت.
وی با بیان این که دولت با وجود مشکلات و تنگناها، توجه ویژه‌ای به دو مقوله سلامت و امنیت داشته، اظهار داشت: در حوزه امنیت، حفظ ثبات و اقتدار نظام وجهه همت دولت قرار گرفته و امروز دولت جمهوری اسلامی ایران، قوی‌ترین دولت در منطقه است و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بدون هماهنگی و نظر ایران هیچ اتفاقی در منطقه به نتیجه نمی‌رسد.
جبارزاده با بیان این که امروز آذربایجان شرقی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است، افزود: این موفقیت ثمره وحدت و همدلی مسوولان استان به ویژه اعضای شوراهای تامین شهرستان‌هاست که توجه به این امر باید استمرار داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اقدامات دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دولت آبروی خود را در بخش سلامت قرار داده و با وجود مشکلات، هزینه سنگینی را در این بخش متقبل شده که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعامل مثبت و محبت‌آمیز دولت با مردم، فرمانداران را به توجه ویژه به این اصل فراخواند و گفت: خوشبختانه امروز فضای صمیمیت بین فرمانداران و مردم استان وجود دارد، اما باز هم باید تقویت شود.
جبارزاده افزود: ارتباط مستمر و تعامل مثبت با مردم، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سیاسی جزو خواسته‌های دولت است و مردم نباید در مراجعه به فرمانداری یا سایر ادارات، درها را بسته ببینند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مشکلات ویژه به کار ویژه نیاز دارد، گفت: حل مشکل اسناد املاک شهر میانه که از سال‌های گذشته وجود داشت یک نمونه از کار ویژه است که با پیگیری فرماندار این شهرستان حل شد و این گونه اقدامات باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات استان نیازمند پول و اعتبار ویژه‌ای نیستند و با اندکی اراده و پیگیری قابل حل هستند که باید فرمانداران در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.
جبارزاده همچنین با اشاره به بحث احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود این که عملیات اجرایی این کار بزرگ و علمی از سه ماه پیش آغاز شده اما هنوز هم برخی افراد غیرمرتبط به دلایل مختلف درباره آن اظهار نظر می‌کنند که جایی برای این حرف‌ها وجود ندارد.
وی، مسکن مهر را از دغدغه‌های مسوولان دولت عنوان کرد و گفت: این طرح مشکل ناخواسته‌ای بود که گریبان‌گیر این دولت شده، اما به هر حال باید سامان‌دهی شود و از فرمانداران می‌خواهم که شخصا مدیریت این موضوع را بر عهده بگیرند تا بتوانیم مردم را از بلاتکلیفی نجات دهیم.
جبارزاده با تاکید بر برخورد جدی با سودجویان در این زمینه، گفت: فرمانداران باید با قدرت از منافع مردم دفاع کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو، با سرپیچی از تعهدات خود به منافع مردم آسیب بزنند.
در این نشست که معاونان استاندار نیز در آن حضور داشتند، تعدادی از فرمانداران استان به بیان برخی از مشکلات شهرستان‌های حوزه مدیریت خود پرداختند.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل بازرسی منطقه ۵، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و یکی از کارشناسان فضای سایبری  موضوعات مختلف در حوزه کاری خود را تشریح کردند.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *