استانی 04 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تا زمانی که ۸۰ درصد درآمدهای دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود ایران پیشرفت نمی‌کند/ مسئولین اگر تانکر آب را پر نمی‌کنند حداقل جلوی سوراخ آن را بگیرند!

به گزارش آوای ورزقان، سلمان خدادادی در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه میزان نقدینگی در بانک‌ها نجومی است، اظهار داشت: طبق آمار بانک مرکزی پول‌های زیادی در موسسات مالی خوابیده و بر روی آن سود می‌آید، میزان نقدینگی در ایران خیلی زیاد است و در برخی مواقع تبدیل به دلار و طلا می‌شود که آمار آن نیز در دست نیست.

وی افزود: تنها با کاهش سودهای بانکی نمی‌توان میزان تولید را افزایش داد، ما در عرصه تولید و عرضه، مشکلات بسیار زیادی داریم که نرخ بالای سودهای بانکی تنها یکی از آن موارد است؛ متاسفانه عواملی دست به دست هم داده که تولید کننده داخلی نمی‌تواند با برند خارجی رقابت کند و همین امر نیز موجب ورشکستگی واحدهای تولیدی می‌شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم با اشاره به جولان کالاهای خارجی در بازار ایران، عنوان کرد: ایران و ترکیه هر دو چوب ام.دی.اف تولید می‌کنند اما قیمت تمام شده جنس تُرک به مراتب پایین‌تر از محصول ایرانی است، از لحاظ کیفی هم آنان از ما پیشی می‌‌گیرند چراکه تولیدکننده داخلی نمی‌تواند دستگاه وارد کند و یا اگر از طریقی دیگر تجهیرات خریداری نماید از قیمتی که شخص ترکیه‌ای می‌خرد بالاتر است.

وی بیان داشت: بعضاً تولیدکندگان ایرانی فقط ۱۰ درصد به دلالان می‌پردازند و قیمت تمام شده دستگاه برای آنان ۳۵ درصد گران‌تر از آب در می‌آید؛ با این وضعیت صنعت‌گر مجبور است قیمت محصول را افزایش دهد تا هزینه‌های اضافی از این طریق جبران گردد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با انتقاد شدید از بروکراسی حاکم بر ادارات، توضیح داد: وزارت صنایع و گمرگ بلایی بر سر تولید کننده می‌آورد که فراری می‌شود، در همین ادارات پدر شخصی را که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند در می‌آورند؛ برای مثال فردی در شهرستان ملکان می‌خواست سرمایه‌گذاری کند و نتیجه آن اشتغال‌زایی برای ۲۰۰نفر بود اما بلایی بر سرش آوردند که در نهایت گفت خداحافظ!

وی قاچاق کالا را یکی از عوامل فلج‌کننده اقتصاد ایران دانست و تشریح کرد: اگر مسئولین همت کنند و بخواهند مانع قاچاق شوند قطعا موفق خواهند بود، بخش عمده‌ای از کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود؛ در کشور وجود منطقه آزاد لازم است اما به شرطی که توأم با نظارت و کنترل باشد، در ایران به نام منطقه آزاد جنس قاچاق می‌آورند و کسی هم پاسخگو نیست.

این نماینده مجلس دهم با اعلام اینکه راه‌حل برون رفت از بحران محقق کردن مفاد اقتصاد مقاومتی است، اذعان داشت: راهکار مشخص شده و اقدامات کارشناسی نیز صورت گرفته است، درد را می‌دانیم و درمان آن را نیز پیدا کرده‌ایم اما باید کل قوا و سازمان‌ها همت کنند تا اجرایی شود؛ تجربه نشان داده ما می‌توانیم با تکیه بر منابع داخلی بدون وابستگی به کشورها کار کنیم.

وی متذکر شد: مسئولین باید جزیره‌ای عمل نکنند و مانع این نشتی‌ها شود، منظور از نشتی همین حقوق‌های چند میلیونی تعدادی از مدیران دولت است؛ ما حداقل اگر تانکر را پر از آب هم نکنیم می‌توانیم جلوی سوراخ آن را بگیریم و مانع هدر رفت آب شویم؛ زمانی که ۸۰ درصد درآمد دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود معلوم است که جامعه پیشرفت نمی‌کند.

خدادادی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورد با مدیران متخلفان، اعلام کرد: درست است که تعداد مدیران ۲۹۰ میلیونی کم است اما همین مبالغ نیز مهم است و اگر مانع آن نشویم تبدیل به مقوله‌ای فراگیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بین مسئولین باور و عزم عمومی برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، گفت: رهبر انقلاب چندین سال گفتند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید اما هنگامی که دیدند دیگر خبری از اقدام و عمل نیست؛ آن را به عنوان شعار سال انتخاب نمودند؛ اگر این روند فعلی ادامه یابد تا دو سال دیگر وضعیت بحرانی‌تر از حال حاضر خواهد شد و چنانچه نتوانیم نفت را بفروشیم عهده‌دار مخارج نخواهیم بود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *