اخبار جهان 06 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تغییرات مهم و استراتژیکی در آینده ای نزدیک در اتحادیه اروپا رخ می دهد/ انگلیس واسطه اجرای سیاست های آمریکا در اتحادیه اروپا بود/ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع منطقه خواهد بود

به گزارش آوای ورزقان؛ سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با راه دانا؛ در خصوص تحولات اخیر در اتحادیه اروپا و خروج انگلیس از این اتحادیه اظهار داشت: اقدام اخیر انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا نشانه وجود اختلاف استراتژیک میان کشورهای بزرگ عضو اتحادیه اروپا است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اقدام کاملا هوشمندانه ای بود، گفت: با توجه به اینکه بیشترین بار اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا بر دوش انگلیس بود لذا مردم انگلیس تمایل داشتند که انگلیس استقلال سیاسی و اقتصادی خودش را با خروج از اتحادیه اروپا حفظ کند؛ لذا اقدام مردم در جهت خروج این کشور از اتحادیه اروپا، اقدامی کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است.

کارشناس مسائل بین الملل در خصوص تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر کشور های عضو این اتحادیه، تصریح کرد: تغییرات مهم استراتژیک و راهبردی در آینده ای نزدیک در اتحادیه اروپا رخ می دهد که منجر به خروج سایر کشور های اروپایی از این اتحادیه می شود؛ همچنین تحولات مهم سیاسی نیز در این اتحادیه بوجود می آید.

زارعی همچنین در خصوص واکنش آمریکا به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: آمریکا از طریق عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، سیاست های خود را به جوامع اروپایی دیکته می کرد، بعبارتی دیگر انگلیس واسطه اجرای سیاست های آمریکا در اتحادیه اروپا بشمار می رفت؛ اما دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه آمریکا از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استقبال و ابراز رضایت کرده است. انگلیس تلاش دارد تا با پیش روی به سمت آمریکا سیاست های خود را در تمام زمینه ها بیش از گذشته با آمریکا مطابق و هماهنگ کند.

وی افزود: انچه که به نام پس لرزه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح می شود بصورت موقت و گذرا خواهد بود و طی سال های آینده انگلیس سعی خواهد کرد تا بعنوان یک قدرت برتر در منطقه باقی بماند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر تحولات منطقه عنوان کرد: انگلیس همچنان سیاست های خود را در منطقه با آمریکا هماهنگ می‌کند و با توجه به اینکه در تحولات منطقه تناقضاتی میان انگلیس، فرانسه و آلمان بوجود خواهد آمد در مجموع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *