اخبار جهان 06 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پادشاه ظالم و متحدان بزدل/ اقدام مسلحانه یا کمک گرفتن از ایران راه‌های مقابله با سرکوبگری آل خلیفه

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا؛  روزنامه انگلیسی اکونومیست در یادداشتی با عنوان «پادشاه ظالم و متحدان بزدل» در رابطه با سرکوبگری مردم توسط رژیم آل خلیفه نوشت: در طول چند دهه گذشته، انگلیس ۲۷ تن از شهروندانش را به دلایل امنیتی سلب تابعیت کرد، این در حالی است بحرین با جمعیتی حدود ۱ درصد انگلیس از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر را سلب تابعیت کرده است. آخرین فرد آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعیان بحرین بود که به اتهام واهی افراط گرایی و فرقه گرایی توسط رژیم آل خلیفه از این کشور سلب تابعیت شد.

در طول بهار عربی سال ۲۰۱۱، بخش عظیمی از جمعیت بحرین به خیابان‌ها ریختند تا به اصلاحات سیاسی گسترده دست یابند. رژیم آل خلیفه با حمایت سعودی و امارات متحده عربی و دیگر حکومت‌های حامی آل خلیفه در مقابل بهار عربی با خشونت ایستادگی کرد.

در حال حاضر نیز سرکوبگری‌های رژیم ظالم آل خلیفه در منامه، پایتخت بحرین ادامه دارد و قوانین جدید دولت بحرین، دستگیری و زندانی کردن شهروندان منتقد را آسان کرده است.

منتقدان دولت بحرین اغلب متهم به تأمین منافع خارجی هستند و آیت ا… عیسی قاسم و جمعیت الوفاق نیز به همین جرم متهم شده‌اند، اما حقیقت چیز دیگری است؛ رژیم آل خلیفه از زمانی که جمعیت الوفاق انتخابات سال ۲۰۱۴ در این کشور را تحریم کرد نظارت و سرکوب این جمعیت شیعه را در دستور کار قرار داد.

بعد از سرکوب بهار عربی تاکنون بحرین میلیون‌ها دلار در شرکت‌ها و مؤسسات رسانه‌ای غرب هزینه کرده است تا تصاویر و گزارش‌های مربوط به رفتارهای ظالمانه و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه پنهان بماند و به بیرون درز نکند.

در همین حال، بعد از جلوگیری دولت بحرین از حضور منتقدان دولت در نشست سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر اعلام داشت که سرکوب فایده‌ای ندارد و اینکه نمی‌شود صدای شکایت مردم را برید.

از همین سو، وزیر خارجه بحرین در پاسخ به صحبت‌های کمیسر عالی حقوق بشر در توییتر اعلام داشت: ما وقت خود را برای گوش دادن به صحبت‌های یک کمیسر عالی که هیچ قدرتی ندارد، هدر نخواهیم داد.

مقامات حکومتی بحرین به سرکوب مردم پرداخته‌اند، در حالی که آمریکا و انگلیس تنها نظاره‌گر هستند.

آمریکا و انگلیس بحرین را به عنوان یک متحد همیشگی خود می‌بیند، اما ثبات پادشاهی بحرین ممکن است از بین برود. اقدامات دولت بحرین در مقابل معترضان و مخصوصاً شیعیان، گزینه دیگری برای مردم باقی نگذاشته است، به جز روی آوردن به مقابله مسلحانه و یا حتی کمک گرفتن از ایران.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *