استانی 18 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

باز هم یک طرح ناقص از شهرداری تبریز

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازوبلاگ تبریزفردادر آخرین مطلب خود به افتتاح تقاطع غیرهم سطح میدان افلاک نما که ساعتی بعد اتفاق خواهد افتاد، پرداخته است:

در حالی رضایت و خرسندی عامه شهروندان از سرعت این پروژه کاملا مشخص است و این سرعت بی سابقه در عملیات عمرانی قابل تقدیر می باشد اما باز هم همان اشتباهات گذشته گرینبانگیر پل های تکراری شهر شده است.

پل های درون شهری تبریز که به گفته عضو شورای شهر فرقی با پل های آزادراه تبریز-تهران ندارند و فاقد هرگونه اصول معماری و زیبایی شناختی میباشند و تنها نقشی که دارند رفع تکلیف و کاربری ترافیکی آنهاست، که متاسفانه شاهدیم که این امر هم در اکثر موارد به صورت ناقص اجرا میشود.
این طرح ناقص چند سال قبل برای اطراف پل کابلی است که به طور کامل اجرا نشده و در قسمت میدان افلاک نما با اعتراضات گسترده در وبلاگ پویای عزیز و چانه زنی چند عضو شورا تعداد رمپ و لوپ این میدان به ۳ مورد افزایش پیدا کرد، ولی باز هم در شهر اولین ها برای چندمین بار، مکانی که باید به فضای سبز تبدیل شود محل برج سازی برای آقازاده هاست.
مکانی که به عنوان منطقه مسکونی در نظر گرفته شده در واقع محل برج سازی برای برخی نظرکرده هاست و خیابان های شهر بجای توسعه اصولی باید به دور برخی ها طواف کند.
 اما اینک حتی آن خیابان غیر اصولی و بی قاعده هم هنوز ساخته نشده و احتمالا اصلی ترین مسیر تردد (رجایی شهر-نیایش) شهروندان تا مدتها از دوربرگردان راهنمایی خواهد بود و شیرینی افتتاح سریع این پروژه در کام آن عده که دلسوز آینده این شهر هستند تلخ خواهد گشت.
آن روز دور نیست که به جای رمپ شمال شرقی میدان افلاک نما بنر های تبریک و تهنیت دوستان در روز افتتاح این برج که بی شک مایه فخر! تمام شهروندان تبریزی خواهد بود در مقابل دیدگان مردم نقش ببندد.
سوال از مدیریت شهری تبریز این است که هدف از توسعه شهر چیست؟آیا راحتی و آسایش شهروندان مدنظر است یا پولسازی برای دوستان؟ آیا مردم باور کنند که این شهر بر اساس اصول و برنامه در حال توسعه است؟
آیا در طرح تفصیلی تبریز دوستان عزیز این مورد را هم تصویب کرده اند که فضای سبز تمامی رمپ و لوپ  پل ها حذف شده و جای آن را برج پر کند؟
عزیزانی که برای خیابان ۱۷شهریور هر روز مصاحبه می کنند و از لزوم احداث پارکینک و طرح ترافیک و… دم میزنند و مدیران قبلی را مقصر این آشفته بازار میدانند آیا واقعا درک نمی کنند که تک تک خیابان های ما به لطف مدیریت استراتژیک در حال تبدیل شدن به ۱۷ شهریورهای دیگری هستند؟
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *