اسلایدر 09 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان ورزقان

به گزارش آوای ورزقان، صابر تقویمی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان، اظهار داشت: در شهرستان ورزقان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و برداشتن گام‌های موثر  در این زمینه باید حداقل ۱۰ طرح راکد و نیمه فعال شهرستان به ویژه در زمینه دامپروری را فعال و به مدار تولید بازگردانیم.

وی با تاکید بر نقش پر رنگ بسیج سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: بهره بالای تسهیلات بانکی از موانع اصلی پیش‌روی تولید است که برای حمایت از تولید و تولید کننده باید کاهش یابد.

سرپرست فرمانداری ورزقان تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان ارشد تصمیم گیر اقتصاد کشور راهی برای کاهش نرخ سودهای بانکی پیدا نکنند در تولید و اقتصاد درون محور موفق نخواهیم بود و معیشت مردم به سختی ممکن خواهد بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بسیج برای تحقق فرمامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، گفت: امسال ۱۰ واحد تولیدی و تبدیلی در شهرستان ورزقان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به مشخص نمودن قطب‌های مورد نظر برای افزایش و مناسب سازی محصولات تولیدی، تصریح کرد: پنج کارگاه صنایع تبدیلی مرتبط با عسل که هر کارگاه حداقل سه نفر را در خود مشغول به کار کند طی امسال و از محل تسهیلات بسیج سازندگی در شهرستان ورزقان ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی موسی صفی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشتغال زایی را از اولویت‌های مهم بسیج  دانست و خاطر نشان کرد: در تلاش‌هستیم تا با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی طرح‌های مذکوز را در حداقل زمان ممکن عملیاتی و اجرایی کنیم.

بخشدار بخش مرکزی ورزقان نیز در این جلسه نبود تسهیلات مشخص و کم بهره برای حمایت از فعالین اقتصادی در روستاها را از جمله موانع پیش روی اقتصاد روستایی دانست.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *