اسلایدر 10 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

باشگاه مس سونگون ورزقان به شهرستان منتقل می‌شود/ شرکت مس نسبت به مسائل ورزقان دلسوز باشد

DSCF5763به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه ولنگاری فرهنگی در سال‌های اخیر معظلاتی را در جامعه به وجود آورده است، اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی اگر بدین صورت ادامه یابد قطعاً جامعه اسلامی را با خطراتی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: شهرستان ورزقان با معظلات و چالش‌های فرهنگی بسیاری روبه رو است و نیاز است تا مسئولین باشگاه فرهنگی و ورزشی و معدن مس سونگون از جان و دل به فکر مردم و فرهنگ شهرستان باشند نه اینکه برخی اوقات و مُسکن وار اقداماتی را انجام دهند.

امام جمعه ورزقان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان اقدامات و عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورزقان را مطلوب ارزیابی کرد و بر کار تیمی و مستمر فرهنگی به ویژه در سطوح بالای آن تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تمامی امور به ویژه مسائل فرهنگی با هدف جلب رضایت خداوند انجام گیرند، گفت: در صورت بهبود وضع فرهنگی کشور، جمهوری اسلامی به جامعه آرمانی خود دست خواهد یافت؛ چون با رواج فرهنگ اصیل اسلامی در کشور، فرهنگ‌های اقتصادی، اجتماعی و سایر زمینه‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

وی القائات باطل شبکه‌های اجتماعی و مجازی را در راستای منافع گردانندگان آن‌ها تهدیدی بزرگ برای فرهنگ کشور دانست و افزود: مسئولین فرهنگ کشور باید با تعامل، همدلی و همراهی مسائل و فعالیت‌های فرهنگی مدنظر جمهوری اسلامی را در جامعه رواج  دهند.

صابر تقویمی تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه باید اولویت اول با گستر فرهنگ دینی در بین خانواده‌ها باشد تا از این طریق معظلات فرهنگی در کشور ریشه کن گردد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی ذاتاً پای بند فرهنگ اسلامی هسنتد برای نمونه در ایام مذهبی حتی در فضای مجازی سلامت خاصی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مقوله‌ای بسیار مهم و پیچیده ای است، اظهار کرد: به دلیل حساسیت مباحث فرهنگی افراد غیر متخصص نباید در این عرصه نظریه پردازی کنند.

رضا علیزاده اظهار داشت: در دور هشتم مجلس شورای اسلامی زمانی که با سختی‌های فراوان و با هدف توسعه ورزش و زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان اقدام به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان کردیم برگزاری مسابقاتی نظیر فوتبال در سطح اول کشور آرزوی من بود.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان فعالیت چندانی در شهرستان نداشته و در جای دیگر به فعالیت مشغول بوده است، افزود: طبق توافق صورت گرفته با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه مقرر شده است تا فعالیت عمده و دفتر باشگاه به شهرستان منتقل و برخی فعالیت‌ها حتی تمرین بازیکنان تیم فوتسال باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان در شهرستان انجام پذیرد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسابقات تیم فوتسال مس سونگون ورزقان تا ایجاد زیر ساخت‌های لازم در تبریز برگزار خواهد شد، از درخواست اختصاص حداقل ۳۰ درصد بودجه باشگاه به مسائل فرهنگی و ورزش پایه در شهرستان خبر داد.

وی افزود: تعاملات خوبی برای احقاق حق مردم ورزقان و آذربایجان در زمینه معادن مس با شرکت ملی مس در حال شکل گیری است و تعامل اولویت ما برای تحقق خواسته‌های به حق مردم شهرستان ورزقان است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس از آمادگی صدا و سیمای استان برای تحت پوشش تلویزیون دیجیتال قرار دادن کل شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در صورت تامین ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شهرستان خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نیز با تاکید بر اینکه تعامل در تمامی امور به ویژه مسائل فرهنگی موجب هم افزایی می‌شود، افزود: فرهنگ کشور این روزها حال خوشی را به ویژه در زمینه عفاف و حجاب سپری نمی‌کند که دلیل آن ولنگاری فرهنگی در کشور و آغاز جنگ تمام عیار فرهنگی از سوی دشمن با تمامی ابزارهای نرمی‌ است که در اختیار دارد.

وی افزود: جنگ نرمی که با آن رو به رو هستیم یکی از زیر مجموعه‌های تهاجم فرهنگی است که دشمن علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرده و تغییر در علایق، سلایق، حرمت‌ها و باورها اصلی‌ترین خواسته دشمن در این جنگ است.

سرهنگ پاسدار موسی صفی خواستار نظارت‌های بیشتر به آرایشگاه‌ها شد و بر ایفای نقش اجتماعی شرکت مس در شهرستان با توجه بهره برداری از اموال عمومی منطقه تاکید کرد.

 DSCF5753 DSCF5751

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *