استانی 13 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مرغ در تبریز گران شد/ پاسخ مسئولین به افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها چه خواهد بود؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل جلسه داد تا با اتخاذ تمهیدات لازم مانع از هرگونه افزایش قیمت به واسطه افزایش تقاضا در این ماه شود.

در آن جلسه مقرر شد تا مسولان امر در قالب طرح ضیافت نسبت به کنترل قیمت‌ها اهتمام جدی داشته و از هر گونه گرانی و افزایش قیمت‌های مرسوم این ماه جلوگیری کنند.

بر اساس تصمیم مسولان حاظر در آن جلسه سقف قیمت هر کیلو مرغ گرم ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد و جهاد کشاورزی استان متعهد گردید با توزیع  یک هزار تن مرغ منجمد و نیز افزایش نظارت نسبت به رعایت سقف قیمت معین اقدام کند.

این در حالی است که تا پایان ماه مبارک رمضان کمتر از ۳ روز باقی مانده و قیمت مرغ  گرم در بازار خرده فروشی تبریز با افزایش قریب به ۲۵ درصدی به بیش از ۸ هزار تومان افزایش یافته است.

در گفت‌وگویی که با چند نفر از خرده فروشان بازار تبریز داشتیم علت گرانی اخیر را جویا شدیم.

جواب آنان ساده بود: “مگر در ماه رمضان کدام کالای خوراکی ارزان شده که مرغ هم ارزان شود.”

یکی از مغازه‌ دارها با نشان دادن فاکتور خرید خود ابراز کرد: طبق این فاکتور قیمت خرید هر کیلو گرم مرغ ۷ هزار و ۸۱۰ تومان بوده و طبق درصد تعیین شده سود خرده فروشی مغازه داران مجاز به فروش مرغ به ازای هر کیلو  ۸ هزار و ۳۰۰ تومان تومان هستند.

با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید پاسخ مسئولین به قضیه مطروحه چه خواهد بود و آنان در تشریح علل این افزایش قیمت ،کدام موارد را برخواهند شمرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *