استانی 14 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برخی خاک تبریز را به پول می‌فروشند!/ جای خالی تولیدات بومی در نمایشگاه‌های مبل آذربایجان‌شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، رشد و پیشرفت چشم گیر برخی صنایع از جمله مبل سازی در استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز در دهه های اخیر، راه اندازی نخستین کارخانه‌ی صنعتی ساز و احداث شهرک مبلمان تبریز منجر به قرار گرفتن این استان به عنوان یکی از قطب های تولیدی مبل گردیده است.

این صنعت در کنار فراهم نمودن زمینه ی اشتغال صدها نفر و در دست گرفتن بازار داخلی استان همواره مورد توجه بوده است اما در سال‌های اخیر متاسفانه به واسطه‌ی افزایش نمایندگی‌های مبل‌های وارداتی از سایر استان‌ها و کشورهای همسایه این صنعت با چالش‌های اساسی مواجه گردیده است. در کنار این مسئله برگزاری متعدد نمایشگاه های مبلمان و سایر ملزومات خانگی همچون لوستر که عموما فرصتی بر ارائه‌ی محصولات سایر استانهاست عرصه را بر صنعتگران و تولیدکنندگان تبریزی تنگ کرده و موجبات افول بازار محلی را فراهم نموده است.

در واکنش به وضعیت پیش آماده روز گذشته جمعی از تولیدکننده و فروشندگان مبل در مقابل اتاق اصناف تبریز تجمع و مراتب اعتراض خود را مبنی بر عدم حمایت از بخش تولید مبل در استان اعلام کردند.

ابراهیم ریحانی رئیس اتحادیه دوردگران و مبل فروشان استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج اظهار داشت: با توجه به عدم تمکین برخی از مسئولین استانی به قوانین وضع شده خارج از سایت نمایشگاهی اقدام به تشکیل نمایشگاه کرده اند.

وی ادامه داد: در طول سه ماهه اول دو نمایشگاه در پارک شمیم پایداری برگزار شده است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی برگزاری این نمایشگاه ها با این امر مغایرت دارد.

رئیس اتحادیه دوردگران و مبل فروشان استان با اشاره به اقدامات انجام یافته برای برخورد با چنین مشکلات خاطر نشان کرد: در ماه های قبل مشکلات را طی نامه‌ای به استانداری اعلام نمودیم و امروز نیز نامه‌ای از طرف سازمان صنعت و معدن به شخص آقای استاندار ارسال کردیم تا اصناف در این رکود اقتصادی کمی وضع‌شان بهبود یابد.

نمایشگاهی برای عرضه‌ی مبلمان سایر استانها در تبریز

وی به برگزاری دو نمایشگاه پشت سر هم در طول یک ماه اعتراض کرد و افزود: برخی مسئولین نمایشگاه حافظ منافع شخصی خود هستند و خاک تبریز را به پول می فروشند و در این نمایشگاه ها عموما استان‌های دیگر بهره می برند.

رئیس اتحادیه دورد گران و مبل فروشان استان با توجه به برگزاری نمایشگاه مبلمان در ۲۱ تیر ماه، اظهار داشت: اعتراض صنعتگران به برگزاری نمایشگاه در خارج از سایت نمایشگاهی است، همانطور که در ۲۱ ماه نمایشگاه قانونی برگزار خواهد شد و صنعت گران استان نیز حضور خواهند داشت، ولی ما به برگزاری نمایشگاه در مرداد ماه معترض هستیم.

ریحانی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه های متعدد در سطح شهر مغایر با مسائل اقتصادی است، چه آنکه موجب از رونق افتادن فروشگاه های مبلمان شده و چرخه‌ی اقتصادی تولیدکنندگان را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان استانی تدبیری در راستای حمایت از تولیدکنندگان استانی اتخاذ خواهند نمود و این نمایشگاه های خارج از سایت برچیده خواهد شد یا نه؟!

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *