اسلایدر 15 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چالش جدی آب شرب در ورزقان و راه‌های پیش‌روی ادارات آب و فاضلاب

آوای ورزقان: چالش جدی آب شرب در ورزقان و راه‌های پیش‌روی ادارات آب و فاضلاب

به گزارش آوای ورزقان، برخورداری از آب آشامیدنی سالم یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر است که ارتباط مستقیم با سلامت وی دارد.

ورزقان یکی از شهرستان‌های استان‌آذربایجان شرقی که به دلیل قرار گرفتن معادن غنی چون مس سونگون و آب و هوایی بسیار مطلوب شهرت سراسری و حتی جهانی دارد.

مردم ورزقان و روستاهای این شهرستان هموراه کم و بیش با مشکل آب شرب مواجه بوده‌اند به این صورت که یا مشکل کمبود آب داشته‌اند یا آب مصرفی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده است، ولی در چند سال اخیر به جای بهبود این شرایط و افزایش کمی و کیفی آب مصرفی مردم،  شاهد افزایش نارضایتی‌های عمومی از ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان بوده‌ایم.

نارضایتی‌هایی که با شروع فصل گرما و قطعی‌های طولانی آب همراه با احتمال شیوع بیماری‌های عفونی به دلیل کلرزنی‌های نامناسب و غیر بهداشتی(به استناد گزارش شبکه بهداشت و درمان) بسیار افزایش یافته است.

شنیده‌ها در این خصوص حکایت از این دارد که صابر تقویمی سرپرست فرمانداری ورزقان در بازدیدها از روستاها و دیدارهایی که اهالی شهر ورزقان داشته با مشاهده نارضایتی‌های اهالی بلافاصله مسئول هر دو اداره آب وفاضلاب شهری و روستایی را فرا خوانده و تذکرات سفت و سختی را به آن‌ها داده و متذکر شده است اگر اکنون در پست و مقامی قرار دارید به این خاطر است که در خدمت مردم باشید.

بنظر می‌رسد اتخاذ شیوه مناسب مدیریتی با تدبیر، پیش بینی و آینده نگری از سوی مدیران همه دستگاه‌ه‌های دولتی برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  راه کار فرمانداری برای برون رفت از کاستی ها و سو مدیریت های شهرستان است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا مدیران آب و فاضلاب روستایی و شهری ورزقان مشکل آب شرب شهرستان را مرتفع می‌کنند یا اینکه راه مرتفع کردن مشکلات از میزهای مدیریتی آنان می‌گذرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *