استانی 18 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راهپیمایی روز قدس کمر دشمن را شکست

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان و ترک محرمات در این ماه خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در طول سال واجبات را به جا بیاورد زیرا عالم محضر خداست و نباید گناهان را کوچک بشماریم زیرا همین گناهان کوچک زمینه ساز گناه های بزرگتری خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تبریک عید فطر به مسلمانان جهان علی الخصوص رهبر معظم انقلاب گفت: این عید بزرگترین عید مسلمانان جهان است و نماز این عید نیز موجودیت، همبستگی و بزرگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

امام جمعه موقت تبریز به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون سفره های ساده افطاری اشاره کرد و افزود: این سنت حسنه ای است که در سال‌های اخیر در کشور رواج یافته است و سادگی سفره ها نیز به مستحبی این کار می افزاید و شهر تبریز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و چندین مسجد در سطح شهر این سفره های ساده را پهن کرده بودند که امیدواریم در سال‌های آینده بر تعداد مساجد افزوده شود.

وی راهپیمایی روز قدس امسال را نیز بسیار پرشکوه دانست و ابراز کرد: وحدت امسال راهپیمایی روز قدس چشم دشمن را کور و کمرش را شکست.

آیت الله آل هاشم بیان داشت: روز قدس افتخار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) است که در تمام دنیا رواج یافته و مسلمانان جهان همه سال در روز قدس نفرت خود از اسرائیل را اعلام می کنند.

وی با اشاره به روز جهانی ادبیات کودکان خاطر نشان کرد: با توجه به این که آینده کشور به دست کودکان و نوجوانان رقم خواهد خورد از خانواده ها و مربیان می خواهیم که در امر تربیت علی الخصوص در بحث های احکام اسلامی کوتاهی نکنند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: عفاف ریشه حجاب است و حجاب نیز ضروریت دین اسلام است و لازم است که به این مسئله بیشتر دقت شود.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد آن بودیم که افرادی مثل رضا شاه و آتاترک سعی داشتند با برنامه ای تحت عنوان کشف حجاب بی حجابی را در جامعه رواج دهند که با مخالفت مردم مسلمان علی الخصوص بانوان مواجه شدند.

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به جنایت های آل سعود خاطر نشان کرد: جنایت های این وهابی‌ها پایانی ندارد، در سال گذشته مشاهده کردیم که چه بلایی سر مهمانان خدا آوردند و امسال نیز به کشتار مردم یمن روی آورده اند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *