بازنشری 18 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بدون امید به غرب می‌توان بر مشکلات غلبه کرد/ چرا دغل‌بازی دشمن را باور نمی‌کنید؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره ۹۴۶ شهید شهرستان شهریار با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: بی‌تردید یکی از موضوعات بسیار مهمی که در آئین یادواره شهدا بایستی به آن پرداخته شود خواسته‌های شهیدان است که در وصایای الهام‌بخش آن عزیزان تجلی یافته است.

وی افزود: تامل و بررسی وصایای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۸ ساله و نیز شهدای مدافع حرم که از نسل جوان و جدید جامعه بوده و نه امام (ره) را دیده‌اند و نه جنگ و دفاع مقدس را درک کرده‌اند نشان می‌دهد خواسته‌ها و دغدغه آنان مشترک و از یک جنس است که عمده آنها دغدغه انقلاب، دغدغه تبعیت از ولایت فقیه و دغدغه حفظ نظام و آرمان‌های انقلابی و ارزش‌های دینی است.

حاجی زاده در ادامه با اشاره به تلاش‌های جبهه متحد دشمنان انقلاب اسلامی طی ۴ دهه گذشته علیه ملت ایران که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و … در قالب سناریوهای سخت، نیمه‌سخت و نرم عملیاتی شده است، تصریح کرد: دشمن و در راس آن آمریکای جهانخوار همواره در تلاش بوده است سایه تهدید همواره در کشور ما سایه اندازد و در این راستا روزی تهدید نظامی و جنگ، روزی حربه تحریم اقتصادی و روزی آماج قرار دادن جبهه فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند. به گونه‌ای که هم اکنون نیز از روی میز بودن تمامی گزینه‌ها علیه ملت ایران سخن می‌گویند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تهدیدات دشمن که همواره انقلاب را هدف قرار داده است را از دغدغه‌های اصلی شهدا و همه ملت ایران دانست و با طرح این سؤال که در چنین شرایطی چه باید بکنیم و چگونه باید کشور را برابر این تهدیدات بیمه و به نقطه مطلوب برسانیم؟ گفت: امروز در مجموعه کشور ۲ تفکر و نگاه وجود دارد. یک نگاه برگرفته از انقلاب ناب است که همواره از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مورد تائید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و مورد قبول آحاد ملت است و آن الگوی دفاع انقلابی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و نگاه به ظرفیت‌های بومی و درونی است.

وی در تبین نگاه دوم افزود: تفکر و نگاه دیگری که در کشور وجود دارد عبارت است از اینکه عده‌ای معتقدند ما اگر بخواهیم مشکلات‌مان مرتفع شود باید مسائل‌مان را با آمریکا و غرب حل کنیم. هر چند آنها این را از روی دلسوزی مطرح می‌کنند و ما قضاوت دیگری نداریم.

حاجی زاده با تاکید بر لزوم درک تفکر و نگاه درست، تصریح کرد: بنده به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی و سرباز ولایت و نیز قشر عظیم سپاهیان و بسیجیان نگاه انقلابی و عمل جهادی و تکیه بر توانمندی‌های درونی و داخلی را نسخه فائق آمدن بر همه مشکلات می‌دانیم.

وی در ادامه با برشماری مصادیق و نمونه‌هایی از موفقیت‌ها و دستاوردهای تفکر انقلابی و درون‌گرا برای نظام و کشور خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم پهلوی که با قدمتی ۵۰ ساله و مجموعه امنیتی ساواک و ارتشی تا بن دندان مسلح که تحت حمایت همه جانبه غرب و آمریکا بود، با نگاه انقلابی و تکلیفی امام و پیروان وی حاصل شد.

حاجی زاده دفاع مقدس و امور پیروزمندانه ملت ایران از جنگ ۸ ساله را از دیگر نمونه‌های موفقیت تفکر و عمل انقلابی قلمداد و افزود: به یاد دارید که ما در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ گونه امکانات دفاعی نداشتیم. ارتش در ماه‌های اول پس از پیروزی انقلاب و اخراج بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و وابستگی صنایع نظامی ما به خارج وضعیت خوبی نداشت، سپاه هم با ابزار و تجهیزات بسیار محدود و سبک و نیز درگیری‌ها که با ضد انقلاب در بخش‌هایی از کشور داشت، از شرایط خوبی برخوردار نبود، در چنین وضعیتی صدام و رژیم بعثی عراق با حمایت قدرت‌های استکباری به استان‌های غربی و جنوب غربی ما تهاجم کرد و بخش‌های عظیمی از خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان را به اشغال و تصرف خود درآورد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: در همان مقطع تجاوز صدام و اشغال بخش‌هایی از کشور نیز ۲ تفکر و ایده مطرح بود. سازمان ملل، کشورهای غربی و طرفداران صدام می‌گفتند آتش‌بس کنید! اگر ما آن ایده غربی را می‌پذیرفتیم مرز ما با عراق دروازه‌های اهواز بود و صدام نیز هم اینک در بغداد حکومت می‌کرد و همین وضعیت چه بسا تا به امروز ادامه داشت اما امام با نگاه انقلابی فرمود بروید و دشمن را بیرون کنید.

وی با بیان اینکه اگر محاسبات متعارف و عقلانی را در نظر می‌گرفتیم و می‌گفتیم عقل حکم می‌کند که ما نمی‌توانیم در مقابل صدام مجهز و قوی بجنگیم، دشمن به اهداف خود در جنگ می‌رسید، گفت: رزمندگان اسلام و ملت ایران و شهیدان گرانقدر با نگاه انقلابی در جبهه‌ها حضور یافتند و ایستادگی و مقاومت کردند و سرانجام دشمن متجاوز بعثی را  بدون اتکا به قدرت‌های بیرونی و کمک غرب بیرون کردیم.

حاجی‌زاده تاکید کرد: ایران اسلامی با اتکا به توانمندی‌های داخلی اخراج کامل و خفت‌بار دشمن بعثی را به رغم حمایت‌های همه جانبه مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی و حتی نیروی انسانی حامیان رژیم بعثی را رقم زد بدون اینکه حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان در تصرف دشمن باقی بماند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در همان دوران جنگ تحمیلی به واسطه آرمان‌های انقلاب و شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» ملت ایران ابرقدرت‌های شرق و غرب هیچ سلاحی به ما نمی‌دادند، در حوزه خرید سلاح و حتی سیم‌خاردار در تحریم بودیم و در خرید موشک و رادار و تجهیزاتی از این قبیل نیز تکلیف روشن بود اما در چنین شرایطی امام (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری فرمودند بروید خودکفا شوید و با تحقیق و تکیه بر توان داخلی خودتان تولید کنید و شما می‌توانید.

وی شعار «ما می‌توانیم» را نماد خودکفایی و پیشرفت انقلاب برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ و شگفت‌انگیز دانست و بیان داشت: سپاه و دیگر بخش‌های دفاعی کشور با اعتقاد به وعده الهی و تبعیت از امام (ره) و حضرت آقا و باور اینکه چون ولی فقیه می‌گوید، خواهد شد با تلاش‌های خود به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هم اکنون به عنوان یک کشور قدرتمند در تراز ابرقدرت‌ها مطرح هستیم و در حوزه دفاعی هر چه را اراده کنیم در داخل کشور تولید می‌کنیم.

حاجی‌زاده تولید تسلیحات و جنگ‌افزارهای مدرن و فناوری‌های ارتباطات و الکترونیک مورد نیاز در بخش‌های دریایی، زمینی، هوایی در داخل را محصول نگاه انقلابی و تکیه بر توان داخلی و بومی قلمداد و تاکید کرد: عجز و ناتوانی دشمن و حساب بردن آنان از نیروهای مسلح مقتدر و مدافعان انقلاب اسلامی در بخش امکانات و تجهیزات دفاعی به خاطر همین واقعیت انکارناپذیر است که تمامی آنها به رغم پیچیدگی‌ها و سختی‌ها از ایده تا محصول داخلی است در حالی که در روزهای سخت سال‌های اول انقلاب این موفقیت‌ها دست‌نیافتنی بود اما به برکت نسخه‌ای که امام و رهبری عزیز در بخش تسلیحات نظامی ارائه کردند امروز به این نقطه رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه الگوی خودکفایی بخش دفاعی را الگویی موفق و کارآمد برای سایر بخش‌های کشور توصیف و تصریح کرد: الگوی مبتنی بر نگاه انقلابی و درون‌نگر که در بخش دفاعی برای ملت ایران افتخارآمیز شده است، اگر در سایر بخش‌ها از جمله در عرصه صنعت و اقتصاد کار هزاران مرتبه ساده‌تر است به کارگیری شود مطمئنا بدون امید به غرب می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات موجود فائق آییم.

وی الگوی مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه را برگرفته از نگاه انقلابی و درون‌نگر حضرت امام و مقام معظم رهبری برای شکست رژیم صهیونیستی معرفی و گفت: رژیم صهیونیستی که برخوردار از یک ارتش قوی و اسطوره‌ای بود و در جنگ ۶ روزه توانسته بود بزرگترین ارتش کشورهای عربی مانند مصر، سوریه و اردن را ظرف چند روز شکست دهد چگونه برابر یک نیروی چریکی محدود سنگین‌ترین شکست تاریخی خود را متحمل شود؟

حاجی‌زاده افزود: پاسخ کاملا روشن است. آنها الگو، روش و نگاه حضرت امام (ره) و حضرت‌ آقا را قبول دارند و با اعتقاد به این شیوه و الگوگیری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی کردند و توانستند ظرف ۳۳ روز بر دشمن صهیونیستی تا بن دندان مجهز غلبه کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تفکر انقلابی و نگاه به توانمندی‌های داخلی و اعتماد به جوانان مومن، مسلمان و انقلابی را ضامن دستیابی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ و راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از اتمام جنگ تحمیلی کار سازندگی نمی‌کرد و در عرصه‌های سدسازی، راهسازی، تونل‌سازی، پل‌سازی واین خدمات بزرگ مهندسی ورود پیدا نمی‌کرد بی‌تردید ما امروز در بخش خدمات مهندسی تحریم بودیم اما الان کسی نمی‌تواند راجع به آن حرفی بزند و یا کشوری بگوید سدسازی ممنوع است و ایران در این زمینه تحریم است و کسی حق سدسازی برای آنان را ندارد.

وی تاکید کرد: دستاوردها در حوزه دفاعی و سازندگی حاصل تفکر انقلابی، نگاه به توانمندی‌های بومی و اعتماد به نسل جوان و عدم اتکا به بیرون و اعتماد به دیگران است.

حاجی‌زاده نقطه مقابل تفکر انقلابی و درون‌گرا را تفکر و گرایش به غرب دانست و با اشاره به پیامدهای این نوع نگاه در کشورهای دیگر یادآور شد: ملت مسلمان مصر انقلاب کردند و با غلبه بر رژیم مبارک حکومت را به دست گرفتند اما در راس حکومت و بدنه آن که انقلابی هم بودند نگاه‌شان معطوف به غرب و آمریکا شد و در حالی که حتی احیای کمپ دیوید را مطرح و در تعامل و ارتباط با آمریکایی‌ها بودند و نامه‌هایی نیز با سران اسرائیل رد و بدل کردند، در فرجام چه به روزشان آمد و چگونه علیه‌شان کودتا شد و رئیس‌جمهورشان آقای مرسی را محکوم به اعدام و سپس حبس ابد کردند و انقلابیون و مبارزین هم سر از زندان درآوردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه فرجام انقلاب مصر و دولت مرسی را ناشی از عمل به عهد و وفای به عهد از نوع آمریکایی قلمداد و تصریح کرد: مصر در دوره مرسی که کمپ‌دیوید را قبول کرد و هم رابطه با آمریکا و غرب داشت چرا به چنین سرنوشتی دچار شد؟ مصری‌ها حتی قبل از انقلاب خود در دوره مبارک هم که کاملا با آمریکا هماهنگ بودند اما بیشتر ملت مصر گرفتار فقر و مشکلات بود چرا آمریکایی‌ها برای آنها کاری نکردند؟

حاجی‌زاده گفت: امید به پیشرفت با نگاه آمریکا و کمک غرب توهمی بیش نیست و اگر فکر کنیم با ارتباط با آمریکا و نزدیکی به آن مشکلات و مسائل‌مان حل می‌شود، این اتفاق نمی‌افتد. مصر یک نمونه مجسم و تجربه شده است.

وی موضوع توافق هسته‌ای و برجام را از مصادیق بدعهدی آمریکا عنوان و افزود: به رغم آنکه به اعتراف خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها ایران تمام تعهدات خود در بخش اجرایی برجام را عملیاتی کرده است و هیچ سخنی از وجود کاستی از طرف ایران در این زمینه وجود ندارد چرا آنها به ویژه آمریکا به تعهدات خودشان در برجام عمل نمی‌کنند؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عینی شدن پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری و اینکه نباید به آمریکا و متحدانش خوشبین بود، افزود: همانگونه که معظم‌له فرمودند آنها مشکلشان با ما هسته‌ای نیست و بعد از هسته‌ای سراغ موشک‌ها و سپس سراغ مباحث حقوق بشر و حمایت و دفاع از گروه‌های مقاومت می‌آیند و امروز با گذشت یک سال از توافق هسته‌ای همینطور هم شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت: بی‌اعتمادی به دشمن و دغل‌بازی آنها را چرا باور نمی‌کنید؟ اگر بحث موشکی حتی قبل از برجام مطرح می‌شد الان دارند مسائل دیگری مطرح می‌کنند و می‌گویند مسائل مالی شما شفاف نیست. پولشویی دارید.

وی طرح این گونه مسائل از جمله مسائل موشکی از سوی آمریکایی‌ها را گامی برای تضعیف نظام و ملت ایران قلمداد و گفت: آنها برای اینکه ما قدرت دفاعی نداشته باشیم و از بین بردن توانمندی‌ها در عرصه‌های دیگر را به ما تحمیل کنند امروز می‌گویند موشک نداشته باشید، فردا می‌گویند چرا باید در سوریه حضور مستشاری داشته باشید؟ سپس چرا از حزب‌الله حمایت می‌کنید؟ گام به گام می‌خواهند ما را وادار به عقب‌نشینی کنند تا خواسته خود را تامین کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما هرگز نباید فکر کنیم مطالبات دشمن دارای حد و مرزی است، افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم مشکل اقتصادی ما از طریق غرب حل شود و این واگرایی بزرگترین فلاکت و بدبختی است که هرگز اجازه حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و … را به ما نمی‌دهند.

وی برخورداری از نیروهای معتقد، باایمان، انقلابی، از خودگذشته و ایثارگر در میدان‌های عمل در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی را ضامن پیروزی و غلبه بر دشمن دانست و تصریح کرد: اگر قرار است تحولی در حوزه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور اتفاق بیفتد باید از الگوی دفاع مقدس و الگوی خودکفایی در بخش نظامی و دفاعی استفاده کنیم. این راه نجات و امور پیروزمندانه کشور از مرحله حساس تاریخی حاضر است. این نسخه تجربه شده و جایگزینی برای آن نمی‌بینیم.

حاجی‌زاده گفت: ذات آمریکا بدعهدی است آنها به کسی وفادار نیستند و اگر می‌خواهید راه شهدا را ادامه دهید باید راهبردها و مسیرمان درست باشد.

وی در پایان با تاکید بر درس‌آموزی از وصایا و خواسته‌های شهدا گفت: ما با تبعیت از ولایت فقیه ایستادگی، مقاومت، تقویت ساخت داخلی، عزم و اراده ملی، ارتباط با خدا و عدم تسلیم در برابر قدرت‌ها می‌توانیم بر همه مشکلات فائق و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را تضمین کنیم. این واقعیتی است که باید به یک گفتمان و مطالبه همگانی تبدیل شود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *