استانی 19 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرماندار تبریز صندلی‌های شورا را ۲۲ عدد می‌کند؟/ حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از انتخابات مجلس دهم!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، شورای شهر تبریز این روزها شبیه کاروانسرایی شده که درب آن به روی همه باز است و مدیری هم نیست که بر آن نظارت کند؛ عده‌ای دستگیر می‌شوند و چند روزی را در زندان به سر می‌برند و فردایش با رویی گشاد در صحن علنی حضور می‌یابند و از خدا و پیامبر و حکمتش سخن می‌گویند.

برخی نیز زندگی خویش را عجین شده با سوءتفاهمات می‌دانند و با خیال تخت به زندان می‌روند و با خاطری آسوده نیز به شورا باز می‌گردند تا برای شهر و شهروندانش تصمیم بگیرند؛ این وسط نیز آب از آب تکان نمی‌خورد؛ انگار نه انگار که یکی دستگیر شد، عکس‌های فرنگی‌اش پخش گردید و آبرویی هم از شهر و شورایش ریخته شد.

اکنون نیز بعد حضور غرور آفرین المیرا خاماچی و اکرم حضرتی نوبت به احتشام حاجی‌پور و حبیب شیری‌آذر رسیده است تا بعد از مدت‌ها غیبت در صحن علنی شورا حاضر شوند و به احتمال زیاد از دوران سخت حبس و ناحقی که در حقشان شده است سخن بگویند، به طوریکه از همین حالا معلوم است در جلسه فردا چه چیزهایی مطرح خواهد شد و این مردم هستند که رشوه گرفته‌اند و باندبازی راه انداخته‌اند؛ کسی هم حق ندارد این والامقام‌ها را متهم کند؛ بالاخره هرچه باشد کیفرخواستی صادر نشده و آنان می‌توانند بتازند و همچنان افسار به دست باشند.

در این میان باید به فرماندار تبریز تبریک گفت که بعد از حاشیه‌هایی که در انتخابات مجلس رقم زد این‌بار در شورا حاشیه‌سازی می‌کند تا خوراک رسانه‌ها را فراهم کرده باشد و اهالی قلم را در این بازار بی‌خبری بیکار نگذارد.

فرمانداری که یک روز به دو تن از اعضاء علی‌البدل نامه کتبی ارسال می‌کند تا با استعفاء از شغل اداری در شورای شهر جایگزین “در زندان ماندگان”، شوند، چند هفته بعد زیر مجوز لازم  برای بازگشت اعضاء دستگیر شده امضاء می‌زند تا آنان از لطف و محبت نماینده دولت تدبیر و امید بی‌بهره نمانند.

باید از آقای شهرتی‌فر پرسید اگر قرار بود عده‌ای بروند و بازگردند چرا اجازه دادید اعضاء علی‌البدل جایگزین غایب‌ها شوند و همان شغل قبلی خود را نیز درسایه‌ی اقدامات بدون هماهنگیِ قبلی مقام مسئول از دست دهند؟ مگر در متن صریح قانون نیامده که غیبت به بیش از دوماه از موجبات عزل و جایگزینی شخص علی‌البدل است، پس چرا اعضایی که بیش از ۴ ماه غایب بودند امروز بر صندلی شورا تکیه می‌زنند؟ در کدام قسمت قانون مذکور به لزوم صدور کیفرخواست اشاره شده است که شما به آن استناد می‌کنید؟!

گره این ماجرا وقتی کورتر می‌شود که عضو علی‌البدل تحلیف شده نیز با انتقاد از عملکرد فرماندار تبریز عنوان می‌کند فردا در جلسه شورای شهر علی‌رغم بازگشت ۴ تن  دستگیر شده شرکت خواهد کرد و تا زمانیکه حکم عزل وی به صورت کتبی به دست وی نرسد از صندلی شورا خداحافظی نخواهد کرد.

با وقوع وضعیت موجود بهتر است فرماندار تبریز یک صندلی نیز به آن ۲۱ کرسی اضافه کند تا از این طریق آتش دعوا را فرو نهد، دیگر به حدی در شورا ماجراهای عجیب و غریب رخ داده که ۲۲ نفره شدن شورا به طور غیرقانونی نیز تعجب ملت را بر نمی‌انگیزد!

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *