استانی 18 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار تبریز: آب های سطحی تبریز را به دریاچه ارومیه منتقل می کنیم/ پورمهدی: کیفیت در افلاک نما فدای سرعت نشد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، صادق نجفی در آئین بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح افلاک‌نما با اشاره به همیاری سازمانهای دیگر در پیشبرد پروژه‌های شهرداری، اظهار کرد: این حق مردم تبریز است که از امکانات شهر اولین‌ها به بهترین نفع ممکن برخوردار شوند.

وی افزود: مدیریت هماهنگ شهری در تمامی بخش‌ها اعمال شده است و همه سازمانها به خصوص شورای شهر تبریز، شهرداری را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

پروژه‌های کلان ادامه دارد

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار خود را در سال آینده نیز ادامه خواهد داد، بیان داشت: شعار ما برای سال ۹۴ این است که باید عاقلانه فکر کرد و عاشقانه خدمت کرد.

نجفی از اجرای عملیات ساماندهی کانال حیدرآباد در مسیر ورودی شهر خبرداد و گفت: به دلیل مشکلات فاضلابی در ورودی شهر بوی نامطبوعی استشمام می‌شود که برای رفع آن قرار بر این شد ۱۶ کیلومتر آن ساماندهی شود که شهریورماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

انتقال آب به دریاچه ارومیه

وی با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه، ابراز کرد: در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۴ آب‌های سطحی شهر را با مدیریت صحیح به دریاچه ارومیه خواهیم رساند که بر اساس پیش‌بینی‌ها در هر ثانیه رساندن ۴متر مکعب آب به دریاچه کار بزرگی است.

وی اذعان کرد: ما همه چیز خود را مدیون شهدا هستیم، در همین جهت از اسامی مبارک شهدا در نام گذاری دیگر پروژه‌های عمرانی در دهه فجر استفاده خواهیم کرد.

کیفیت فدای سرعت نشد

در ادامه نیز، محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وحدت حاکم بین دستگاه‌های استان، اظهار کرد: پروژه افلاک نما در عرض ۶ ماه و با تلاش شبانه روزی و با حمایت مسئولین استانی به ثمر رسیده است که این امر نشان می‌دهد خواستن، توانستن است.

وی اضافه کرد: همت، دقت و سرعت سرلوحه‌ی کار ما در بخش عمرانی می‌باشد، لذا در احداث این پروژه کیفیت را فدای سرعت نکردیم و مهندسین و کارشناسان بر نحوه‌ی اجرای پروژه نظارت کامل داشتند.

پورمهدی با بیان اینکه انجام به موقع کار در استان ما تبدیل به فرهنگ شده است، بیان کرد: با بهره برداری از چند پروژه در حال اجرا در شهر تبریز شاهد روان سازی ترافیک خواهیم بود.

شهرداری با وجود مشکلات مالی پروژه را به اتمام رساند

میرهادی قره سید نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبریز به راستی شهر اولین‌ها است، گفت: اگر بودجه باشد همه می‌توانند کار کنند اما پروژه‌ی افلاک نما مشکلات مالی زیادی داشت که با تخصص و همدلی آنها برطرف شد که در این میان همدلی و حمایت مسئولین مثال زدنی است.

وی در ادامه با اشاره به بودجه دولت، ابراز کرد: کل بودجه‌ی کشور ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است که ۷۱ هزار میلیارد آن از نفت تامین می‌شود، لذا پیشنهاد نمایندگان این است که در چاه‌های نفت را ببندند و به جای آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را که به ۱۱ نفر داده شده است در جهت مبارزه با فساد مال پس بگیرند.

همدلی مسئولین دلیل اجرای سریع پروژه بود

در ادامه اسماعیل چمنی و ایرج شهین باهر از اعضای شورای شهر تبریز ضمن تشکر از خدمات شهرداری، از سرعت اجرای پروژه اعلام خشنودی کرده و همدلی مسئولین را از دلایل اجرای سریع پروژه دانستند.

هزینه ۱۵۰ میلیاردی برای افلاک نما

عباس عادلی شهیر، شهردار منطقه۲ تبریز با اشاره به پروژه‌های اجرایی در سطح شهر، عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر هم سطح افلاک نما و پل شهیدان خانلی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت شورای شهر و شهردار تبریز در جهت کاهش ترافیک شهری و ۹ ماه زودتر از مهلت پیش بینی شده به پایان رسید.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهم سطح زعفرانیه با طرح شبدری دارای دو دهنه پل ۲۰ متری با پایه ها و عرشه بتنی است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *