استانی 20 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

با FATF می‌خواهند پایِ داعش را به ایران باز کنند/ برخی از مسئولین به آمریکا اطمینانِ عدم حمایت ایران از جبهه مقاومت را داده‌اند!

به گزارش آوای ورزقان، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به توافق بانک مرکزی با “سازمان مبارزه با پولشویی” و “کارگروه ویژه اقدام مالی این سازمان، FATF”، اظهار داشت: هیچ‌گونه توافقی بالاخص قراردادهایی که جنبه مالی و سیاسی دارد نباید محرمانه بماند لذا لازم است، مسئولین ابعاد توافق و مفاد دقیق آن را برای عموم مردم شرح دهند.

آیا ایران و FATF تعریف مشترکی از تروریسم دارند؟!

وی ادامه داد: تعریفی که FATF از تروریسم دارد با وصف ایران متفاوت است، این سازمان زمانی که از ترور سخن می‌گوید منظورش ایران، حزب الله، حماس و انصارالله یمن است اما گروه‌هایی را که بر خلاف منافع ملت‌ها عمل می‌کنند و مصالح اسرائیل را رعایت می‌نمایند، تروریست نمی‌داند.

FATF  از مواضع خود عقب نشینی کرده است یا مسئولین ایرانی؟

این نماینده مجلس دهم خواستار مشخص شدن تعهدات ایران در حوزه مبارزه با تروریسم شد و ابراز کرد: سازمان مذکور ایران را به علت حمایت از نیروهای جبهه مقاومت در لیست سیاه جای داده بود و اکنون معلوم نیست در چارچوب این توافق، FATF از موضع خود عقب نشینی و عدول نموده است یا اینکه دولتمردان ما از اصول نظام چشم پوشی کرده‌اند.

 

 

وی یادآور شد: اخیرا سخنگوی کاخ سفید طی اظهاراتی گستاخانه مدعی حمایت ایران از تروریسم شد و با استناد به بیانیه FATF عنوان کرد که اگر ایران می‌خواهد به وضعیت عادی برگردد باید دیگر از گروه‌هایی که از نظر آمریکا تروریست هستند، حمایت نکند.

دولت‌مردان نباید با نامحرم تلقی کردن مردم روی موضوعات سرپوش بگذارند/ توافق باید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود

سعیدی پنهان ماندن ابعاد این توافق را خطرناک دانست و تصریح کرد: دولتمردان همواره شعار می‌دهند “دانستن حق مردم است” ، در این برهه نیز ملت حق دارند بدانند که دولت چه امتیازاتی را به کارگروه اقدام مالی داده است تا ایران را به طور موقت از لیست سیاه خارج کنند، مسئولین باید بدانند که دیگر نمی‌توانند روی موضوعات سرپوش بگذارند؛ در زمان افشا فیش‌های حقوقی نیز دولت سعی کرد ماجرا توجیه کند اما وقتی دید موج قوی است مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی با بیان اینکه پنهان‌ کاری‌های دولت و نامحرم تلقی کردن مردم تنها اذهان عمومی را تشویش می‌کند، توضیح داد: توافقاتی که با سرنوشت امنیت ملی کشور و سیاست کلی نظام گره خورده است حتما باید در کمیسیون امنیت ملی مورد واکاوی قرار گیرد و در صحن علنی مجلس مطرح شود تا نمایندگان نیز از موضوع مطلع شوند.

دولت‌مردان اقدامات سپاه قدس را زیر سوال برده‌اند/ با FATF می‌خواهند پایِ داعش را به ایران باز کنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های امنیت ملی مبارزه با تروریسم و حمایت از نیروهای جبهه مقاومت است، تشریح کرد: اگر ما از مواضع خود از روی آگاهی و یا غفلت کوچک‌ترین عقب‌نشینی داشته باشیم، امنیت کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ دولتمردان اکنون اقدامی انجام داده‌اند که تمام اعمال سپاه قدس، حماس و حزب الله زیر سوال رفته است.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا توافق بانک مرکزی با FATF برنامه‌ای در امتداد اجرای برجام ۲ است، اذعان داشت: توافق با این سازمان یعنی اینکه می‌خواهند پایِ داعش را به ایران باز کنند؛ کارگروه ویژه اقدام مالی با این توافق حق بررسی حساب‌ها را خواهد داشت و از آنجایی که این سازمان حزب الله را تروریست می‌داند مانع حمایت کشورمان از گروه‌هایی که با داعش مبارزه می‌نمایند، خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی از مردم عذرخواهی کند و استعفاء دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بررسی حساب‌های مردم را مغایر با عزت ملی دانست و افزود: روحانی باید شخصاً جوابگو باشد و به مردم ابعاد توافق را شرح دهد؛ اگر بانک مرکزی رأساً قرارداد را منعقد کرده باشد، رئیس بانک مرکزی باید در اولین اقدام از مردم به خاطر این اشتباه بزرگ عذرخواهی کند و در گام بعدی استعفاء دهد؛ مسئولین عزت ایران را زیر سوال برده‌اند و این به مراتب بدتر از قضیه فیش‌های حقوقی است.

به وزیر خارجه آمریکا اطمینان داده بودند که ایران از گروه‌های ضداسرائیلی حمایت نخواهد کرد

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، خاطرنشان کرد: در یکی از این جلسات وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود اگر ما ۵۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شدن ایران را اکنون آزاد کنیم، چنانچه این مبلغ به اقتصاد ایران وارد شود تحول عظیمی رخ خواهد داد و کشورمان بخشی از این پول را به حمایت از نیروهای جبهه مقاومت که با اسرائیل مبارزه می‌کنند، تزریق خواهد کرد؛ آن زمان شنیدیم که برخی از اعضاء تیم مذاکره به آمریکا اطمینان داده بودند که ما چنین کاری را نخواهیم کرد!

 

 

چرا باید بیگانگان حساب‌های مردم را بررسی کنند؟

این نماینده مجلس با انتقاد از نادیده گرفته شدن خطوط قرمز نظام، ابراز داشت: با این توافق دولتمردان مبرهن ساختند که نه تنها به آمریکا اطمینان داده‌اند که از گروه‌های ضداسرائیلی حمایت نخواهند کرد بلکه این اجازه را نیز صادر نموده‌اند تا بیگانگان حساب‌های مردم را بررسی کنند.

وی در پایان عنوان کرد: تا زمانی که ابعاد توافق مشخص نشود و به اطلاع نمایندگان مجلس نرسد، فاقد ارزش خواهد بود و مردم نیز در برابر پایمال شدن عزت و منافع ملی کشورشان سکوت نخواهند کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *