استانی 25 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هیچ پروژه‌ای در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد که پولی به آن تزریق نشده باشد!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در طول ۳ سال گذشته اظهار داشت: ۳ سال از زمان به روی کار آمدن دولت می گذرد و در طول این مدت فعالیت هایی انجام یافته است و باید در این یک سال باقی مانده با کمک مجلس ریل گذاری برای ۵ سال آینده صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با آغاز به کار دولت فعالیت هایی برای رفع تحریم ها آغاز شد و با تلاش های مسئولین در فضای جدیدی قرار گرفتیم که علاوه بر سرمایه گذاران داخلی ،سرمایه گذاران خارجی نیز به کشور آمدند.

سخنگوی دولت اتمام طرح های نیمه تمام را از اولویت های سال جاری عنوان کرد و افزود: مقرر است با استفاده از منابع بودجه عمومی با تکمیل طرح های نیمه تمام قدم هایی را در عرصه اقتصادی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته رئیس جمهور و هیئت وزیران با سفر به آذربایجان شرقی پروژه هایی را مورد تصویب قرار دادند که تا پایان این دوره از ریاست جمهوری آن پروژه ها به اتمام برسد که بر همین اساس اعتبارات این پروژه ها به دو بخش تقسیم شد که بخشی برای ۹۴ و بخش دیگر مربوط به سال ۹۵ بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعداد پروژه های تصویب شده در سال گذشته را ۲۳ طرح عنوان کرد و اذعان داشت: در ۶ ماهه اول سال ۹۴ بخشی از بودجه مورد مصوب برای این پروژه ها تخصیص یافت ولی در ۶ ماهه دوم سال گذشته به دلیل افت شدید قیمت نفت با کمبود بودجه مواجه شدیم که نتوانستیم اعتبار را به صورت کامل تزریق کنیم و فقط قادر به پرداخت حقوق ها بودیم.

وی در همین راستا ادامه داد: باید طرح های مورد مصوب تا پایان امسال به اتمام برسد که بر همین اساس ۲۸۰ میلیارد تومان باقی مانده از سال قبل پرداخت و علاوه بر این مقدار ۴۱۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تزریق خواهد شد که این مبلغ جدا از بودجه سنواتی استان می باشد.

وی با اشاره به سخنان محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم تخصیص بودجه به برخی از پروژه ها ،گفت: پروژه ای وجود ندارد که بودجه تزریق نشده باشد زیرا این زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که پروژه ای را نیمه کاره رها نموده و طلبکار ایجاد کند.

نوبخت تصریح کرد: بخشی از مسئولیت ها بر دوش بخش خصوصی است و در برخی موارد فعالیت های بخش خصوصی مساعدت های دولت را نیز می طلبد و دولت نیز بر این امر مصمم است.

وی وضعیت بانک‌های کشور را بیمار قلمداد کرد و اظهار داشت: برخی انتقادات به بانک ها وارد است و برخی انتظارات نیز وجود دارد که باید بانک‌ها بیش از اینها کار کنند زیرا میزان سرمایه نظام بانکی ما متناسب با نیازها نیست.

سخنگوی دولت میزان بدهی دولت یازدهم به بانکها را در زمان آغاز به کار ۳۸ هزار میلیارد توام اعلام کرد و افزود: بخش بزرگی که پول را از بانک گرفته و پس نداده است خود دولت است که باید دولت خودش را برای این کار محیا کند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران خارجی به وضعیت بانک‌های کشور حساس هستند و با توجه به اینکه صورت مالی بانک‌های ما با مشکل روبرو است این امر باعث می شود تا برخی سرمایه گذاران خارجی عقب نشینی کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *