استانی 26 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فقط ایران امن است!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، کودتای دیشب ترکیه باعث شد تا بار دیگر نگاهی به نقشه بیندازیم و وضعیت کشورها در منطقه را بررسی کنیم. سوریه سال‌ها درگیر جنگ داخلی می‌باشد، اوضاع لبنان آشفته است، فلسطین مدت‌هاست به اشغال صهیونیست‌ها درآمده، یمن توسط سعودی‌ها به خاک و خون کشیده شده، عربستان درگیر ناآرامی‌های مناطق شرقی و همین‌طور حملات انتحاری دست‌پرورده‌های خود می‌باشد، اوضاع عراق به‌شدت ناراحت کننده است، در بحرین شبی نیست که مردم بدون تظاهرات و درگیری با نیروهای آل‌خلیفه پشت سر گذاشته باشند، پاکستانی‌ها از انفجارها و درگیری‌های داخلی به ستوه آمده‌اند، کمتر خانواده‌ای در افغانستان پیدا می‌شود که قربانی طالبان و القاعده نشده باشد، آذری‌ها و ارامنه هم مدت‌هاست به خاطر مناقشه‌ی قره‌باغ مشغول جنگ و ستیزند، ترکیه هم اسیر کودتاچیان شده است!

حالا در چنین شرایطی ایران تبدیل به جزیره‌ی با ثباتی شده که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است. مردم در اقصی‌نقاط ایران زندگی روزمره‌ی خود را می‌گذرانند و از این حیث هیچ خطری، امنیت کشور را تهدید نمی‌کند. مردم آنقدر به این موضوع مطمئن‌اند که برای کودتای دیشب ترکیه جوک می‌سازند و عین خیال‌شان نیست که همسایه غربی ایران چه اوضاعی دارد.

شاید اکنون طرح خاورمیانه‌ی بزرگ را بهتر درک کنیم. خاورمیانه‌ای متشکل از کشورهای کوچکِ تجزیه‌شده که در سطوح بسیار بالایی از تنش و درگیری مرزبندی شده‌اند و عمق بی‌ثباتی را در اطراف مرزهای ایران افزایش می‌دهند.

قطعا امنیتی که هم‌اکنون مرزهای جمهوری اسلامی را از تهدیدهای احتمالی مصون نگه داشته، مرهون سیاست‌هایی است که نتیجه‌ی عینی آن را در حلب، نوبل، الزهرا، خان‌طومان، فلوجه و سامرا دیده‌ایم. حالا بهتر می‌توان مردم‌سالاری دینی و ثبات امنیت ایران را با کشوری هم‌چون ترکیه که عده‌ای توسعه و پیشرفت را در گره‌زدن اقتصاد ایران به آن می‌دانستند، مقایسه کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *