اسلایدر 26 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اطلاع رسانی‌های بهزیستی شهرستان ضعیف است

DSCF6366به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان ورزقان که به مناسبت هفته بهزیستی صورت گرفت، ارائه خدمات مناسب به معلولین را نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب، اصولی و پای کار کشاندن مسئولین دانست.

وی گفت: هماهنگی، تعامل و ارائه گزارش عملکرد به مسئولین ارشد شهرستان می‌تواند گامی موثر در جهت بهبود و افزایش سطح خدمات بهزیستی در شهرستان گردد.

امام جمعه ورزقان توجه جدی و معضلات اجتماعی نظیر طلاق را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: با ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج؛ توسط مشاوران مجرب می‌توان تا حد زیادی از بروز طلاق در شهرستانی چون ورزقان که مردمان با فرهنگ غنی دینی دارد جلوگیری کرد.

وی آگاهی دهی، شفاف سازی و اطلاع رسانی‌های بهزیستی شهرستان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: آگاهی دهی به مردم در خصوص وظایف بهزیستی باعث افزایش میزان اعتماد مرد به این نهاد شده و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه در خصوص بیماری‌های خاص متولی خاصی در شهرستان وجود ندارد و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای بیماران خاص نیست، توجه ویژه خیرین علی الخصوص خیرین بومی را در این زمینه خواستار شد.

وی افزود: از هیچ تلاشی برای کمک به بهزیستی شهرستان فروگذار نخواهد کرد.

DSCF6364

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورزقان نیز در این جلسه از کمک دو میلیارد و ۸۰ میلیون ریالی مردم و  خیرین به صورت نقدی، غیر نقدی و خدماتی به این اداره در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تمامی کمک‌های مردمی فوق برای ۳۹۵ مددجوی بهزیستی شهرستان هزینه شده است.

آمنه امامی کمبود فضای فیزیکی را اصلی‌ترین مشکل بهزیستی شهرستان دانست و تصریح کرد: احداث ساختمان بهزیستی شهرستان نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است که در تلاش برای تامین این مبلغ هستیم.

وی افزود: سال گذشته معدن مس سونگون متعهد شده بود مبلغ ۳۰ میلیون تومان به بهزیستی شهرستان هبه نماید که علی رغم پیگیری‌ها تا کنون محقق نشده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *