اسلایدر 31 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرسودگی شبکه آب شرب در برخی روستا عامل مهم هدر رفت آب است

آوای ورزقان: فرسودگی شبکه آب شرب در برخی روستا عامل مهم هدر رفت آب است

به گزارش آوای ورزقان، سعید فاتح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ورزقان، با تاکید بر فرهنگ سازی مناسب در استفاده بهینه از آب خواستار صرفه جویی در مصرف آب جهت حفظ این مایه حیاتی برای نسل‌های آینده شد.

وی با اشاره به اینکه در حفظ و حراست از منابع آب در شهرستان ورزقان مشکلاتی وجود دارد، گفت: باتوجه به نوع کشت در منطقه که غالباً کشت دیم است باید با روش‌های ابتکاری مانع از هدر رفت آب‌های سطحی موجود شد.

بخشدار بخش مرکزی ورزقان تصریح کرد: متاسفانه برخی کشاورزان حریم رودخانه‌ها را رعایت نکرده و باعث تنگ شدن بستر رودخانه‌های می‌شوند که اکیپ‌های کشت و کنترل امور آب شهرستان باید نسبت به این موارد حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از قطعی‌ آب بدون اطلاع رسانی در برخی‌ روستاهای شهرستان، فرسودگی شبکه آب شرب در تعدادی از روستاهای شهرستان را عامل مهم در هدر رفت آب دانست و خواستار اهتمام ویژه آب و فاضلاب روستایی شهرستان به نوسازی شبکه آب شد.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان نصب کنتور هوشمند بر سر چاه‌ها را برای جلوگیری از برداشت بیش از حد منابع آب ضروری برشمرد و اظهار داشت: گشت و کنترل نمی‌تواند میزان برداشت از ذخایر آب‌های زیر زمینی را کنترل نماید.

سرهنگ پاسدار موسی صفی تسریع در روند احداث سد حاجیلار و توجیحات اقناعی مردم منطقه برای همکاری و تعامل در انجام هرچه سریعتر این پروژه را خواستار شد.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *