اسلایدر 02 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صندوق بیمه کشاورزی باید به تعهدات خود عمل کند

آوای ورزقان: صندوق بیمه کشاورزی باید به تعهدات خود عمل کند

صابر تقویمی صبح امروز در خصوص مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ورزقان به خبرنگار آوای ورزقان، گفت: بیمه یکی از پشتوانه‌های افراد جامعه است که در صورت بروز حوادث و خطرها نقش مهمی در جبران بخشی از خسارات وارده خواهد داشت در عرصه کشاورزی نیز مدت‌ها است که با فعالیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، طرح بیمه محصولات کشاورزی و دامی در این بخش به اجرا درآمده و با توجه به خشکسالی‌های مکرر و وقوع بلایای طبیعی غیرمترقبه در کشور انجام حمایت‌های بیمه‌ای در بخش کشاورزی می‌تواند در کاهش مشکلات تولید و برداشت محصول نقش مؤثری داشته باشد.

وی با اشاره به عدم استقبال کشاورزان و دامداران شهرستان از خدمات صندوق بیمه کشاورزی، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل این عدم استقبال، نارضایتی فعالین بخش کشاورزی از عملکرد صندوق بیمه در پرداخت غرامت محصولات است.

سرپرست فرمانداری ورزقان تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در دو سال اخیر چندان نتوانسته است به نیاز کشاورزان برای پرداخت غرامت درهنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی پاسخ مناسب دهد که این عدم حمایت نتیجه‌ای جز دلسردی و کاهش عملکرد در بخش کشاورزی شهرستان نداشته است.

وی گفت: صندوق بیمه کشاورزی باید به تعهدات خود عمل کند تا رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات افزایش یابد.

تقویمی با بیان اینکه حوادثی از جمله سرمازدگی و تگرگ زدی محصولات همه ساله در ورزقان روی می‌دهد، ادامه داد: باید آگاهی‌های لازم به کشاورزان داده شود تا نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی و دام‌های خود اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان با بیان اینکه طرح پرداخت خسارت در حوادث غیرمترقبه از دستور کار دولت خارج شده است، افزود: در اینگونه موارد اهتمام دولت بر بیمه کردن بوده و دولت کمک‌های خود را  تنها از طریق صندوق بیمه اعمال می‌کند.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *