تولیدی 04 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردم ورزقان توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند

آوای ورزقان: مردم ورزقان توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند

به گزارش آوای ورزقان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود مهدوی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان ورزقان که با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره اینکه در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی آنگونه که باید محقق نشده است، اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومتی در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در شهرستان ورزقان وجود داشت که نبود تعامل بین مسئولین شهرستان منشا این مشکلات بود.

امام جمعه ورزقان، با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان با دارا بودن ۱۲ معدن فعال و آثار تاریخی و مناطق بکر گردشگری از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: مایه تأسف است که ثروتمند‌ترین شهرستان استان به لحاظ منابع خدادادی بیشترین آمار افراد زیرپوشش کمیته امداد را در خود جای باشد.

وی افزود: وام‌های حاصل از زلزله سال ۹۱ مردم شهرستان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده‌ به گونه‌ای که بسیاری از اهالی روستاهای ورزقان به دلیل محرومیت و نبود درآمد‌های کافی از بازپرداخت این وام‌ها بازمانده‌اند.

مهدوی خواستار توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری به وام‌های حاصل از زلزله و آثار آن در بین مردم شد و تاکید کرد: شایسته است مسئولان استانی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در زمینه معادن، گردشگری و کشاورزی توجه ویژه‌ای نسبت به این موارد در جهت توسعه شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون باید معدن مس سونگون ۵ درصد از درآمد خود را به مسائل فرهنگی شهرستان اختصاص دهد، بیان داشت: آقای یحیوی شناخت نسبی از مسائل شهرستان دارند که این امر می‌تواند برای توسعه شهرستان مثمر‌ثمر باشد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *