اسلایدر 07 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

منطقه گردشگری ارزیل در بوته فراموشی

آوای ورزقان: منطقه گردشگری ارزیل در بوته فراموشی

به گزارش آوای ورزقان، علی امامعلی‌زاده در یادداشتی نوشت؛ دره‌ای سر سبز و رویایی که محل تلاقی رودخانه‌های خورشان گل آخور و طرزم است دارای مناظر چشم نواز، جاده پر پیچ و خم وخاطره انگیز، کوه هایی با پوشش گیاهی است از این دره به عنوان ارزیل یاد می‌شود ارزیل یکی از ۱۰ روستای گردشگری استان آذربایجان شرقی است.

قرار گرفتن در نزدیکی آبشار گل آخور، آبشار طرزم (قره سو) جنگل های جوانان گروه و غار دوگیجان باعث شده که هر هفته روز های پنچ شنبه و جمعه هزاران نفر از شهرهای مختلف استان از جمله تبریز، مرند، جلفا، اهر و ورزقان راهی این دهستان با صفای ودیدنی شهرستان ورزقان شوند اما با این وجود روستای ارزیل با مشکلات زیاد و بی مهری مسئولین شهر ستانی روبرو است.
عدم آنتن دهی مشترکین ایرانسل، خدمات ضعیف همراه اول یکی از عمده مشکلات اهالی و گردشگران این روستا است. با توجه به گذشت چندین سال از عمر اپراتور دوم در کشور، هنوز شرکت ایرانسل نتوانسته است به مردم منطقه محروم دیزمار خدمات تلفن همراه ارائه نماید و متأسفانه هموطنان بومی و غیر بومی و سایر گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از این موضوع بسیار گله مند هستند علاوه بر آن بر اساس آنچه روستانشینان اظهار می کنند عدم آنتن دهی، قطع مکالمه حین تماس، ناموفق بودن برقراری ارتباط بین دارندگان سیم کارت همراه موبایل در این منطقه به صورت شبانه روزی مشهود بوده و برای مشترکین دردسر ساز شده است.
کشاورزان، موتور سیکلت داران و گردشگران از نبود پمپ بنزین در دهستان ارزیل رنج میبرند، وجود پمپ بنزین در یک منطقه بستگی به عواملی چون دوری از پمپ بنزین‌های دیگر و همچنین تعداد ماشین‌های آن منطقه دارد و بر این اساس ممکن است در یک شهر از یک تا صدها پمپ بنزین وجود داشته باشد؛ حال روستای ارزیل که میزبان حضور گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است از این نعمت بی بهره مانده و نزدیک ترین جایگاه سوخت با این منطقه ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

عمده ماشین‌های امروزی میانگین سوخت مصرفی ۱۱ لیتر در صدکیلومتر را دارند و فاصله رفت و برگشت دهستان ارزیل تا شهر‌های مرند، تبریز و ورزقان در حدود ۱۴۰ کیلومتر است که با یک حساب کوچک می توان دید که ماشین های مردم این منطقه مجبورند برای انجام یک بار سوختگری حدود ۲۰ لیتر بنزین مصرف کنند که شاید این دور از عدالت باشد.
در این میان مشکلات دیگری نیز برای کشاورزان و موتو سیکلت داران وجود دارد که در جای خود می توان روی آن بحث کرد.
نصب عابر بانک از الزامات دهستان ارزیل است
نبودن عابر بانک یک نقص بر یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود که دهستان ارزیل از داشتن حتی یک عابر بانک برای برداشت، انتقال پول و حل مشکلات بانکی محروم است و یک گردشگر برای برداشتن ۱۰ هزار تومان باید ۲۰ کیلومترسفر کند تا به شهرخارروانا رسد و کلی وقت و هزینه صرف نماید حال سئوال بسیاری از گردشگران اسن است که آیا سهم ارزیل حتی یک دستگاه خودپرداز هم نمی شود؟
حال نظر به موقعیت و ویژگی اقلیمی منطقه گردشگری ارزیل می طلبد فرماندار محترم شهر ستان ورزقان به عنوان مسوول اجرائی شهرستان با فعال کردن دستگاه های ذی ربط نسبت به تامین حداقل نیازهای این منطقه وحل مشکلات موجود اقدام نمایید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *