تولیدی 07 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام صمد عرب زاده

به گزارش آوای ورزقان، شهید صمد عرب زاده در سال۱۳۴۴ در روستای کالجان و در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. شهید اولین فرزند و بزرگ خانواده است. او با کار و تلاش خودش و مخارج زندگی خانواده را تأمین می کرد.

شهید قبل از انقلاب به مدرسه می رفت آن زمان یعنی قبل از انقلاب کوچک بود ولی بعد از انقلاب عکس امام خمینی را به مسجد و کوچه و دیوارهای روستا می چسباند و از اول از اخلاق رفتار او معلوم بود.

شهید از بچگی به خواندن قرآن و نماز می پرداخت. از نظر اعتقادی خیلی محکم بود و هنگام خواندن نماز امام راحل را دعا می کرد. شهید صمد عربزاده در روستای خودشان نوحه خوان بوده است او همیشه در مسجد با قرآن بود و همیشه از فعالیتهای انقلاب به جوانان صحبت می کرد. او همیشه  آرزوی جبهه داشت که به شهادت رسید.

خاطره شهید از قول مادرش هنگام اعزام به خدمت سربازی به صمد گفتم پسرم تو که می روی ما اینجا تنها می مانیم گفت مادرم این طور نیست. ما جوانان به جبهه نرویم شما مادران و خواهران نمی توانند آسوده زندگی کنید. ما باید از وطن و قرآن و اسلام خودمان دفاع کنیم.

شهید در طول شش ماه خدمت که چهار روز مرخصی داشت هنگام رفتن از مادر ش خواست مادرم شیرت به حلال که رفیق های ما آنجا شهید می شود. انشاءا… نصیب ما هم می شود. او می گفت ما به کمین دشمن افتاده در آن لحظه که یا حسین(ع) گفتم که دشمنان با شنیدن نام حسین از ترس پا به فرار گذاشتند.

او همیشه به دوستان و آشنایان می گفت ما جوانان باید از خاک کشورمان دفاع کنیم. خاطره از دوران خدمت از قول دوستان صمد عربزاده تازه از تعمیر جاده آمده بود که گفتند چه کسی داوطلب می رود. او وسایل خودش را جمع کرد و به من سپرد که رفت و شهادت نصیب او گشت.

وی در مورخه ۱۳۶۲/۹/۱ در اثر درگیری با دشمن خائن و وطن فروش به درجه رفیع شهادت که آرزویش بود نائل گشت.

روحش شاد و یادش گرامی باد

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *