اسلایدر 09 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خام فروشی مس برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش آوای ورزقان، رضا علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجلس هشتم نماینده ورزقان بودم که آن زمان بالای یک میلیارد دلار اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون تعریف شد و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای احداث سایت و سالن‌ها هزینه شد که حدود سه سالی می‌شود این طرح‌ها متوقف شده است.

وی افزود: اکنون مواد خام استخراج شده به صورت خام صادر می‌شود که این موضوع برخلاف سیاست‌های کلی نظام است، اگر فروش مواد خام نسبت به فرآوری مواد استخراجی سود آوری بیشتری هم داشته باشد، بازهم نباید خام فروشی شود؛ چرا که فرآوری مس فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه سال‌هاست ایران با غرب چالش دارد، اظهار کرد: هم اکنون آتش ناامنی که غرب در دنیا ایجاد کرده، دامن خود غربی‌ها را گرفته است، اما در این بین ایران جزیره امن و با ثبات است که این موضوع مهم است و باید قدردان زحمت‌کشان این عرصه همچون مدافعان حرم باشیم.

وی مشکلات اقتصادی را مهمترین مشکل کشور دانست و افزود: باتوجه به این مشکلات، مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نام‌گذاری کرده‌اند، اکنون همه مسئولان و نمایندگان به نوعی دغدغه مشکلات اقتصادی کشور را دارند، از این رو بحث اقتصاد اولویت نخست مجلس است و در ادامه مسائلی همچون سیاست، فرهنگ، عدالت، مبارزه با فساد و .. مطرح می‌شود.

علیزاده با اشاره به انتخاب شدنش به عنوان نماینده معین مردم اهر و هریس در مجلس، گفت: سعی می‌کنم خاطره خوشی برای این مردم رقم بزنم و در بودجه امسال طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان‌ها را پیگیر خواهم بود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *