استانی 12 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اشتباهات کادرفنی با تعویض‌های تکراری و خودزنی!/ کرار دوباره بهترین بازیکن تراکتور شد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، تراکتورسازی برای دومین هفته متوالی در برابر حریفان خوزستانی خود متوقف شد تا به راحتی آب خوردن ۴ امتیاز حساس را در همین هفته‌های ابتدایی لیگ از دست بدهد؛ شروعی ناامید کننده برای تیمی که از آن به عنوان تراکتورِ رویایی یاد می‌شود و به دنبال هر دو جام است.

کار تیمی هماهنگ در روز بدشانسی مهاجمان و درخشش هوری

شاگردان قلعه‌نویی مقابل نفت آبادان شرایط خاصی را تجربه کردند، گرمای شدید آبادان از یک طرف و وضعیت غیراستاندارد نور ورزشگاه از طرفی دیگر بر روی کیفیت تراکتورسازان تأثیرگذار بود. با این حال تراکتورسازی در نیمه اول رفته رفته خود را در میدان پیدا کرد و هر چه از بازی گذشت بر بازی مسلط شده و قدرتش را بر تیم حریف دیکته کرد تا به این ترتیب نمره قبولی را بگیرد.

به جرأت می‌توان گفت تراکتورسازی در اکثر دقایق برتر از میزبانش بود و فقط اگر در توپ‌های آخر کمی دقت چاشنی کار سرخ پوشان می‌شد و البته بدشانسی مهاجمان این تیم و درخشش حسن هوری نبود، سرخ پوشان می‌توانستند اولین برد فصل خود را در آبادان جشن بگیرند.

کرار بازهم بهترین بازیکن تراکتور

در روزی که سرخ پوشان فوتبال آذربایجان بازی هماهنگ‌تری را به نسبت بازی نخست خود به نمایش گذاشتند، بازهم این کرار بود که حملات تیم تراکتورسازی را طراحی می‌کرد. حرکات این بازیکن و بازی خوانی خوب وی با سرعت عمل بالا و شوت‌های دقیقی که روانه دروازه حریف کرد، باعث شد تا بهترین مهره تراکتور لقب بگیرد. او بدون شک بدشانس‌ترین بازیکن میدان نیز بود چراکه در تنها باری که حسن هوری را مغلوب کرد، با مانعی به نام تیرک دروازه روبرو شد تا نتواند در این بازی گلزنی کند.

 

 

در بین بازیکنان تراکتورسازی مهدی کیانی و محمد ایرانپوریان از دیگر خوب‌های تراکتورسازی بودند و بازی به مراتب کم اشتباه‌تری را نسبت به دیگر یاران خود به نمایش گذاشتند. محمدرضا اخباری هم با وجود اینکه روز آرامی را سپری کرد، در دو موقعیت تیم مقابل به خوبی مانع از باز شدن دروازه تراکتور شد تا او نیز در بین بهترین‌های تراکتور جای گیرد. این گلر ابتدا در موقعیت تک به تک با خروج به موقع خود و سپس در آخرین دقایق با واکنش زیبایش از فرو ریختن دروازه تراکتور جلوگیری کرد تا تیمش را برای کسب یک امتیاز از جهنم آبادان مدیون خود سازد.

اشتباهات کادرفنی با تعویض‌های تکراری ناکارآمد

ترکیب تراکتورسازی همان ترکیبی بود که این تیم در بازی نخست خود استفاده کرد و فقط یک تغییر اجباری در یازده بازیکن اصلی شاهد بودیم که خالد شفیعی به جای بنگر مصدوم در خط دفاعی جای گرفته بود. به این ترکیب نمی‌توان خرده گرفت اما اشتباهاتی که کادرفنی در تعویض‌ها مرتکب شد تیم را حتی تا آستانه باخت پیش برد و شاید از طرفی شانس با کادرفنی نیز یار بود که دو موقعیت طلایی نفتی‌ها که اتفاقاً در همان دقایقی روی دروازه تراکتور حادث شد که این تعویض ها صورت گرفت، به خیر گذشت و در نهایت تراکتورسازی به یک امتیاز بازی رسید.

تعویض‌های کادرفنی را از چندین جهت می‌توان اشتباه تلقی کرد؛ دو تعویضی که در این بازی برای تراکتورسازی انجام شد همان تعویض‌های بازی نخست بود که از قضا در آن بازی هم ناکارآمد بود و تراکتور پس از این تعویض‌ها دست به عصاتر شد. علاوه بر آن، در روزی که سرخ پوشان برای باز کردن گره بازی به بازیکن خلاق نیاز داشتند تا تغییر آهنگ بازی، به همین دلیل تعویض رفیعی و ادینیو در آن شرایط اشتباه به نظر می‌رسید.

شانسی که کادرفنی از خود گرفت!

در میان بازیکنان تراکتورسازی چند بازیکن به خوبی با شرایط بازی در ورزشگاه تختی آبادان آشنایی داشتند و آن هم بنابه سوابق بازی‌گری آنها بود. کرار جاسم، فرزاد حاتمی، سروش رفیعی و فاخر تهامی اسامی این بازیکنان بود که در بین آنها نیز تهامی به دلیل حضور چندین ساله‌اش در تیم نفت آبادان از شرایط بهتری برخوردار بود. حضور این بازیکن جوان و سرعتی و ریزنقش که بارها و بارها در ورزشگاه تختی آبادان به میدان رفته است، می‌توانست در این بازی حساس برای تراکتورسازی کارگشا باشد اما کادرفنی بر این نکته سرپوش گذاشت تا این شانس را نیز برای کسب ۳ امتیاز از خود بگیرد.

 

 

کلام آخر: باید به این تیم فرصت داد

به هرحال این بازی تمام شد و تراکتور رویایی ۲ امتیاز حساس دیگر را از دست داد اما بازی هماهنگ سرخ‌پوشان نشان داد که آنها روز به روز در حال بهتر شدن هستند و می‌تواند به روزها و دیدارهای آینده خوش بین بود. همچنین با در نظر گرفتن هفته‌های ابتدایی لیگ برتر و مشکلاتی نظیر سنگینی بازیکنان و ناهماهنگی‌های موجود در این هفته‌ها، باید به این تیم فرصت داد تا با کسب نتایج مطلوب انتظارات هوادارانش را برآورده سازد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *