اسلایدر 15 مرداد 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردم ورزقان توان بازپرداخت ‌وام‌های زلزله را ندارند/ مجمع نمایندگان استان شفاف‌سازی پاداش و حقوق مدیران شرکت ملی مس را مطالبه نمایند

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورزقان با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، خبرنگاری و کار خبر را رسالتی بسیار بزرگ دانست و حمایت‌‌های مادی و معنوی از این قشر فعال و زبان گویای جامعه خواستار شد.

وی با انتقاد از بی توجهی به خبرنگاران در شهرستان، گفت: شهرستان ورزقان با دارا بودن تنها یک نشریه رسمی و فعال به نام آوای ورزقان در زمینه رسانه مشکلات زیادی دارد که باید مسئولین شهرستان با حمایت‌های خود زمینه ادامه فعالیت رسانه‌ها در شهرستان را فراهم نمایند.

خطیب جمعه ورزقان تصریح کرد: آمریکا که حمله اتمی به هیروشمیا و ناکازاکی را برای خود افتخار می‌داند و عامل اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در منطقه است با بدعهدی‌های خود در برجام بار دیگر نشان داد که به تعهدات خود پای بند نیست و برای دست‌یابی به اهداف خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: برجام تجربه تلخی بود که باید از آن درس گرفت و درک کرد که راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود در کشور توجه به داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ورزقان تلاش بی وقفه، افزایش تولیدات داخلی به لحاظ کمی و کیفی و حمایت از تولید داخلی را برای خود اتکایی اقتصاد کشور ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دولت و مردم با همدلی و هم‌زبانی می‌توانند زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و درون محور را فراهم نمایند.

وی شفاف سازی پاداش‌هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی هیات مدیره شرکت ملی مس ایران و فیش‌های حقوق مدیران ارشد این شرکت را که از ثروت‌های عمومی جامعه استفاده می‌کنند خواسته مردم ورزقان و استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

مهدوی گفت: سالانه هشت هزار میلیارد ریال درآمد خالص معدن مس سونگون ورزقان از استخراج و تولید کنسانتره مس در شهرستان است که باید از مسئولین شرکت مس پرسید چه مقدار از این درآمد در شهرستان برای کمک به مردم محروم ورزقان هزینه می‌شود.؟

وی برخورد قاطع با پاداش‌ها و فیش‌های حقوق نجومی را خواسته مردم از دولت، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و افزود: از مجمع نمایندگان استان خواستار پیگیری و آغاز تحقیق و تفحص در خصوص مسائل مربوط به معدن مس سونگون ورزقان هستیم.

امام جمعه ورزقان با اشاره به حواشی اخیر باشگاه مس سونگون ورزقان، اظهار داشت: سال ۹۱ در هیات مدیره شرکت ملی مس مصوب شده بود تا در شهرهای مسی کشور کمپ و زیرساخت‌های ورزشی احداث شود که در شهرهای دیگر به جز ورزقان این کار محقق شده است.

وی افزود: متاسفانه شرکت  ملی مس در مسائل فرهنگی و ورزشی نیز به مانند سایر زمینه‌ها دیگاه مناسبی نسبت به شهرستان ورزقان نداشته و حتی دفتر مرکزی باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون در ورزقان دایر نبوده است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد زلزله تلخ ورزقان در سال ۹۱ گفت: بسیاری از مردم شهرستان ورزقان توان بازپرداخت وام‌های حاصل از زلزله را ندارند و با گذشت نزدیک به چهار سال از زمین لرزه ورزقان ۲۵ مسجد این شهرستان نیازمند توجه مسئولین و خیرین برای بازسازی هستند.

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *