اسلایدر 04 شهریور 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از خروج مواد معدنی مس سونگون و خام فروشی جلوگیری کنید

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ظهر امروز آیت الله محسن مجتهد شبستری در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه علت نام‌گذاری هفته دولت بهره‌مندی مسئولین فعلی از سیره‌ی شهیدان رجایی و باهنر و بررسی عملکرد کابینه است، اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار از نوادر روزگار بودند و از جهت اخلاص و دین باوری بی‌همتا بوده و به سخنان رهبر عمل می‌کردند و شعار نمی‌دانند.

وی به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبری ۷ اولویت مهم را برای دولت معین کردند که اصلی‌ترین آن اقتصاد بود و ایشان به کرات بر محقق کردن اقتصاد مقامتی به منظور برون رفت از معضلات فعلی، تاکید داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم سرعت بخشی به اجرای اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: رهبر انقلاب این‌بار هم گفتند تشکیل جلسه و شعار کافی نیست، سوال بنده این است که چرا اقتصاد مقاومتی که رهبر بر روی آن تاکید دارند به کُندی پیش می‌رود؟

وی اذعان داشت: با اینکه دولت‌مردان می‌گویند به صورت جدی به مقوله اقتصاد مقاومتی وارد شده‌اند اما پیشرفت محسوسی احساس نمی‌شود و چیزی که به نظر من می‌رسد آن است که رویکرد انقلابی و جهادی ندارند و مسئولین باید جهادی فکر کنند.

امام جمعه تبریز خواستار جدیت در اجرای اقتصاد مقاومتی شد و خاطرنشان کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس مقدس جدی وارد شده و با همکاری همدیگر کشور را از وجود دشمن پاک کردیم در این کار هم عملیات جدی لازم است.

وی عنوان کرد: ساختار بانکی کشور نیاز به اصلاح دارد، نظام بانکی باید اسلامی و بدون ربا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ایجاد بانک جامع اطلاعات کشور تاکید کرد و ابراز داشت: قانون تجارت و قانون کارگر و کارفرما نیاز به اصلاح دارد و نمایندگان باید در این راستا اقدام کند.

وی حذف یارانه اقشار پردرآمد را ضروری دانست و اضافه کرد: چرا باید یک عده به نان شب محتاج باشند و یک عده متمکن یارانه بگیرند؟ این دولت باید یارانه اشخاص ثروت‌مند را حذف نماید.

آیت الله شبستری با ابراز نارضایتی از عدم مبارزه مناسب با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی‌رویه، یادآور شد: تبریز مرکز کفش است ولی بازار تبریز پر از کفش‌های چینی است، باید پرداخت یارانه‌های تولید صورت گرفته و از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت شود.

وی در بخشی از سخنان خود به معادن غنی آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: چرا باید مواد معدنی از از اینجا به کرمان و کشورهای دیگر فرستاده شود؟ اگر می‌گویید آذربایجان سر ایران است پس از خروج مواد معدنی و خام فروشی‌ها جلوگیری کنید و راه حل این مشکلات داشتن یک روحیه جهادی است و یک عزم راسخ را می‌طلبد؛ بیکاری در جامعه غوغا می کند و انتظار می رود فعالیت‌ها در این راستا افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان تشریح کرد: چهره رهبری از وضعیت دولت در دیدار اخیر رضایت بخش بود ولی از وضعیت فرهنگی کشور و حقوق های نجومی گلایه داشتند.

وی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: چنانچه صلاح بدانید بفرمایید در مورد حقوق‌های نجومی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

علی طیب‌نیا نیز در پاسخ عنوان کرد: ما برای حقوق‌ها سقف تعیین کردیم و تعداد کسانی که چنین دریافتی‌هایی داشتند معدود است!

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *