استانی 20 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قوه قضاییه به پرونده مهدی هاشمی مانند یک فرد عادی پرداخت کند نه یک آقازاده!

به گزارش آوای ورزقان،امیر حسین ثابتی فعال سابق دانشجویی در گفتگو با  آناج،  در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اعمال فشار به قوه قضائیه در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: صرف نظر از اینکه اخبار منتشر شده درست باشد یا خیر، با توجه به اینکه از سال ها قبل اتهاماتی علیه مهدی هاشمی مطرح بوده است، فارغ از اینکه نتیجه دادگاه چیست، افکار عمومی انتظار دارد که بر اساس حق و عدالت و مانند افراد عادی جامعه با او رفتار شود و این پرونده شاخصی جدی برای سنجش قوه قضاییه در افکار عمومی است زیرا علی رغم همه اتفاقات مثبت و تلاش هایی که توسط آیت الله آملی لاریجانی  در این چند ساله در قوه قضائیه افتاده، مردم همچنان منتظرند تا ببینند دستگاه قضا چه حکمی برای این آقازاده صادر خواهد کرد و انشالله قوه قضائیه از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی در پاسخ به اینکه ریشه تبعیض در بعضی برخوردها چیست که شخصی مانند همسر هاشمی رفسنجانی، صریحا اعلام می کند که اگر فلان شخص رای نیاورد به خیابان ها بریزید و هیچ برخوردی با وی نمی شود، عنوان کرد: این سوالی است که مسئولین باید به آن پاسخ دهند. زیرا برای افکار عمومی سوال است  که اگر یک وبلاگ نویس، یک فرد عادی یا یک دانشجو یک مطلبی را بیان کند بلافاصله با او برخورد می شود اما شخصی مثل همسر آقای هاشمی رفسنجانی در مقابل دوربین های خبری و به صورت علنی صریحا مردم را به تظاهرات خیابانی دعوت می کند و قطعا در به هم زدن نظم جامعه موثر است ولی هیچ اقدامی در خصوص ایشان صورت نمی گیرد.

وی افزود: به نظر می رسد حالا که مهدی هاشمی به نمایندگی از خیلی افراد دیگر از خانواده هاشمی فعلا پرونده اش در اختیار قوه قضائیه قرار دارد، زمان مناسبی است تا طبق قانون با او برخورد شود.

ثابتی در خصوص نقش مدیریتی رهبری در این گونه مسائل و این شبهه که چرا ایشان درباره چنین پرونده هایی ورود نمیکنند، تصریح کرد: فکر می کنم بهترین راه برای اشخاصی که می گویند رهبری چرا کاری نمی کند این است که خود را جای رهبری قرار بدهند. ما هر روز ده ها پرونده مهم قضایی داریم و اگر قرار باشد رهبری در تک تک پرونده ها ورود پیدا کند، دیگر وجود دستگاه قضایی معنا پیدا نمی کند و از آن مهمتر، ممکن است پرونده ای از سوی گروهی مهم شمرده شود و از سوی گروه دیگر مهم به شمار نیاید. لذا با دخالت مستقیم رهبری این شبهه پیش می آید که چرا در فلان پرونده ایشان ورود کرد و یا در فلان پرونده ورود نکردند!

ثابتی  گفت: ایشان در پیام هشت ماده ای خود به صراحت تاکید کردند که در مقابل پرزورها باید محکم ایستاد. مشروعیتی که من و شما داریم برای این است که عدالت را اجرا کنیم. حالا اگر مسئولی وظیفه خود را خوب انجام ندهد، مقصر آن فرد است.

وی در پایان خاطرشان کرد: در یکی از دیدارهای دانشجویی سالهای گذشته  یکی از دانشجویان از ایشان پرسید که چون مسئولین نهادهایی مانند قوه قضائیه یا صدا و سیما منصوب شما هستند، اگر جایی اشتباه می کنند پس یعنی شما در جریان هستید و ما سکوت می کنیم. این سوال باعث شد تا رهبر انقلاب بلافاصله پاسخ دهند و فرمودند به هیچ وجه اینطور نیست و  اتفاقا عملکرد دستگاه های مختلف از جمله منصوبان من را نقد کنید که خیلی از این نقدها نقد ما هم هست و اگر مسئولان اشتباهی انجام بدهند به معنای موافقت بنده نیست. اتفاقا شما مطالبه کنید و مطالبه عدالت را در صدر مطالبات خود قرار دهید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *